سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

شبکه های اجتماعی

جزوه روش تحقیق و سمینار

جزوه روش تحقیق و سمینار شامل
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 2036 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 130
جزوه روش تحقیق و سمینار

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

تعاریف اولیه در مورد تحقیق و روش تحقیقی

راه هایی شناخت کسب دانش برای بشر

تحقیق علمی و ویژگی های آن

انواع تحقیق

مراحل تحقیق علمی و مهندسی ان

انواع متغیرها

تعریف جامعه، نمونه، روشهای نمونه برداری و حجم نمونه

روش های جمع اوری داده

پایایی و روایی تحقیق

روش های تجزیه و تحلیل داده ها

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی تجزیه، تحلیل و طراحی سیستمها (آشنایی با فرایند ت

پاورپوینت بررسی SDLC تجزیه ، تحلیل و طراحی سیستمها(آشنایی با فرایند تولید نرم افزار) در 57 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 783 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
پاورپوینت بررسی تجزیه، تحلیل و طراحی سیستمها (آشنایی با فرایند تولید نرم افزار)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی SDLC تجزیه ، تحلیل و طراحی سیستمها(آشنایی با فرایند تولید نرم افزار) در 57 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

تجزیه تحلیل و طراحی سیستمها بخش مهمی از فرایند تولید نرم افزار و سیستمهای نرم افزاری است.
فرایند تولید نرم افزار چگونگی ایجاد کد برنامه برای حل یک مسئلة پیچیده را که شامل مراحل گوناگونی است توصیف می کند.



حل مسئله حداقل شامل مراحل زیر است :
درک صورت مسئله یا تجزیه و تحلیل ( نیازمندیها ، معلومات و مجهولات ، ورودیها و خروجیها ، گردش فعالیتها و فرایندها و ... )
ارائة راه حل ( طراحی )
پیاده سازی



وقتی مسئله بزرگ و پیچیده می شود ، فرایند درک مسئله ، کشف راه حل و پیاده سازی آنهم به همان نسبت دشوار ، طولانی و پیچیده خواهد شد.
هر فرایند پیچیده ایی در صورتیکه به درستی و با اتخاذ روشهای و متدهای مناسب مدیریت نشود ، زمینه را برای وقوع اشتباهات بعضاً جبران ناپذیر فراهم می کند.
بسیاری از پروژه های بزرگ تنها به دلیل اینکه تحلیلگر و طراح آنها به درک دقیق و درست مسئله دست نیافته است شکست خورده و در بعضی موارد به فاجعه تبدیل شده اند.



Shuttle Flight 51-L (Challenger)

یکی از تلخترین شکستهای بشر که خسارات مادی و معنوی بسیاری را به همراه داشت ، تنها تنیجة یک اشتباه در طراحی نرم افزار کنترل فضاپیمای شاتل بود.



تعاریف

فرایند تولید نرم افزار چگونگی تحلیل ، طراحی و پیاده سازی سیستمهای اطلاعاتی را توصیف می کند
روش ها و متدها Methodologies
فرایند دقیق و چند مرحله ایی جهت تولید نرم افزار
Techniques
مجموعه ایی از فنون مدلسازی که امکان ایجاد محصولات هر مرحله از فرایند را فراهم می کند
Tools
نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری که فرایند مدلسازی و بهره گیری از تکنیکها را امکان پذیر می کند



فرایند تولید نرم افزار

تولید نرم افزار فرایندی مرحله به مرحله و گام به گام است
مجموعة مراحل و گامهای مورد نیاز ، محصولات هر مرحله ، قواعد و دستوراتی که باید در ایجاد محصولات میانی رعایت گردد و چگونگی بدست آوردن هر یک از آنها را اصطلاحاً چرخة حیات نرم افزار ( SDLC ) می نامند.
Software Development Life Cycle = SDLC



مراحل فرایند تولید لزوماً ترتیبی نیستند بلکه می توانند :
بازگشتی
موازی
محاوره ایی
چرخشی
هر مرحله حداقل یک محصول معین ارائه خواهد کرد




گامهای اصلی در فرایند تولید نرم افزار

برنامه ریزی : شرح هدف از طراحی نرم افزار و چگونگی زمانبندی و مدیریت فرایند تولید
تجزیه و تحلیل : درک دقیق و کامل صورت مسئله و نیازمندیهای کاربران و آشنایی با راه حلهای فعلی مسئله
طراحی : ارائة راه حل ( ها ) و توصیف دقیق و کامل راه ها مورد توافق کاربران
پیاده سازی : ایجاد کدهای برنامه و سایر محصولات لازم




برنامه ریزی

شناسایی مجموعة موارد مهم و حیاتی در محیط مسئله
امکانسنجی حل مسئله از دیدگاه ( فنی ، مدیریتی ، منابع )
آماده سازی برنامة کاری
جذب نیروی انسانی مورد نیاز
کنترل و هدایت فرایند تولید




تجزیه تحلیل

اتخاذ راهبرد تجزیه تحلیل و انتخاب روش
کشف و توصیف نیازمندیهای کاربران ( ذینفعان )
مدلسازی فرایندها و توابع و عملکردهای مورد نیاز
مدلسازی داده ها و معلومات و مجهولات




تجزیه تحلیل

شرح نیازمندیهای کاربران : نیازهای جدید کاربران و ذینفعان سیستم را توصیف کرده ، شرح می دهد.
نمودار گردش داده ها : چگونگی گردش داده و اطلاعات بین محیط سیستم و سیستم را شرح می دهد. داده های وروردی چگونه دریافت می شوند ، خروجیها چگونه تولید می شوند و اطلاعات چگونه نگه داری و ذخیره می شود.




تجزیه تحلیل

مدل منطقی داده ها : ساختار داده ها و اطلاعات در گردش سیستم ، و روابط بین آنها را به نمایش می گذارد.
شرح ورودی / خروجی : جزئیات و چگونگی محاورة کاربران و سیستم را و نحوة تبادل داده ها و اطلاعات بین محیط و سیستم را نمایش می دهد.
شرح پردازه ها و فرایندها : توابع و عملکردهای سیستم را شرح می دهد. به عنوان مثال :
(Structured English, Decision Tables & Decision Trees).




آنالیز منطقی و فیزیکی

در تحلیل فیزیکی سیستم فعلی با تمام محدودیتهای فیزیکیش در نظر گرفته می شود.
در تحلیل منطقی تمامی الزامات فیزیکی و محدودیتهایی را که تنها حاصل شرایط سیستم مورد مطالعه می باشد حذف می شود و در نتیجه منطق سیستم باقی می ماند.



تجزیه تحلیل – داده ها و پردازه ها

داده ها و پردازه ( توابع ، رویه ها ) دو عنصر اصلی هر سیستمی محسوب می گردند.
مدلهای DFD و LDM به ترتیب جهت توصیف داده ها و پردازه به کار گرفته می شوند.




روشهای آنالیز

یکی از کاربردی ترین روشهای آنالیز تحلیل و طراحی ساختیافته می باشد.
برای این روش استانداردهای متفاوتی وجود دارد که شاخص ترین آنها SSADM می باشد.
تکنیکهای متنوع دیگری نیز برای تحلیل و طراحی سیستمها وجود دارد.





متدولوژی چیست ؟

یک روش دقیق و دارای قوائد روشن جهت پیاده سازی SDLC
طبقه بندی متدولوژیها


فرایند محور
داده محور
شئ گرا
طراحی ساختیافته
تولید سریع RAD




اصول تجزیه تحلیل

تجزیه تحلیل فرایند کشف و شناسائی عناصر سازندة سیستم مورد مطالعه و توصیف و مستندسازی دقیق آن می باشد
شرح و ضبط دقیق دستآوردهای این مرحله تنها در صورت استفاده از ابزاهای توصیفی ( تصویری – تجسمی ) مناسب امکانپذیر است
مدل شکل کوچک ، دقیق و تجریدی از یک پدیدة موجود در جهان واقع یا ذهن تحلیلگر می باشد

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی نقش کلسترول در بیماری های عروق قلب

پاورپوینت بررسی نقش کلسترول در بیماری های عروق قلب در 7 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 12779 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
پاورپوینت بررسی نقش کلسترول در بیماری های عروق قلب

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی نقش کلسترول در بیماری های عروق قلب در 7 اسلاید قابل ویرایش



تری گلیسرید

کلسترول
مضر مفید
LDL HDL



غذاهای مفید :


ماهی ( اومگا 3 )
روغن گیاهی – بادام – گردو
ویتامین ها
میوه و سبزی
حبوبات – قارچ – سبوس گندم
چای معمولی – چای سبز




غذاهای مضر

روغن های حیوانی
روغن های جامد و اشباع شده
تخم مرغ
جگر – میگو – خاویار – گوشت قرمز
لبنیات

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرک

پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات) در 40 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6329 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی کنفرانس درس میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری (مرکبات) در 40 اسلاید قابل ویرایش



تا ریخچه

مرکبات ازقرون گذشته وگویا بوسیله پرتقالیها به ایران آورده شده ودر ابتدا درجنوب که محیط مناسبی برای رویش آن به شمار می رود کاشته شده و از این جهت نام پرتقال را بروی یکی از گونه های آن گذاشتند. بومی قسمت های جنوب شرق آسیا و کشورهای چین و اندونزی و مالزی است.
اکنون کشور ایران در مقام هفتم تولید مرکبات در جهان است.



مشخصات مرکبات

مرکبات از راسته granilas وتیره Rutaceae و زیرتیره Aurantioidae است.
زیر تیره مرکبات دارای 33 جنس و203 گونه است که مرکبات خود شامل 3 جنس هستند:
1- poncirus : این گونه درختچه ای است به ارتفاع 3 تا 4 متر تنها نوع مرکبات که هر سال خزان دارد و به سرمای 20- درجه مقاوم است بخاطر برگهای سه برگچه ایش به آن نارنج سه برگ می گویند میوه آن کوچک و تلخ بعنوان پایه کاربرد دارد.




2- Fortunella : درختچه ای است کوتاه، برگهای ریز و میوه گرد و کشیده که به Kumquat معروف است و این جنس به همراه پوشش به مصرف می رسد.


3- سیتروس Citrus
شامل کلیه مرکباتی که می شناسیم و شامل گونه های زیر است:
1- پرتقال Citrus aurantium
2- نارنج ‍‍C. vulgaris
3- گریپ فروت C.paradisi
4- بادرنگ C.mediaca
5- سلطان مرکبات C.grandis
6- لیمو ترش C.limonum
7- دارابی C.decumana
8- نارنگی C.deliciusus
9- و لیمو شیرین،توسبز، لیمو عمانی و........





گیاه شناسی مرکبات

گیاهانی دو لپه،دارای درختان نسبتا بزرگ برگها ،منفرد و صاف ودمبرگها کم وبیش عریض می باشند گل ها یا منفرد ویا بصورت خوشه های کوچک کاسه گل از5-4 کاسبرگ و جام گل از 8-4 گلبرگ تشکیل شده تعداد پرچم ها حدودا چهار برگ است تخمدان از نوع کروی ودارای برچه های زیاد است.




آب وهوای مناسب

دمای بهینه برای رشد مرکبات 20- 16 درجه سانتی گراد است. در دمای 3- درجه ساننتی گراد صدمه می بیند و در دمای 8- و 9- درجه شاخه ها خشک و دردمای 10- به بعد کل درخت خشک می شود.


در دماهای بالا 40 – برگها دچارسوختگی و میوه نیز کم آب و کیفیتش کاهش می یابد.
حساسیت مرکبات نسبت به دماهای بالا و پایین فرق می کند مثلا :
حساس ترین مرکبات نسبت به سرما سلطان مرکبات
مقاومترین مرکبات نسبت به سرما نارنگی





خاک مناسب

بهترین خاک،خاکی است که سبک باشد که آب بتواند درآن نفوذ کند و آب اطراف ریشه باقی نماند بنابراین خاک های با بافت شنی- لومی وعمیق بهترین خاک برای مرکبات است PHمناسب برای آنها 5/5 تا 7 است و به هیچ وجه خاکهای اسیدی وترش را دوست ندارد.




آبیاری

اصولا مرکبات به مقدار آب کم ولی به دفعات زیاد نیازمندند،به همان مقدار که کم آبی باعث خسارت می شود آب زیاد باعث بروز مشکلاتی مثل کاهش محصول،امراض وبیماری و...می تواند بشود.آبیاری در مرکبات به چهار روش انجام می شود:
1- قطره ای
2- جوی و پشته ای
3- بارانی
4- جویچه ای
که معمولترین روش آبیاری جوی پشته ای است.




عناصر تغذیه ای مرکبات

شامل دو گروه هستند:
1- Macro elements : N، P، K، Ca، mg، S
2- Micro elements : Fe، Zn ،Mn، B، Mo، Cu





اختلالات ژنتیکی

1- جهش یا موتاسیون : باعث تغییر شکل برگ ها فقدان کامل کلروفیل و ایجاد لکه های مختلف در برگ و باعث تغییر در تمام قسمت میوه یا بخشی ازآن می گردد.
2- زوال یا سرخشکیدگی : باعث پژمردگی وزرد شدن برگها، که برگ ریزی و همچنین ریزش میوه ها را به دنبال دارد.




اختلالات ناشی از عوامل محیطی در مرکبات

1- سرما زدگی : باعث خروج آب و خشک شدن کیسه های اسانس در میوه می گردد و همچنین باعث از بین رفتن رفتن کلرفیل برگها و سفید شدن و ریزش آنها می گردد.
2- خشکی : رطوبت نا کافی ممکن است باعث پیچ خوردن برگها و یا حتی خشک شدن آنها گردد ،در اثر خشکی بافت مزوفیل برگ متلاشی می شود ودر نوک برگ کلروز بوجود می آید.
3- خسارت تگرگ : باعث پارگی برگها یاحتی پوست میوه و پوست تنه درخت و نتیجتا نفوذ عوامل بیماریزا در آنها گردد وآفتاب سوختگی،خسارت ناشی از صاعقه بدشکلی شاخه ها و.......





بسته بندی مرکبات

بسته بندی صحیح در مرکبات از مرحله برداشت شروع می شود و شامل مراحل زیر است :
1- زمان چیدن میوه
رسیده بودن میوه،دستکش پوشیدن کارگران،شستشو در آب 40 درجه سانتی گراد و قرار دادن در مجاورت هوای گرم می باشد.
2- مرحله تفکیک :
شامل جدا کردن میوه های آفت زده و خراب جداکردن میوه های هم قطر و.........
سپس آنها را در صندوق یا کارتن ها ویا سبد های مخصوصی در چند ردیف که بین ردیف ها را نیز نوارهای باریک کاغذی قرار می دهند می چینند وآنها را یا مستقیما به بازار عرضه می کنند و یا در سردخانه نگه داری می کنند.
بهترین دما هم برای مرکبات در سردخانه ها دمای 5-4 درجه سانتی گراد و رطوبت 80% است.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرا

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری در 21 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی روشهای بکار گیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاد دهی، یادگیری در 21 اسلاید قابل ویرایش



جامعه، نمونه و روشهای نمونه گیری

جامعه اصلی این پژوهش شامل کلیه اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد کرمانشاه است که در نیمسال دوم سال تحصیلی 84-83 به کار اشتغال داشته اند . این تعداد شامل 240 نفر اساتید دانشگاه آزاد رودهن و 140 نفر اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. حجم آزمودنیها براساس جدول مورگان ( نادری ، سیف نراقی ، 1381 ، ص 278 ) مشخص شد و در نتیجه از جامعه 240 نفری اساتید دانشگاه آزاد رودهن 140 نفر و از جامعه 140 نفری اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه 110 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند . ضمن اینکه در انتخاب استادان رشته های تحصیلی آنان دخالت داده نشد بلکه انحصاراً عضویت آنها در هیات علمی مورد نظر بود .



سوالات تحقیق

1- آیا استفاده از روشهای جدید تدریس به عنوان یکی از روشهای آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

2- آیا استفاده از روش online به عنوان یکی از روشهای بکارگیری مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

3- آیا استفاده از وسایل کمک آموزشی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

4- آیا استفاده از روشهای جدید پژوهش به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

5- آیا استفاده از روشهای جدید ارزشیابی به عنوان یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است ؟

6- آیا بکارگیری روشهای آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی یادگیری دانشجویان موثر است ؟

7- آیا بین نظرات اساتید دانشگاه آزاد واحد رودهن و اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه جهت بکارگیری روشهای آموزش مجازی تفاوت وجود دارد؟





اهداف تحقیق
اهداف کلی
بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
اهداف جزئی
1- استفاده از روش تدریس جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی– یادگیری دانشجویان

2- استفاده از روش Online در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

3- استفاده از وسایل کمک آموزشی در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان .

4- استفاده از روشهای جدید پژوهش در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

5- استفاده از روشهای ارزشیابی جدید در آموزش مجازی برای بالا بردن ارتقاء فرآیند یاددهی – یادگیری دانشجویان

6- مقایسه روشهای آموزش مجازی با روشهای مرسوم آموزش برای بالا بردن کیفیت یاددهی- یادگیری

7- مقایسه نظرات اساتید دانشگاه آزاد رودهن با اساتید دانشگاه آزاد کرمانشاه برای بالا بردن کیفیت یاددهی - یادگیری





روش تحقیق

در این بررسی با توجه به اهداف و فرضیه ها از روش تحقیق پیمایشی و یا زمینه یابی استفاده می شود ، از آن جهت زمینه یابی است که یکسری نکات را در مورد راهها و روشهای بکارگیری آموزش مجازی در ارتقاء کیفیت یاددهی- یادگیری در دانشگاهها را جستجو می کند. این تحقیق در راستای تحقق اهداف خود و برای آنکه چهارچوب علمی درستی را رعایت نموده باشد، با توجه به مطالعات و مبانی نظری به عوامل مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی پرداخته است. محقق قصد دارد هنجار سازی و مستند کردن متغیرهای ارائه شده بر اساس واضحات موجود می باشد نه تجزیه و تحلیل این روشها.




متغیرهای تحقیق

در این پژوهش با توجه به موضوع اصلی « بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی » (ICT) در ارتقاء فرایند یاددهی – یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

متغیر های اثرگذار یا مستقل شامل: 1- آموزش ONLINE 2- روش های تدریس جدید 3- وسایل کمک آموزشی 4- روشها جدید پژوهش 5- روشهای ارزشیابی جدید ، آموزش مجازی

متغیر متاثر یا وابسته : فرایند یاددهی – یادگیری
متغیر کنترل : دانشگاه ، شهر
متغیر مزاحم : سن اساتید ، جنسیت اساتید ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، میزان سوابق کاری .




ابزار تحقیق و روش سنجش متغیرها

در این تحقیق برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی با طیف لیکرت و با پاسخ های کاملاً موافق ، موافق ، بی نظر، مخالف و کاملاً مخالف تنظیم شده، ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای هاله ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است که برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شکل مثبت از کاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، کاملاً مخالف با مقیاس 5 ، 4 ، 3، 2، 1 نمره گذاری شده و سئوالاتی که مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شکل منفی از کاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، کاملاً موافق با مقیاس 5، 4، 3، 2 ، 1 نمره گذاری شده است.



تعیین روایی و اعتبار ابزار تحقیق

برا در این تحقیق برای گردآوری داده ها پرسشنامه استفاده شده است. تمام پرسشهای مربوط به روشهای بکارگیری آموزش مجازی با طیف لیکرت و با پاسخ های کاملاً موافق، موافق ، بی نظر،مخالف و کاملاً مخالف تنظیم شده،ضمن اینکه به منظور از بین بردن خطای ها له ای سوالات فرد به طور مثبت و سئوالات زوج به طور منفی نمره گذاری و پرسیده شده است توضیح اینکه سئوالات مربوط به آموزش مجازی در مقایسه با آموزش مرسوم در نظر گرفته شده است که برتری سئوالات مربوط به آموزش مجازی به شکل مثبت از کاملاً موافق ، موافق، بی نظر، مخالف ، کاملاً مخالف با مقیاس 5 ، 4 ، 3، 2، 1 نمره گذاری شده و سئوالاتی که مربوط به برتری آموزش سنتی نسبت به آموزش مجازی است به شکل منفی از کاملاً مخالف، مخالف، بی نظر، موافق، کاملاً موافق با مقیاس 5، 4، 3، 2 ، 1 نمره گذاری شده است.
برای دستیابی به روایی پرسشنامه ابتدا یک پرسشنامه مقدماتی 30 سئوالی تهیه گردید و به تعدادی از کارشناسان ومتخصصان داده شد سپس با استفاده از ضریب توافق روایی 24 موردآن مورد تایید قرار گرفت همچنین برای اعتباریابی از آلفای کرونباخ استفاده شده و عدد 8/76 به دست آمد. که این میزان اعتبار در حد قابل قبول است .



نتایج تحقیق

فرضیه اول : یکی از روشهای بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری استفاده از روشهای جدید تدریس است .

در این تحقیق موضوع روشهای بکارگیری آموزش مجازی از طریق 5 متغیر جزئی تر مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس بررسی به عمل آمده ، نتایج زیر بدست آمده است

روشهای جدید تدریس در یکی از متغیر های تشکیل دهنده آموزش مجازی است ، و بر فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر دارد . اما این تاثیر از نظر پاسخ دهندگان در حد متوسط است و لذا فرضیه مورد نظر مبنی بر اینکه روشهای تدریس در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری موثر است مورد تایید قرار گرفت .

در پیشینه های قابل دسترسی پژوهشگر موردی که با این نتیجه گیری قابل مقایسه باشد به دست نیامد .





پیشنهادات

1- اگرچه بین روشهای جدید تدریس در آموزش مجازی با فرایند یاددهی – یادگیری رابطه قوی بدست نیامده در عین حال چون میانگین جامعه به میانگین نمونه بدست آمده نزدیک است بی شمار می شود ، اساتید در کنار روشهای موسوم از روشهای تدریس جدید نیز استفاده نمایند به خصوص اگر با توجه به دروس نوع تدریس انتخاب شود بسیار موثر باشد

2- بر اساس نتایج بدست آمده از فرضیه دوم پیشنهاد می شود اساتید دانشجویان را نه تنها به منابع مکتوب بلکه به استفاده از اینترنت برای تبادل اطلاعات تشویق نمایند . همچنین هر کدام یک آدرس اینترنتی داشته باشد تا از این طریق دانشجویان مطالب خود را به آدرس آنان فرستاده و سوالات خود را برای استاد ارسال نمایند و ساعتی از شبانه روز را تعیین کرده و با دانشجویان گفتگو اینترنتی (chat) داشته باشد تا هم انگیزه یادگیری در آنان ایجاد کرده و هم با این روشها بیشتر آشنا شوند .

3- با در نظر گرفتن نتیجه بدست آمده از فرضیه مورد نظر ، با اساتید پیشنهاد می شود که دانشجویان را تشویق نمایند که برای بالا بردن تمرکز خود از وسایل صوتی و تصویری در کلاس و بازدید های علمی از قبیل فیلم برداری ، عکس برداری و ضبط صوت استفاده کنند چرا که در برخی از دروس این موارد می تواند بسیار موثر باشد لازم به یادآوری است اساتید باید توجه داشته باشند که در چه موردی از وسایل کمک آموزشی استفاده نمایند .

4- با توجه به اینکه روشهای جدید پژوهش می تواند در فرایند یاددهی – یادگیری تاثیر زیادی داشته باشد پیشنهاد می شود اساتید ابتدا روشهای جدید پژوهش را به دانشجویان آموزش داده و سعی کنند آنان را تشویق به انجام پروژه های کاربردی و به صورت گروههای کوچک نمایند همچنین در زمینه نوع نظر سنجی و نحوه تجزیه و تحلیل داده ها آنان را آگاه نمایند که این خود می تواند تاثیر زیادی در بالا رفتن کیفیت و بهبود آموزش شود .

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش در 40 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش در 40 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

nامروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد .

nبا استفاده ار پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی ، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند

nوقتی که حجم داده ها بالا باشد ، کاربران هر چند زبر دست و با تجربه باشند نمی توانند الگوهای مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند ، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است

از سوی دیگر کاربران معمولا فرضیه ای را مطرح می کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می پردازند ، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحا به کشف دانش بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و به صورت خودکار الگوها و رابطه های منطقی را بیان نمایند .

nداده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به وسیله آن الگوهای مفید در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می شوند و اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می دهند تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند .

مفاهیم پایه در داده کاوی

nدر داده کاوی معمولا به کشف الگوهای مفید از میان داده ها اشاره می شود . منظور از الگوی مفید ، مدلی در داده ها است که ارتباط میان یک زیر مجموعه از داده ها را توصیف می کند و معتبر ، ساده ، قابل فهم و جدید است .
ت

عریف داده کاوی

nداده کاوی عبارت است از فرایند استخراج اطلاعات معتبر ، از پیش ناشناخته ، قابل فهم و قابل اعتماد از پایگاه داده های بزرگ و استفاده از آن در تصمیم گیری در فعالیت های تجاری مهم.

nاصطلاح داده کاوی به فرایند نیم خودکار تجزیه و تحلیل پایگاه داده های بزرگ به منظور یافتن الگوهای مفید اطلاق می شود

nداده کاوی یعنی جستجو در یک پایگاه داده ها برای یافتن الگوهایی میان داده ها

مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها

nانبارش داده ها

nانتخاب داده ها

nتبدیل داده ها

nکاوش در داده ها

nتفسیر نتیجه

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورینت بررسی ویژگیهای مدیریت کارآفرینی

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی در 106 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 416 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106
پاورینت بررسی ویژگیهای مدیریت کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورینت بررسی ویژگی‌های مدیریت کارآفرینی در 106 اسلاید قابل ویرایش



رِئوس مطالب

- مقدمه
- تعاریف کارآفرینی
- کارآفرینی سازمانی
- نقش‌های کارآفرینان
- ویژگی‌های کارآفرینان
- تفاوت کارآفرین با غیرکارآفرین
- تفاوت کارآفرین با مدیر
- دیدگاه فرایندی و مدل‌های کارآفرینی
- ارائه مدل کارآفرینی





هفت اصل موفقیت کارآفرینی

1- همگام بودن با تغییرات جهانی
2- کسب و کارگرا بودن
3- بازارگرا بودن
4- مدیریت استراتژیک
5- دانایی – مدیریت دانش
6- نوآوری
7- رشد





تعاریف کارآفرین


واژه کارآفرین : از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن Undertake
نشأت گرفته است .
روند تحول زندگی از دوران غارنشینی تاکنون به شیوه‌های متفاوتی توصیف شده است؛
اما آنچه که در تمامی تحلیل‌ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغییر “
( Change Agent ) یا در واقع همان نیرویی است که پیشرفت مادی را سبب شده است .
امروزه متوجه شده‌اند که “ عامل تغییر “ از ابتدا وجود داشته و در آینده نیز نقش آن را
کارآفرینان ایفاء خواهند نمود .




ضرورت کارآفرینی در سازمان


1- افزایش سریع رقبای جدید
2- ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه‌های مدیریت سنتی درشرکت‌ها
3- خروج بهترین نیروهای کاری از شرکت‌ها و اقدام آنها به کارآفرینی
مستقل




Entrepreneur
فراکارآفرین یا کارآفرین سازمانی

گات و گینزبرگ 1993 Goth & Ginsberg

کسی که در زیر چتر یک شرکت محصولات؛ فعالیت‌ها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهره برداری می‌رساند .





نیازهای سازمانی کارآفرینان

- نیاز به توجه ? اعتماد? احترام? تشویق و حمایت
- نیاز به آزادی در انتخاب نقش خود در سازمان
- نیاز به آزادی در انتخاب همکاران و پرسنل خود
- نیاز به ارتباط نزدیک? سریع و راحت با خارج سازمان
- نیاز به آزادی از زنجیره فرمان و سلسله مراتب سازمانی
- نیاز به آزادی از کارهای تکراری? روزمره و یکنواخت
- نیاز به آزادی عمل در نحوه انجام کارها
- نیاز به دراختیارداشتن ”زمان آزاد“ برای پیگیری ایده‌های نو
- نیاز به دراختیارداشتن”منابع آزاد“ و بدون کنترل و پاسخگویی?
جهت استفاده در طرح‌ها و ایده‌های نو شخصی
- نیاز به اطلاعات به موقع? موثق? مرتبط
- نیاز به اخذ سریع نتیجه کار و عمل خود
- نیاز به آموزش
- نیاز به سرعت عمل ( عدم بوروکراسی )
- نیاز به کار مفرح ( ضمن شوخی )






نقش‌های کارآفرینان


- عامل ایجاد و توزیع ثروت ؛ برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه یا به عبارتی موتور رشد و توسعه اقتصادی .
- عامل اشتغال زایی .
- عامل انتقال تکنولوژی .
- عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری .
- عامل شناخت? ایجاد و گسترش بازارهای جدید .
- عامل تعادل در اقتصاد پویا .
عامل تحول وتجدید حیات ملی ومحلی ( کارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است یک-
شیوه زندگی است )





نقش‌های کارکردی کارآفرینان در تئوری‌های اقتصادی

1- معامله گر
2- هماهنگ کننده




نوآوری

نوآوری را می‌توان فرایندی تعریف کرد که طی
آن فنون وتولیدات جدید به سیستم اقتصادی معرفی
می‌شوند . نوآوری موفق زمانی صورت می‌گیرد
که قابلیت انجام کاری که پیش از این نمی‌توانست
صورت بگیرد یا حداقل اقتصادی و مناسب
نبوده مهیا شود .



خلاقیت

خلاقیت همانا توانایی خلق فکرهای جدید است که این فکرها ممکن است به محصولات یا خدمات جدید نیز منجر شوند.
دردایره المعارف علوم اجتماعی از خلاقیت چنین تعاریفی ذکر شده است :
1 - توانایی هستی بخشیدن به پدیده‌ای جدید
2- فرایند روانشناختی یا فرایندهایی که ازطریق آنها محصولات جدید و ارزشمند خلق می‌شوند




توفیق طلبی

نیاز به توفیق عبارت است از تمایل به انجام کار در
استانداردهای عالی جهت موفقیت در موقعیت‌های رقابتی .
افراد با نیاز به توفیق بالا مایل هستند تا همواره در چالش
باشند و در راه رسیدن به اهداف قابل دسترسی و همچنین
نسبت به عملکرد خود ؛ به بازخورد مکرر و منظم زمانی
نیاز دارند .
این افراد ترجیح می‌دهند تا شخصاً مسئولیت حل مشکلات؛
تعیین اهداف و دستیابی به آنها را از طریق تلاش شخصی
خود بعهده گیرند .





ویژگی‌های کارآفرینان

ریسک پذیری
منبع اختبارات رسمی
نو‌آوری و خلاقیت
تمایل به مسئولیت پذیری
منبع اختبارات رسمی
ریسک پذیری ؛ نیازبه توفیق
آرزومند؛ استقلال طلب؛ مسئولیت پذیر؛اعتماد به نفس
روابط انسانی؛ توانایی به ایجاد ارتباطات؛ دانش فنی
پیش بینی و فرض خطر
نیاز به توفیق؛ خودمختاری؛ متهاجم؛ قدرت؛ شناخت؛ نوآوری؛ عدم وابستگی
نیاز به قدرت
مرکز کنترل داخلی

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری در 12 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی دیسک نوری در 12 اسلاید قابل ویرایش



یک حافظه ثانوی: دیسک نوری (CD-ROM)

دیسک نوری (Compact Disk – read only! memory) چیست؟

یک صفحه دایره شکل و منعکس کننده نور(لیزری)، حاوی:

یک پیست مارپیچ (spiral) از مرکز صفحه تا لبه آن.

بعلاوه تعدادی حفره (Pits) روی پِیست مارپیچ.

(چرا ROM ؟)
(چرا نور لیزری؟)




خواص دیسک نوری

خواص دیسک نوری (یا لیزری) چیست؟

داده ها به کمک تشعشع لیزری نوشته یا خوانده میشوند.

ظرفیت آن حدود 600 تا 700 مگا بایت داده میباشد.

تنها یک شیار مارپیچ طولانی شامل تعداد زیادی سکتور دارد.

داده های دیجیتالی بصورت یک سری حفره روی این شیار ثبت میشوند.

به سطح بالایی شیار Land و به حفره ایجاد شده روی شیار Pit گفته میشود.





عمل خواندن دیسک نوری چگونه است؟

به وسیله تابش نور لیزری روی شیار.

و تشخیص تغییرات درشدت انعکاس نور (intensity).

تشخیص صفر و یک چگونه است؟

عدد یک = تغییر ارتفاع (از Land به Pit یا بر عکس).

عدد صفر = تعداد فواصل زمانی معین بین دو عدد یک. (فواصل زمانی؟)





تشخیص صفر و یک چگونه است؟

مابین دو عدد یک، بایستی لااقل دو عدد صفر وجود داشته باشد! (چرا؟)

برای کد گذاری 256 حروف جدول ASCII احتیاج به 14 بیت خواهد بود! (چرا؟)

تبدیل کد گذاری حروف از 8 بیت به 14 بیت بکمک یک جدول ( (Eight to Fourteen Modulationانجام میشود.

مثال:
نمونه ای از جدول E.F.M. :

0 ? 0000 0000 ? 0100 1000 100000
1 ? 0000 0001 ? 1000 0100 000000
2 ? 0000 0010 ? 1001 0000 100000




سرعت وظرفیت دیسک نوری

روش سرعت خطی ثابت (Constant Linear Velocity) چیست؟

حرکت نور لیزری روی شیار با سرعت خطی ثابت انجام میشود. (چرا؟)

طول شیار مار پیچ (Spiral track) تقریبا سه مایل میباشد.

طول سکتورها از مرکز تا لبه دیسک همواره ثابت است.

این تکنولوژی از دیسک های صوتی به ارث گرفته شده،

و باعث بالا بردن ظرفیت دیسک (تا دو برابر) میشود. (چرا؟)

ولی باعث پایین آمدن سرعت دسترسی (بین نیم تا یک ثانیه) نیز میگردد. (چرا؟)




دسترسی به یک سکتور

دسترسی به یک سکتور (seek) چگونه انجام میشود؟

آدرس یک سکتور بستگی به سرعت صحیح چرخش دارد! (چرا؟)

ولی خود سرعت متغیر است! (چرا؟)

پس بایستی اطلاعات مربوط به آدرس نیزحتما خوانده شوند!

و احتیاج به روش سعی و خطا (trial and error) میباشد، (چرا؟)

که خود راندمان کار را پایین می آورد.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی وب سایت چیست؟

پاورپوینت بررسی وب سایت چیست ؟ در 13 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پاورپوینت بررسی وب سایت چیست؟

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی وب سایت چیست ؟ در 13 اسلاید قابل ویرایش



1- وب سایت چیست ؟
وب سایت ، مجموعه ای از صفحات مرتبط به یکدیگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بازدید کننده وب سایت قرار می دهد.
2- چه کسانی می توانند وب سایت داشته باشند ؟ تمام اشخاص و سازمانها می توانند وب سایت داشته باشند. به جرات می توان گفت که سریعترین و بهترین راه معرفی فعالیتها، محصولات و شرکتها ، وب سایت است. در واقع وب سایت نقش دفتر مجازی شما را بر عهده دارد که در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعات مراجعه کنندگان شما است .



- انگیزه ایجاد وب سایت چیست ؟
تصمیم به طراحی و ایجاد یک پایگاه وب معمولاً به عوامل مختلفی مانند : گسترش دسترسی به اطلاعات، بهبود ارتباط با مخاطبان ،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌ی روش‌های سنتی تحویل اطلاعات، تا بهبود کارآیی سازمانی متکی است. گاهی عامل انگیزشی ممکن است صرفاً این باشد که "‌همه یک پایگاه دارند" [پس ما هم باید داشته باشیم].
4- برای ایجاد یک وب سایت چه باید کرد ؟
یک وب سایت از چهار قسمت اصلی تشکیل شده
• دامنه (دامین) • وب هاست • طراحی • برنامه نویسی



درگام نخست باید برای شما یک نام (دامین) ثبت کرد . سپس متناسب با نوع وب سایت و فعالیت شما یک طرح گرافیکی طراحی ، تقسیم و برنامه نویسی کرد و در نهایت به یک صفحه وب تبدیل کرده سپس آن صفحه را در کامپیوتری که همیشه به اینترنت متصل است(سرور) ذخیره کنیم (روی فضای اینترنتی که به شما اختصاص داده ایم یا همان وب هاست) و حالا با وارد کردن نام دامنه در نوار آدرس مرورگر خود می توانیم وب سایت خود (همان صفحه وب)را ببینید.
نکته : در بالا ما خیلی ساده توضیح دادیم که این چند قسمت چه هستند و کارایی آنها چیست .
5- دامنه (Domain ) چیست ؟
نام اینترنتی شما است که از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول نام دامنه و قسمت دوم پسوند دامنه است و منحصر به فرد است یعنی یک نام با پسوند مشخص را فقط یک نفر می تواند ثبت نماید .
مانند دامنه www.digital.com که متعلق به شرکت hp است




-چگونه می توانم یک دامین داشته باشم ؟
شما باید در گام نخست از آزاد بودن یک دامین برای ثبت آگاه شوید. برای این منظور به آدرس : www.domain.com مراجعه و نام یا نامهای مورد نظر خود را وارد و از آزاد بودن آن مطمئن شوید .
و به ما اطلاع دهید تا ما دامنه مورد نظر شما را برای شما به ثبت برسانیم
7-برای ثبت دامنه از چه کاراکترهایی می توانم استفاده کنم ؟
کارکترهای مجاز عبارتند از : حروف a تا z ، اعداد 0 تا 9 و خط تیره ( - ) ، در ضمن حروف کوچک و بزرگ تفاوتی نمی کند .




8- آیا می توانم Domain خود را برای همیشه به ثبت برسانم ؟
خیر ، می توانید مدت ثبت آن را از 1 تا 10 سال تعیین کنید و قبل از به پایان رسیدن دوره ثبت ، برای تمدید آن اقدام نمائید .
9- یک نام خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟
مراجع شود به قسمت مشاوره ثبت دامنه




10- وب هاست چیست ؟
پس از اینکه دومین خود را به ثبت رساندید ، برای نمایش صفحات وب سایت خود احتیاج به انتخاب سرویسی دارید که بتواند آنها را در تمام مدت شبانه روز و در هر کجای دنیا با اتصال به اینترنت نمایش دهید . این سرویس وب هاست نام دارد .
11- هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس ؟
در حقیقت بازدید کننده ای که سایت شما را می بیند و کسی که می خواهد هاست شما را از طریق کنترل پنل کنترل کند ، تفاوتی بین هاست لینوکس و ویندوز حس نمی کند. تفاوت اصلی در تکنولوژی است که وب سایت شما با آن طراحی و پیاده سازی شده است.





19- مزایای استفاده از CMS چه ؟
استفاده از CMS بجای روش قدیمی صفحات ثابت از لحاظ اقتصادی و کیفیت وب سایت مزایای بسیار زیادی دارد مانند: • کاهش مدت زمان ایجاد و بروز رسانی صفحات وب • در اختیار داشتن امکانات بیشتر ( گالری ، لینکستان ، فرمهای ارسال اطلاعات و ... ) • عدم محدودیت در تعداد صفحات و لینکها • عدم نیاز به کمترین دانش فنی و قابلیت انجام کلیه امور توسط اپراتور مبتدی کامپیوتر • انعطاف‌پذیری بیشتر •عدم نیاز صاحبان سایت به طراحان آن , جهت انجام هرگونه تغییر یا به روز رسانی • توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر • کنترل از هر نقطه دنیا بدون داشتن امکانات و نرم افزار های لازم ( فقط با یک کامپیوتر متصل به اینترنت ) • امنیت بالاتر وب‌ سایت • کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری و طراحی

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی در 13 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی یک حافظه ثانوی باند مغناطیسی در 13 اسلاید قابل ویرایش



خواص باند مغناطیسی

خواص باند مغناطیسی چیست؟

امکان دسترسی مستقیم (direct access) به رکوردها را نمی دهد! (چرا؟)

ولی امکان دسترسی سری (sequential access) را با سرعت بالا دارد.

در مقابل شرایط مختلف محیطی (environment) پایداری خوبی دارد.

براحتی حمل و نگهداری می شود .

از دیسکهای سخت ارزانتر است.

در گذشته برای نگهداری فایلهای بزرگ (بجای دیسکهای سخت) استفاده می شد. (چرا؟)

ولی اکنون فقط برای آرشیو داده ها (backup) استفاده میشود. (چرا؟)





ساختار باند مغناطیسی

باند مغناطیسی 9 شیاری (Nine-Track Tapes) چیست؟

داده ها روی 9 شیار موازی به صورت دنباله ای از بیت ها (bits) ثبت میشوند.

بنابراین هر مقطع از باند (Frame) شامل 9 بیت و معادل یک بایت داده میباشد.

در هر 9 بیت ، هشت بیت برای داده ها و یک بیت برای کنترل صحت (Parity) داده ها وجود دارد. (چگونه؟)





ساختار باند مغناطیسی

ساختار یک باند مغناطیسی چگونه است؟

مکان منطقی (Logical Position) یک بایت همان مکان فیزیکی آن میباشد.

یعنی رکوردها به طور مرتب پشت سرهم قرار دارند. (Sequential Access)


ساختار یک باند مغناطیسی چگونه است؟

در فاصله بین بلوک داده ها فضای استفاده نشده ای به نام Gap وجود دارد که در آن تمام بیتها صفر می باشند

در گذشته نوع رایج باندها حاوی 6250 بایت دراینچ (bpi) بوده است.

انواع جدیدتر باندها 30,000 bpi یا بیشتر میباشند




ظرفیت باند مغناطیسی

تخمین طول باند مورد نیاز چگونه است؟

راندمان استفاده از باند به چه عواملی بستگی دارد؟

فشردگی داده های باند (Tape density)

مثال 6250 bpi :

سرعت حرکت باند (Tape Speed)

مثال 200 ips :

فاصله بین بلوکهای داده (inter block gap)

مثال 0.3 inch :





تخمین طول باند مورد نیاز چگونه است؟

مثال:
فایلی با مشخصات 1,000,000 رکورد 100 بایتی را در نظر میگیریم .
طول باند مورد نیاز را با فشردگی bpi 6250 برای دو حالت مختلف حساب میکنیم.

حالت اول :فاکتور بلوک (blocking factor) برابر با یک :

طول مورد نیاز =تعداد بلوک ها ) * طول هر بلوک + فاصله بین بلوکها (

طول مورد نیاز 316.000=1,000,000*(100/6250+0.3)=اینچ

یعنی بیش از 10 کارتریج 2400 فوتی (Cartridge)

درگذشته رایجترین طول کارتریجها 2400 فوت بوده است.

اکنون کارتریجهای معمول با طول 3600 فوت یا بیشترمیباشند.
(ظرفیت؟)

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید