سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

شبکه های اجتماعی

پاورپوینت بررسی مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات

پاورپوینت بررسی مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات(ارائه فصل 18 و 20) در 66 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3622 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
پاورپوینت بررسی مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی مبانی و مدیریت فناوری اطلاعات در 66 اسلاید قابل ویرایش



فهرست

مقدمه
فرهنگ چیست ؟
فناوری وفرهنگ
دیدگاههای ارزشی نسبت به فناوری
فرهنگ ابزارتکنوکراسی وتکنو پولی
اینترنت وفرهنگ
اینترنت واتلاف وقت
اینترنت ومطالب غیر اخلاقی
اینترنت وروش های کشف اطلاعات
شخصیت انسان ومحیط مجازی
تثبیت هویت ملی در اینترنت
نکات مهم
سوالات مهم




فناوری اطلاعات وفرهنگ

مقدمه

فناوری اطلاعات جهان را به صورت دهکده ای کوچک دراورده است از این روفرهنگ جوامع بشری نیز تحت تاثیر ان قرار می گیرد.این فصل به بررسی چنین تاثیراتی
خواهد پرداخت.


فرهنگ چیست ؟

فرهنگ , مرکب از دو واژه فر + هنگ وبه معانی :ادب ,تربیت ,دانش ,علم ,معرفت و آداب ورسوم می باشد .
فرهنگ نظامی است که در طول تاریخ به وجود آمده , شامل طرح های آشکار و نهان برای زندگی است و بین همه افراد جامعه یا اعضای گروهی معین در زمانی مشخص مشترک است .
در اصطلاح مردم شناختی , فرهنگ جنبه هایی از تمامی محیط انسانی , اعم از مادی م غیر مادی را در بر می گیرد که انسان انها را به وجود آورده است . فرهنگ روش متفاوت زندگی یا طرح زندگی گروهی از مردم است . به عنوان مثال :یک ژاپنی گویای یک ملت یا یک جامعه است فرد ژاپنی را می توان مستقیماً مشاهده کرد ولی فرهنگ ژاپنی انتزاعی است از قواعد مشاهده شده یا روند های منظم که در شیوه های زندگی این مردم وجود دارد .


به طور خلاصه می توان خصوصیات فرهنگ را چنین برشمرد :
1- فرهنگ یاد گرفتنی است اما هر چه یادگرفتنی است فرهنگ نیست هرکس در طول تجربه زندگی خود چیزهای زیاری یاد می گیرد که با دیگران مشترک نیست وبه دیگران هم منتقل نمی شود .
2- فرهنگ ناشی از عوامل زیست شناختی , محیط زیستی , روان شناختی وتاریخ بشر است .
3- فرهنگ ساختاری است .
4- فرهنگ به جنبه های گوناگونی تقسیم می شود .
5- فرهنگ پویاست .
6- فرهنگ تغییر پذیر است .
7- فرهنگ شامل قواعدی است که تجزیه وتحلیل آن را به روشهای علمی ممکن می کند .
8- فرهنگ وسیله ای است که فرد به کمک آن با محیط خود سازگار می شود .
آنچه که از تعاریف فوق بر می آید حاکی از وجود دو محورا صلی در فرهنگ است :
الف ) محور اعتقاد واندیشه
ب ) محور فعل و عمل

هریک از محورهای یاد شده با معیارهای معینی سنجیده می شوند که براین آنها مبین رسوم اخلاقی , عادات ویا اعتقادات آن جامعه می باشد و هیچگاه اعتقادات ورفتار یک شخص یا عده ی قلیلی از جامعه به عنوان فرهنگ آن جامعه تلقی نمی شود . فناوری وفرهنگ تکنولوژی یا فناوری به عنوان کاربرد عملی دانش در زندگی انسان تاثیر زیادی بر توسعه انسانی وپیشرفت تمدن بشری داشته است از سوی دیگر شواهد نشان می دهد که هر چه فناوری در جوامع بشری رشد می یابد از خود بیگانگی انسان واز دست دادن مفهوم اصلی حیات بشری ودوری از فطرت بیشتر نمایان خواهد گشت این مطلب حقیقتی است که از زبان برخی از اندیشمندان نیز با نگرشی کاملا منفی بیان شده است. امروزه فناوری به عنوان یک ایدئولوژی است که در هر جا ظاهر می شود جهان بینی,ارزشهاو اداب و رسوم خود را دیکته می کند.فناوری به عنوان یک مهاجم فرهنگی,تحمیلگر ارزشهاو فرهنگ حاکم بر خوداست اگر راه


را برای نفوذ ان باز گشاییم باید به تبعات آن نیز بیندیشیم. به عنوان مثال استفاده از فناوری اطلاعات در اموزش موجب خواهد شد که یک روش اموزشی با قدمت زیاد از بین رفته وروشی دیگر جای گزین گردد. در روش سنتی معلم با حضور خود در کلاس با تشریح شفاهی مطالب درسی و شرکت دادن دانش اموزان در درس وهمچنین ایجاد ارتباط عاطفی با دانش اموزان یک روحیه مشارکتی را پدید می اورد.اینک فناوری اطلاعات پابه عرصه تعلیم وتربیت گذاشته است که ضمن ارائه مزایا ومنافع خاص خود مروج فرهنگ اموزشی دیگری است. که ضمن تقویت روح خود محوری می تواند روحیه اموزشی
جمعی را تضعیف نماید.




دیدگاه های ارزشی نسبت به فناوری

سه دیدگاه در مورد فناوری از نظر ارزشی مطرح است اول انکه فناوری عین خیر است ,دوم انکه فناوری عین شر است وسوم انکه فناوری خنثی وبی طرف است بسیاری از دانشمندان دیدگاه سوم را قبول دارند یعنی نیکی وبدی در ذات فناوری وجود ندارد بنابرین نه ذاتا خیر است ونه شر ومی توان ان را در راه خیرو شر به کار برد.
فرهنگ ابزار,تکنوکراسی وتکنوپولی
در رابطه با تعامل فناوری وفرهنگ در جوامع بشری می توان به سه نوع فرهنگ اشاره کرد که عبارت اند از:
1)فرهنگ ابزار
2)تکنوکراسی
3)تکنو پولی


فرهنگ ابزار به فرهنگی باز می گردد که در جوامع اولیه (تا قرن 17 میلادی)حاکم بوده است.بر این اساس ابزار ها به دو منظور اختراع وبه کار گیری می شد.اول انکه برای تامین نیازمندی های بشری نظیر نیروی آب یا باد برای اسیاب کردن استفاده می شد و دوم انکه در خدمت مظاهر وسمبل های عقیدتی در استخدام هنر و قدرت افرینندگی انسان و یا در سنن واداب دینی نظیر بنای قلعه ها وکلیسا ها و معابد مذهبی به کار می رفت.در هر یک از دو حالت فوق هیچگاه ابزار های اختراع شده دخالت ونفوذی در مبانی فرهنگی جوامع نداشتند و حتی این فرهنگ وعقیده بود که گاه اختراعات را هدایت می کرد و ابزار ها در خدمت ایدئولوژی قرار داشتند.اروپای قرون وسطی را می توان به عنوان مثال و شاهدی برای این نوع فرهنگ در نظر
گرفت.



اینتر نت و فرهنگ
دسترسی سریع و ارزان به اطلاعات موجب نشر سریع اخبار , رویداد ها و ارتقای اگاهی های عمومی در جامعه می شود.از سوی دیگر امکان یادگیری در هر مکان و زمان و فارغ از محدودیت های فعلی ,اموزش همه جانبه برای کلیه اقشار جامعه را فراهم می اورد لذا فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکیل جامعه اطلاعاتی می تواند در توسعه فرهنگ جامعه تاثیر به سزایی داشته باشد.


اینترنت به عنوان یکی از مهمترین محصولات فناوری اطلاعات و سازمانی جهانی است . محیطی است که ارتباط و تعامل میلیون ها نفر از کشور ها و فرهنگ ها ی مختلف را فراهم می اورد,رسانه ای است که تعامل فرهنگی را درسطحی وسیع میسرمی سازد.
در گسترده روابط انسانی,اینترنت ابزاری به نسبت نو پاست و ازدیدگاه روان شناختی با نگاهی موشکافانه به رویداد ها, در می یابیم که این ابزار تا چه اندازه ممکن است بر زندگی ما اثر گذارد.پژوهش هائی که در مورد رفتار واقعی افراد در هنگام ارتباط مستقیم شبکه ای انجام گرفته,نا منسجم و نا چیز است ,لیکن این موضوع به سرعت مورد توجه رشته های گوناگون علمی قرار گرفته است.اینترنت زندگی انسان را متحول می کند وبر فرهنگ وی تاثیر گذار است برای فهم اینکه اینترنت تا چه حد می تواند بر فرهنگ موثر باشد باید انچه که ارائه می کند و می تواند ارائه نماید را شناخت.اینترنت قطعا با ارائه روش های سریع و کارای تحت وب امکان تعامل انسان ها را بیشتر کرده و محدودیت های جغرافیایی و زمانی را


می شکند,موجب اطلاع رسانی سریع و کارا در مورد همه وقایع سنن,اداب ورسوم جهان می گردد. اموزش کلاسیک را متحول کرده واز این طریق دانش عمومی جامعه تغیر نموده ویکی از مولفه های فرهنگ متحول می شود.
تحقیقات نشان می دهد که اطلاعات در شبکه اینترنت کاربرد ها ی مختلفی را در بر می گیرد از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
اطلاعات تجاری,اطلاعات علمی,اطلاعات پزشکی _بهداشتی ,صفحات شخصی,انجمن های علمی,مباحث اجتماعی اطلاعات دولتی واطلاعات مذهبی.در این میان حجم اطلاعات تجاری بسیار زیاد وقابل توجه است.ومعمولا به هنگام جستجو دراینترنت بیش از هر چیز با اطلاعات تجار ی مواجهیم.
در این قسمت به برخی از خدمات تحت وب می پردازیم که در بستر اینترنت قابل استفاده است و می تواند بر فرهنگ نیز تاثیر گذارد.


Home page الف)صفحات شخصی

ویژگی مثبت صفحات شخصی,ان است که به ما امکان می دهد اطلاعات شخصی خود را در معرض دید دیگران قرار دهیم , با شمار چشمگیری از افراد دیگر در باره ی زندگی مان به دادوستد داده ها به پردازیم و نظرات افرادی را که به وب سایت ما دسترسی دارند ,دریافت نماییم.یکی از مشخصه های منفی رشدو گسترش صفحات شخصی ان است که ظاهرا انها انبوه بسیاری از مطالب بی فایده و بی مایه را وارد اینترنت می نمایند.شاید شبکه,بزرگترین وارزانترین راه درج مطالب پوچ و بیهوده در گیتی است و دارای کانال های پخشی است که حتی در گمان ناشران بزرگ نمی گنجد.



اینتر نت و مطالب غیر اخلاقی

یکی از بحث انگیز ترین ویژگی های اینتر نت وجود مطالب و تصاویر غیر اخلاقی به ویژه برای کودکانی است که به اینتر نت دسترسی دارند که معمولا انگیزه اصلی و زمینه ساز تلاش برای کنترل و محدود سازی دسترسی به اینتر نت است.
در سال 1995, سنای امریکا نمایش تصاویر موهن از طریق شبکه ی کامپیو تری را ممنوع اعلام کرد و برای کسانی که اگاهانه,تصاویر زننده ای در اختیار کودکان زیر 18 سال قرار می دهند , پرداخت جریمه و محکومیت زندان تعیین نمود.




اینترنت و روش های کشف اطلاعات

در جهان امروز اطلاعات از اهمیت والایی بر خور دار است از
سوی دیگر با گسترش اعجاب برانگیز فناوری اطلاعات روزبه روز بر توانایی های بشر افزوده می شود تا انجا که کره ی خاکی با تمام وسعت وعظمت ظاهری خود تنها با عنوان خانه ای کوچک نمودار می گردد.اینک بشر قادر است تا اطلاعات واخبار مورد نیاز خود را از اقصی نقاط گیتی در کوتاه ترین زمان ممکن کشف وبهره برداری نماید .از این روست که تبادلات وتعاملات فرهنگی بیشتر و گفتگوی تمدن ها سهل تر می گردد.
با بهره گیری از اینترنت هر فرد درهر نقطه ازعالم می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را به سهولت استخراج و پاسخ سوالات خود را بیابد.برخی از روش های کشف استخراج اطلاعات عبارتند از:



شخصیت انسان و محیط مجازی

ملاک های شخصیتی انسان درمحیط مجازی( شبکه ای ) با معیارهای مربوط به دنیای فیزیکی چندان تفاوتی ندارد به عبارت بهتر اگر در دنیای واقعی نوع رفتار یک شخص با سایرین گویای شخصیت او با شد در دنیای مجازی هم همان ملاک ها وجود دارد اگر چه شکل صوری آن تفاوت می کند . یعنی نوع رفتار و تعاملات انسان ها با یکدیگر در محیط شبکه ای یا مجازی ( به عبارت دیگر اخلاق الکترونیکی )مبین شخصیت آنان است . به عنوان مثال رفتار مشتری در قبال فروشنده در سیستم تجارت الکترونیکی , رفتار دانشجو در برابر استاد در محیط آموزش الکترونیکی و عملکرد کارگر در قبال کارفرما در بستر دورکاری نمونه هایی از تعاملات تحت وب محسوب می شوند .



نکات مهم

?دو محور اصلی در فرهنگ :1)محور اعتقاد و اندیشه 2)محور فعل و عمل است.
? در رابطه با تعامل فناوری و فرهنگ در جوامع بشری می توان به سه نوع فرهنگ اشاره کرد:1)فرهنگ ابزار 2)تکنو کراسی 3)تکنو پولی
? خدماتی که تحت وب در بستر اینترنت قابل استفاده است ومی تواند بر فرهنگ نیز تاثیر گذارد :
الف:صفحات شخصی
ب:پست الکترو نیکی
ج:گپ زنی وکنفرانس های صوتی وتصویری
د:تشکیل گروه های مجازی
? یکی از روش های مفید در کشف واستخراج اطلاعات مناسب درزمینه های مختلف از جمله زمینه های فرهنگی بهره گیری از شبکه های پرسش و پاسخ است.




information technology securety امنیت فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات شامل فناوری هایی است که در خدمت ذخیره سازی , انتقال و مدیریت اطلاعات است اما امنیت فناوری اطلاعات به استفاده ایمن از این فناوری و اطمینان از وجود محیطی عاری از هر گونه تهدید باز می گردد .
امنیت فناوری اطلاعات را می توان در دو بخش مهم امنیت کامپیوتر (computer security )وامنیت ارتباطات (communication security)مورد بررسی قرار داد که هریک از آنها ذیلاً تعریف می شود :
الف ) امنیت کامپیوتر: هدف از امنیت کامپیوتر نگهداری از منابع اطلاعاتی در مقابل استفاده غیر مجاز ویا نادرست و همچنین حفاظت از اطلاعات در مقابل صدمات عمدی یا غیر عمدی ,افشا یا تغییر است .



فرایند توسعه امنیت

مطابق شکل4 به منظور ایجاد وتوسعه روش های امنیتی برای مقابله با خطرات ممکن در یک سیستم یا سازمان لازم است مراحل زیر طی شود:


1)تحلیل خطرات مطرح در سازمان یا سیستمRisk Analysis فرایند توسعه عملکرد امنیتی یک سیستم همیشه با تحلیل حملات محتمل واسیب پذیری ان سیستم اغاز می شود . تحلیل خطراز رابطه بین خطر افرینی یک تهدید،امکان وقوع وتکرار ان وهزینه ایجاد مکانیزم های محافظتی در قبال ان را بررسی می کند.خطر افرینی یک تهدید بر اساس هزینه جبران خسارت های وارد امده از یک حمله موفق اندازه گیری می شود.جدول 1 تحلیل ساده از چنین هزینه ای را ارائه می دهد. در این جدول ،1 بیان گر حداقل هزینه و 9بیان گر حد اکثر هزینه است.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی فرم ها و نمونه ها

پاورپوینت بررسی فرم ها و نمونه ها در 20 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت بررسی فرم ها و نمونه ها

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی فرم ها و نمونه ها در 20 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

به طورکلی? فرم ها ونمونه ها یکی ازوسایل اداره امورهرسازمان است ومعمولاحاوی اطلاعاتی می باشد که استفاده ازآنها درایجادهماهنگی در سازمان و اداره صحیح امورفوق العاده ضروری می باشد.فرم ها ونمونه ها وسیله اجرای سیستم ها و روشهاست وچون درهر سازمان اطلاعا ت ازطریق آنها به جریان می افتد?نقش فرم ها ونمونه ها در استقرار سیستم ها وروشها حائز اهمیت است. دستورهای اجرایی به وسیله فرم ها ابلاغ می شود?روشهای کاربرروی فرم های مخصوص نوشته می شود واطلاعات ?اعداد وارقام آماری که برای اتخاذ تصمیم مورد استفاده مدیران وسرپرستان قرار می گیرد? توسط فرم ها ارسال می گردد.




تعریف فرم ونمونه

فرم کاغذی است دارای عنوان مخصوص که بعضی از قسمت های آن برای ثبت اطلاعاتی از قبیل نام مشخصات?تاریخ وسایرجزییات توصیفی خالی گذاشته می شود.
فرم انواع بسیاردارد وازهرنوع آن درمورد خاصی استفاده میگردد?مانند فرم درخواست کالا ازانبار?فرم صورت حساب هزینه ?فرم حضور وغیاب کارمندان وکارگران?لیست حقوق وترازنامه موسسه و...




نقش فرم در ساده کردن عملیات انبار

فرم ها ونمونه های موجوددرهرسازمان? نشان دهنده نحوه اجرای سیستمها وروشهای معمول در آن سازمان است وبهبود بخشیدن به آنها نه تنها در افزایش بهره ومیزان کارایی یک سازمان موثراست بلکه ازآنجا که هرساله هزینه هفتگی صرف تهیه وتکمیل وبه جریان انداختن آنها می شود بسیاربه جاست که مورد توجه مدیریت قرار گیرد.از طرف دیگر?فرم ها و نمونه ها از وسایل اجرای سیستمها و روشها می باشند? بنابراین بهترکردن طرح فرم ها?حذف فرم های زائد وغیرضروری وترکیب فرم های مشابه با یکدیگر?اجرای سیستم یاروش راساده تر وسریعتر می نماید.بنابراین?کنترل فرم ها و نمونه ها در هر سازمان سبب تقلیل هزینه ها و ایجاد تسهیل و تسریع در انجام امور می شود و به سازمان این امکان را می دهد که تولید یا خدمت بیشتری را با شرایط بهتر و مناسبتر عرضه کند.




هدف ازکنترل فرم ها


هدف اساسی از کنترل فرم ها و نمونه ها این است که بتوان با طرح فرم ها و نمونه های بهتر و حذف فرمهای غیر ضروری ضمن اجرای سهولت در اجرای سیستم یا روش?هزینه های به فرم ها را نیز کاهش داد.بدین ترتیب ?منظور و هدف از اعمال کنترل فرم ها را می توان به شرح زیر بیان کرد:
حذف فرم های غیر لا
ترکیب فرمهای مشابه
تجدید نظردرفرمهای موجودوطرح فرمهای مورد نیاز
تقلیل هزینه های مربوط به تهیه تکثیرواستفاده ازفرمهای ضروری
تجزیه وتحلیل مداوم فرم هابه منظور ساده کردن کار و بهبود بخشیدن به سیستمها وروشهای موجود درسازمان
بنابراین کنترل فرم ها و نمونه ها در هر سازمان سبب تقلیل هزینه ها و ایجاد تسهیل و تسریع در انجام امور میشود و به سازمان این امکان را می دهد که تولید یا خدمت بیشتری را با شرایط بهتر و مناسب تر عرضه کند.






مراحل طراحی فرم ونمونه

تجزیه وتحلیل فرم
ترکیب فرم های مشابه با یکدیگر
تهیه طرح فرم
شماره گذاری فرم
تعیین مشخصات کاغذ ونوع چاپ فرم وارسال آن جهت چاپ



تعیین مشخصات کاغذ و نوع چاپ فرم و ارسال آن جهت چاپ

بعد از تجزیه و تحلیل و طرح فرم، فرم مصوبه شده و کنترل شده باید جهت چاپ و توزیع به چاپخانه یا عامل چاپ و توزیع فرستاده شود. مشخصات کاغذ و نوع و نحوه چاپ فرم باید کاملا مشخص باشد تا از بروز هر گونه اشتباه جلوگیری گردد. برای این منظور می توان از برگ دستور چاپ فرم استفاده کرد، برگ دستور چاپ فرم باید گویا و واضح تهیه و تکمیل شود و همراه با هر فرم به چاپخانه ارسال گردد در این برگ باید موارد زیر تعیین و مشخص شود:
عنوان فرم و شماره آن
تعداد نسخه ای که باید چاپ شود.
تعداد نسخه ای که از هر فرم تهیه و تکمیل و ارسال می گردد.
اندازه فرم
رنگ و نوع کاغذ
رنگ مرکب چاپ
چاپ یک طرفه یا دو طرفه
تعیین حاشیه فرم
نوع صحافی و بسته بندی
سایر دستورهای وی‍‍ژه چاپ فزم

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


جزوه پاورپوینت پی دی اف شده جایابی تسهیلات Facilities Location

جزوه جایابی تسهیلات Facilities Location
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 682 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
جزوه پاورپوینت پی دی اف شده جایابی تسهیلات Facilities Location

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

جایابی تسهیلات Facilities Location

جایابی یعنی پیدا کردن محلی برای تسهیلات جدید است بگونه ای که

نیازهای تسهیلات حتی الامکان درمحیط برآورده شود.

دسترسی به منابع مصرف کننده به راحتی صورت گیرد.

مشکلی برای محیط اطراف ایجاد نکند

رعایت مقررات، ایمنی و غیره

حمل و نقل حتی الامکان کم و ارتباط امکان پذیر باشد.

پارامترهای هزینه را حذف یا کم اثر نماید.

دسترسی به منابع وارد شونده به سیستم براحتی صورت گیرد.

مسائل جایابی

جایابی به روش امتیازدهی

روشهای محاسبه

روشهای محاسبه d (x,pi)

روشهای محاسبه مستقیم روش میانه

روش تجمع اوزان

روش خطوط همتراز

توضیح روش خطوط همتراز

روش ترسیمی

جایابی تکی در حالت مجذور

فاصله اقلیدسی

جایابی چند تسهیلاتی- فاصله خطی شکسته

جایابی چند تسهیلاتی- مجذور فاصله اقلیدسی

مثال

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی راه اندازی طرح تجاری به صورت تخصصی و جامع

پاورپوینت بررسی راه اندازی طرح تجاری به صورت تخصصی و جامع در 60 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
پاورپوینت بررسی راه اندازی طرح تجاری به صورت تخصصی و جامع

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی راه اندازی طرح تجاری به صورت تخصصی و جامع در 60 اسلاید قابل ویرایش



فهرست مطالب
شرح کسب و کار
امکان سنجی
اهداف
مأموریت
کلیدهای موفقیت
محصولات/ خدمات
منابع انسانی
منابع فیزیکی
طرح بازاریابی
طرح مالی
نمودارها
جدول زمان بندی
ضمایم





شرح کسب و کار

مشخص کنید ایده شما چیست؟ آیا فکر این کسب و کار، عملی است ؟
ایده کسب وکار دقیقا آن چیزی است که می خواهید انجام دهید . در این قسمت، خواننده باید دقیقا بفهمد که ایده کسب و کار شما چیست؟
شکل کسب و کار
نوع کسب و کار
نوع محصولات یا خدمات
جنبه های منحصر به فرد و خصوصیات ویژه




امکان سنجی

با پاسخ به سؤالات زیر، توجیه اقتصادی و اجرایی برای ایده خود خواهید داشت:
ایده شما چه نیازی را برآورده یا چه مشکلی را حل می کند؟ (ارزش موضوع)
چه کسانی مشتری شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف )
از چه طریقی درآمد به دست خواهید آورد ؟
کسب و کار شما با کسب و کارهای مشابه در بازار چه تفاوتی دارد؟
موانع ورود شما به این کسب و کار چیست ؟
در بازار، چند رقیب دارید و کیفیت کار آنها چطور است ؟
فکر می کنید چند درصد بازار را می توانید به دست بیاورید ؟
این کسب و کار، چه نوع خصوصیات منحصر به فردی خواهد داشت؟
هزینه های راه اندازی چقدر است ؟
آیا برای استفاده از وام ها و کمک های دولتی و خصوصی برنامه ای دارید؟



اهداف

3 یا 4 هدف این کسب و کار را بنویسید . این اهداف باید قابل اندازه گیری باشند. برای مثال :
- میزان فروش از این محصول روزانه 200 عدد خواهد بود.
- میزان سود در پایان ماه 100000 تومان خواهد بود.
- پس از گذشت 6 ماه میزان تولید به 2 برابر افزایش خواهد یافت.





مأموریت

آرمانهای کسب و کار خود را توصیف کنید. درباره مزایایی که به مشتریان خود ارایه خواهید داد، کارکنانتان و خودتان به عنوان صاحب کسب و کار بنویسید.
برای مثال؛ اگر عقیده دارید رضایت مشتری و خدمات به مشتریان برایتان مهم است، اگر رشد و سود بیشتر مهم است، اگر می خواهید کارکنانتان منصفانه برخورد کنند یا اگر خلاقیت در کارشان پاداش دارد، اینها را بنویسید.




کلیدهای موفقیت

سه یا چهار برتری کسب و کار خود نسبت به سایرین را بنویسید.
چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار شما خواهد شد؟ کلیدهای موفقیت برای هر کسب و کاری متفاوت است؛ مثلا در ارایه خدمات تعمیرات و عیب یابی کامپیوتر، سریع بودن یا شبانه روزی بودن خدمات یا نگرفتن هزینه ایاب و ذهاب ممکن است کلید موفقیت شما باشد.



محصولات/ خدمات

شرح محصولات/ خدمات

محصولات یا خدماتی که در این کسب و کار ارایه می شود عبارتند از:
...............
...............





هدف از تولید محصولات / خدمات

هدف از تولید محصولات / خدمات شما چیست؟
آیا محصولات / خدمات شما سودی به حال مشتریان دارد؟
محصولات / خدمات شما مشکل خاصی را حل می کند یا فرصت جدیدی را بوجود می آورد؟
آیا محصولات / خدمات شما جزو اقلام ضروری است یا جزو اقلام لوکس و غیر ضروری است؟





ویژگی های محصولات / خدمات

خصوصیات ویژه محصولات / خدمات شما از لحاظ هزینه، طراحی، کیفیت و ... چیست؟
آیا در بازار کنونی مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه های موجود چیست؟






مجوزها و حقوق قانونی

1- برای تولید این محصولات یا ارایه خدمات به چه مجوزهای قانونی دولتی نیاز دارید و چگونه باید آنها را به دست آورید؟
آیا شرایط دریافت این مجوزها را دارید؟
به چه مدارکی نیاز است؟
چه مراحلی باید طی شود و چه مدت زمان می برد؟
2- آیا برای ارایه محصولات خود نیاز به امتیازات قانونی
( مانند ثبت اختراع ، حق امتیاز و ... ) دارید؟



منابع انسانی

ساختار مدیریتی
ساختار مالکیت کسب و کار را شرح دهید.
اعضای هیات مدیره (و یا مشاوران کلیدی خارج از کسب و کار مانند حسابداران و وکلا و ... ) چه کسانی هستند؟
کارکنان کلیدی تیم مدیریتی چه کسانی هستند و صلاحیت های فنی و حرفه ای آنها کدام است؟
روش پرداخت مزایا و پاداش به تیم مدیریتی چگونه است؟






طرح بازاریابی

مشخصات رقبا
بازار هدف و مشتریان
شیوه قیمت گذاری
قیمت محصولات / خدمات
کانال توزیع محصولات/ خدمات
تبلیغات
خدمات پس از فروش
مکان فروش



مشخصات رقبا

رقبای موجود در بازار را شناسایی کرده و چگونگی جمع آوری این اطلاعات را شرح دهید.( تحقیق بازار یابی)
مشخصات رقبای خود را شرح دهید.( توسعه – بزرگی بازار- قیمت- میزان فروش و ... )




طرح مالی

روش تامین منابع مالی
برای تامین منابع مالی خود از چه روشی استفاده خواهید کرد؟
تا این تاریخ چه میزان سرمایه جذب کرده اید و منابع تامین آن کدام است؟
سرمایه های جذب شده را چگونه باز پرداخت خواهید کرد؟

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت روش تحقیق

پاورپوینت روش تحقیق
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 4145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 423
پاورپوینت روش تحقیق

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

فصل اول

نگاهی به مبانی معرفت شناسی تحقیق در علوم رفتاری

پارادایم های تحقیق

اصالت تحصلی

تفسیر گرایی

نظریه انتقادی

پسا ساخت گرایی

جلسه دوم

موضوع یابی

عنوان نویسی

بیان مسأله

گزاره‌های تحقیق

جلسه سوم

سازه, مفهوم, متغیر

انواع متغیرها

جلسه چهارم

بررسی پیشینه تحقیق

مقاصد بررسی پیشینه تحقیق

منابع اطلاعاتی برای بررسی پیشینه تحقیق

فرایند بررسی پیشینه تحقیق

تنظیم گزارش پیشینه تحقیق

تعریف و تحدید مسئله

قرار دادن یافته‌های تحقیق در چارچوب تحقیقات قبلی

اجتناب از دوباره کاری

انتخاب روش‌ها و ابزار اندازه‌گیری دقیق‌تر

جلسه پنجم

روشهای تحقیق

مبحث اول

دسته بندی روش‌های تحقیق
در علوم رفتاری و مدیریت

جلسه ششم

دسته‌بندی تحقیقات بر مبنای نحوه گردآوری داده‌ها

تحقیق توصیفی و آزمایشی

جلسه هفتم

سایر

روشهای تحقیق

جلسه هشتم

ابزار جمع آوری

اطلاعات و مقیاس‌های

اندازه‌ گیری

جلسه نهم

مقیاس های

اندازه گیری نگرشها

جلسه دهم

آزمونهای روانی - سازمانی

قابلیت اعتماد ابزار

اندازه‌گیری, جامعه و نمونه در تحقیق

جلسه یازدهم

اعتبار اندازه‌گیری

اعتبار درونی و

اعتبار بیرونی

جلسه دوازدهم

روشهای تحلیل

داده ها و اطلاعات

جلسه سیزدهم

اطلاع‌رسانی یافته‌های پژوهش و تدوین گزارش تحقیق

جلسه چهاردهم

مرجع نویسی و فیش‌برداری

جلسه پانزدهم

پیشنهاد طرح تحقیق

و گزارش تحقیق

جلسه شانزدهم

تدوین مقاله علمی

طراحی مقالات پوستری

طراحی مقالات اسلایدی

پیوستها

 

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی سنگ شناسی رسوبی

پاورپوینت بررسی سنگ شناسی رسوبی در 31 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1375 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پاورپوینت بررسی سنگ شناسی رسوبی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سنگ شناسی رسوبی در 31 اسلاید قابل ویرایش




سنگ ها در تمامی نقاط زمین در اطراف ما وجود دارند، دره ها،کوه ها، جلگه ها و تپه ها همگی از سنگ ساخته شده اند،در زیر خاکی که بر روی آن قدم می گذاریم و در اعماق اقیانوس ها یک سنگ سخت وجود دارد.
در زمین شناسی سنگ ها از مجموعه ای از کانی و یا شبه کانی ها ، یا از قطعات خرد شده بلورها و یا سنگ های دیگر به وجود آمده اند.
برخی از سنگ ها از قطعات خرد شده صدف جانوران و یا قطعات فشرده گیاهی تشکیل شده اند.
سنگ شناسی، (Petrology) مطالعه علمی سنگ ها بوده و به سه زیر شاخه سنگ شناسی آذرین، سنگ شناسی دگرگون و سنگ شناسی رسوبی تقسیم می شود.




نحوه تقسیم بندی:

هنگام طبقه بندی سنگ ها، زمین شناسان به رنگ و بافت و ترکیب کانی شناسی سنگ توجه می کنند.
بافت: اندازه، شکل، و طرح دانه های سنگ
رنگ: رنگ ظاهری سنگ دردرون و یا در خارج آن
ترکیب کانی شناسی: کانی هایی که در قسمت های مختلف یک سنگ وجود دارند.






سنگ ها بر اساس نحوه تشکیل به سه گروه، آذرین، رسوبی و دگرگون تقسیم می شوند.

هر دسته از سنگ ها خود به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که از یکدیگر به واسطه اندازه دانه ها، شکل، و آرایش دانه ها متمایز می شوند.
به یاد داشته باشید که تنها 3 نوع سنگ، 3 تقسیم بندی از سنگ ها ( آذرین، رسوبی و دگرگونی) وجود دارد.





سنگ های آذرین

سنگ های آذرین، سنگ هایی می باشند که یا در زیر زمین و یا بالای آن به وجود آمده اند، در زیر زمین هنگامی به وجود می آیند که سنگ های ذوب شده، به نام ماگما، در اعماق به دام می افتد. از سرد شدن آهسته این توده ها سنگ های آذرین تشکیل می شوند.
سنگ های آذرین همچنین هنگامی که آتشفشان انفجار می یابد تشکیل می شوند.در این حالت ماگما به سطح زمین رسیده و از سرد شدن آن سنگ های آذرین تشکیل می شوند. هنگامی که ماگما در سطح زمین رخنمون می یابد، گدازه نامیده می شود. هنگامی که گدازه سرد می شود سنگ های آذرین در روی سطح زمین به وجود می آیند.



انواع سنگ های آذرین

سنگ های آذرین بسته به اینکه از سرد شدن ماگما در درون زمین و یا از سرد شدن گدازه در سطح زمین به وجود آمده باشند به دو نوع آذرین درونی و آذرین بیرونی ( آتشفشانی) تقسیم می شوند.
سنگ های آذرین درونی : سنگ های آذرین درونی از سرد شدن ماگما در درون زمین به وجود آمده اند. از آنجا که در این محیط ماگما فرصت سرد شدن را دارد بنابراین اندازه دانه ها بزرگ می شود .
سنگ های آذرین بیرونی : سنگ های آذرین بیرونی از سرد شدن گدازه که توسط دهانه و یا مجرای آتشفشان به بیرون ریخته شده است ، به وجود آمده اند و از آنجا که به سرعت سرد شدند اندازه دانه ها در آنان بسیار ریز و در مواقعی شیشه ای می باشند.



تقسیم بندی سنگ های آذرین بر اساس بافت:
بافت فانرتیک
بافت آفانتیک
بافت پورفیری





سنگ های فانرتیک از بلورهای بزرگی تشکیل شده است که با چشم کاملا مشخص بوده و برای مشاهده آنان احتیاج به لنز دستی و یا میکروسکوپ نمی باشد. اندازه دانه های این سنگ ها معمولا از 2/1 میلی متر تا چندین سانتی متر بوده و زمینه ریز دانه نیز در آنان مشاهده نمی شود.
این بافت در نتیجه سرد شدن آهسته ماگما در اعماق زمین و در یک محیط پلوتونیک به وجود آمده است.




سنگ های رسوبی کلاستیک

سنگ های رسوبی آواری کلاستیک از خرده ها و یا قطعات دیگر سنگ ها تشکیل شده اند. این سنگ ها اساسا از کوارتز و دیگر کانی هایی همچون فلدسپار،آمفیبول، کانی های رسی و حتی گاه تکه هایی از سنگ های آذرین و دگرگون تشکیل شده اند.
این سنگ ها بر اساس اندازه دانه هایشان به شیل با دانه های در حد 0.002 میلی متر، سیلت استون با دانه هایی در حد 0.002 تا 0.063 میلی متر ، ماسه سنگ با دانه هایی در حد 0.063 تا 2 میلی متر و کنگلومرا و برش با دانه هایی در حد 2 تا 263 میلی متر تقسیم می شوند.تقسیم بندی سنگ های رسوبی آواری بسیار پیچیده است زیرا عوامل بسیاری باید رعایت شوند،اندازه دانه ها ( میانگین اندازه دانه ها و اندازه اجزاء تشکیل دهنده)، ترکیب شیمیایی اجزاء تشکیل دهنده، سیمان و ماتریکس( زمینه) همگی باید در تقسیم بندی لحاظ شوند.




شیل که اساسا از کانی های رسی تشکیل شده است، تقسیم بندی دیگری است که بر اساس ترکیب شیمیایی و حضور لایه بندی صورت گرفته است.

سنگ های رسوبی آواری درشت دانه تر با توجه به اندازه دانه ها و ترکیب شیمیایی طبقه بندی می شوند.

ارتوکوارتزیت: یک ماسه سنگ کوارتز دار بسیار خالص است .

آرکوز : یک ماسه سنگ کوارتز و فلدسپار دار است.

گریوک: یک ماسه سنگ دارای کوارتز، رس، فلدسپار بوده که در آن قطعات سنگ های دگرگونی نیز به چشم می خورد و از رسوباتی که توسط جریانات توربیدیتی حمل گردیده اند به وجود آمده است.






چرخه سنگ


چرخه سنگ گروهی از تغییرات در بین سنگ ها بوده که لزوما شیمیایی نمی باشد.
سنگ های آذرین می توانند به سنگ های رسوبی و دگرگونی تبدیل شوند.
سنگ های رسوبی می توانند به سنگ های دگرگون و یا سنگ های آذرین تبدیل شوند.
سنگ های دگرگون می توانند به سنگ های رسوبی و یا آذرین تبدیل شوند.
تقریبا ترکیب تمام سنگ هایی که امروزه بر روی سطح زمین قرار دارند مشابه با ترکیب سنگ هایی است که در گذشته وجود داشته اند.
با وجود اینکه ترکیب تمامی سنگ ها یکسان باقی مانده است اما خود سنگ ها تغییر کرده و ثابت نمی باشند.
در طی زمان سنگ ها به سنگ های دیگر تبدیل می شوند.
تکتونیک و حرکات ورق ها در تخریب و یا به وجود آمدن انواع سنگ ها نقش اصلی را دارند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی جامع سنگ

پاورپوینت بررسی جامع سنگ در 34 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 668 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت بررسی جامع سنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی جامع سنگ در 34 اسلاید قابل ویرایش



سنگها یکی از قابل مطالعه ترین عناصر طبیعی می باشند که تقریباً برای تمام رشته های علوم مورد استفاده هستند . زیرا اگر این باور را داشته باشیم که عمر سنگ های موجود در کره زمین مساوی پیدایش کره زمین میباشد در این صورت این سنگها شاهد تمام تحولات کره زمینی بوده و بالاخره این سنگها مانند شناسنامه این کره خاکی هستند در این صورت مطالعه این سنگها برای باستان شناسان – فسیل شناسان – معدن شناسان – جغرافی دانان – کشاورزان و خیلی از علوم دیگر جالب میباشد . که هر کدام از این رشته ها نیاز به مطالعه وسیع و طولانی در شناخت سنگ و سایر مختصات آن از دیدگاه های خود را دارند . ولی از نظر مهندسین ساختمان مطالعه در سنگ بسیار اندک بوده و تقریباً رنگ و پایداری آن در مقابل عوامل جوی و همچنین پایداری آن در مقابل سایش و غیره محدود میشود


طبقه بندی سنگ

هر رشته از علوم سنگ ها را به طریقه ای دسته بندی مینمایند که بیشتر جوابگوی نیازهای همان رشته باشد برای مهندسین ساختمان دسته بندی سنگ ها در ابتدا به نوع پیدایش و تشکیل شدن آنها محدود میگردد . سنگها به سه گونه تشکیل شده اند سنگهای آذرین – سنگهای دگرگونی – سنگهای ته نشستی اگر درصد این سنگ ها را در اعماق زمین مطالعه کنیم در حدود 95% سنگ هایی که از عمق 100 متری زمین به پایین قرار دارد از سنگ های آذرین بوده و 5% بقیه سنگ های رسوبی و دگرگونی میباشد ولی در سطح زمین تا آنجا که در دسترس بشر است 75 % سنگها را سنگهای رسوبی و 25% بقیه را سنگهای آذرین و سنگهای دگرگونی تشکیل میدهد.




1_ سنگهای آذرین

سنگهای آذرین که به آنها سنگهای آتشفشانی هم میگویند سنگهایی هستند که از سرد شدن مواد گداخته که از قسمت مذاب زمین به بیرون فوران کرده است ایجاد شده .
به طور کلی منشا سنگهای روی زمین آذرین هستند ولی بعضی از این سنگ ها در اثر عوامل جوی و غلطیدن به روی هم خرد شده و این قطعات کوچک به وسیله آب رفت ها زیاد تر گشته و در اثر مرور زمان تحت فشارهای مختلف قرار گرفته و تشکیل سنگهای رسوبی را داده اند . سنگهای آذرین بر حسب نوع سرد شدن به 3 دسته تقسیم میشوند :





1) سنگهای آذرین درونی : طرز تشکیل آنها بدین طریق میباشد که مواد مذاب داخل هسته مرکز زمین به پوسته زمین نفوذ کرده و در آنجا به کندی و به تدریج سرد شده و تشکیل سنگهای آذرین درونی را داده اند این سنگها بلوری بوده و کریستال های آن مجال تشکیل شدن را داشته است به همین علت کریستال های آن درشت دانه بوده و اندازه آن در حدود میلیمتر میباشد ( بلورین یعنی آنکه مولکول های آن به طور منظم و طبق قاعده خاص و یکنواختی پهلوی یکدیگر قرار گرفته اند ) مانند گرا نیت GRANIT و دیوریت DIORIT .
2) سنگهای آذرین بیرونی : این سنگها بدین طریق تشکیل شده اند که مواد مذاب درون زمین به بیرون راه پیدا کرده و در مجاورت هوا قرار گرفته و خیلی فوری و سریع سرد شده اند . در این سنگ ها کریستال ها مجال تشکیل شدن نداشته و به شکل خمیری سرد شده اند . در ساختمان این سنگ ها بلور وجود نداشته و یا خیلی کم وجود دارد مانند بازالت BASALT
3) سنگهایی هستند که مواد د مذاب آن به پوسته داخلی زمین نفوذ کرده و در آنجا به تدریج مشغول سرد شدن بودند مانند نوع اول ولی قبل از آنکه خمیر آن کاملاً سرد شده و کریستال های آن کاملاً مجال تشکیل شدن داشته باشند در اثر یک دگرگونی دیگر به بیرون رانده شده و بقیه خمیر به سرعت سرد شده است . شکل این سنگها مخلوطی از دو نوع بالا میباشد بدین ترتیب که کریستال های آن داخل قسمت خمیری بوده و در هم میباشد . با وجود بر اینکه جنس این سنگ ها یکنواخت است ولی شکل ظاهر و ساختمان آن در قسمت های مختلف متفاوت میباشد




خواص عمومی سنگ های آذری و مقایسه آن با سنگ های رسوبی

کلیه سنگهای آذری دارای خواص مشترکی هستند که سنگهای رسوبی فاقد آن هستند :
سنگهای آذری توده ای بوده و یک پارچه است و بدون لایه بندی میباشد و جنس آن یکنواخت است .
سنگهای آذری فاقد فسیل و بقایای موجودات زنده میباشد زیرا از زمان بیرون ریختن تا زمان سرد شدن هیچ موجود زنده ای نمیتوانست در اثر حرارت زیاد به آن نزدیک شود
جنس سنگهای آذری یکنواخت بوده و فاقد رگه رگه هستند. در صورتی که سنگهای رسوبی لایه لایه بوده و ممکن است در وسط توده بزرگی از سنگ لایه خاک و یا لای وجود داشته باشد که مجال سنگ شدن پیدا نکرده است .
سنگهای آذری بر حسب نوع سرد شدنشان یا تمام بلوری و یا نیمه بلوری هستند.
سنگهای آذری از سنگهای رسوبی سخت تر هستند.
مگندی سنگهای آذری کمتر از سنگهای رسوبی می باشد.
وزن مخصوص سنگهای آذری بیشتر از سنگهای رسوبی است .






سنگهای دگرگونی

سنگهای دگرگونی همان طوری که از اسم آن معلوم است سنگهایی هستند که دگرگون شده‌اند و این دگرگونی باعث تغییراتی در طرز تشکیل بلور و سایر مشخصات آن شده است. اگر سنگهای رسوبی و یا آذرین از محل تشکیل به علل گوناگون به جای دیگر مثلاً‌ اعماق زمین منتقل بشوند و در آنجا تحت تاثیر فشار و یا حرارت و در مجاورت رطوبت قرار بگیرند تغییراتی در شکل آنها پیدا می‌شود که باعث دگرگونی آنها شده و بهمین علت به آنها سنگهای دگرگونی می‌گویند مانند سنگهای شیست و یا سنگ لوح و مرمرها.
سنگهای دگرگونی به حسب آنکه تحت چه درجه حرارت و یا فشاری دگرگون شده‌اند انواع مختلف دارند. سنگهای آذری دگرگون شده را ارتو و سنگهای ته نشستی دگرگون شده را پارا می‌گویند.





استخراج سنگ

سنگهای ساختمانی از معدن بصورت قطعات بزرگ که ابعاد آن در حدود سه متر می‌باشد استخراج می‌شود جدا کردن قطعات سنگ از معدن اغلب بوسیله چاله زدن و دینامیت گذاری و روشن کردن دینامیت است که بدین طریق مقدار زیادی از سنگ در اثر انفجار ناشی از دینامیت و غیره خرد شده و غیر قابل استفاده می‌گردند. اخیراً‌ در بعضی معادن با وسائل دیگر بجز دینامیت سنگها را جدا می‌کنند که ضایعات آن کمتر می‌باشد.
پس از جدا کردن سنگ از معادن آنرا بوسیله جرثقیل بارگیری کرده و بوسیله تریلی به محل کارخانه سنگ‌بری حمل می‌نمایند.




محلهای مصرف سنگ

معمولاً‌ در ساختمان از سنگ به دو علت استفاده می‌شود یکی بعلت زیبایی و رنگ آن و دیگر مقاومت آن در مقابل عوامل جوی و سایش و اغلب در موقع انتخاب سنگ هر دو مطلب را با هم در نظر می‌گیرند محل مصرف سنگ در ساختمان بشرح زیر است:
1)سنگ ازاره
محل برخورد دیوارهای خارجی ساختمان با زمین در محیط خارجی آن بیشتر از همه مکانها تحت تاثیر شدید عوامل جوی مانند برف و باران و یخبندان قرار دارد و معمولاً بلوک سیمانی و یا بلوک سفالی و یا آجری که دیوار با آن ساخته می‌شود مقاومت در مقابل این همه تغییرات جوی را ندارد و خیلی زود تخریب می‌گردد. بدین لحاظ در این محلها باید از مصالح مقاومتری استفاده شود. معمولاً در این محل یک ردیف سنگ به ارتفاع 25 تا 35 سانتیمتر قرار میدهند و این سنگ را طوری انتخاب می‌کنند که اولاً‌ در مقابل عوامل جوی مقاومت نماید در ثانی رنگ آن طوری باشد که زود چرک نشده و در مقابل آفتاب مقاوم باشد در این مکانها معمولا ً‌از سنگ تیشه‌ای تیره رنگ استفاده می‌نمایند و نام کارگاهی متداولترین آن سنگ داغون تیشه‌ای می‌باشد.






پاگردها

در ساختمانهایی که برای نصب پله از سنگ استفاده می‌شود معمولاً‌ برای فرش پاگردها نیز از سنگ استفاده می‌گردد این سنگ اغلب از نوع سنگ پله بوده و ضخامت آن در حدود 2 سانتیمتر و ابعاد آن نیز در حدود 10×10 یا 20×20 می‌باشد بهر حال چون این فضاها کوچک بوده و در حدود 3 الی 4 متر مربع می‌باشد برای فرش آن از سنگ به ابعاد کوچک استفاده می‌گردد.





سختی سنگ
فردریک موس مهندس معدن‌شناس آلمانی (سال 1839 ـ 1773) سختی اجسام معدنی را به ده دسته تقسیم نمود: 1) اجسام معدنی که با فشار دست سائیده می‌شوند مانند خاک چینی ـ تالک 2) اجسام معدنی که با ناخن خط برمی‌دارند مانند سنگ گچ 3) اجسام معدنی که با تیغه چاقو به آسانی سائیده می‌شوند مانند سنگ آهک 4) اجسام معدنی که با چاقو سائیده می‌شوند مانند منیزیت ـ آهن 5) اجسام معدنی که با تیغه چاقو به سختی خراش برمی‌دارند مانند لیمونیت ـ مغناطیس 6) اجسام معدنی که با شیشه سائیده می‌شوند مانند هماتیت 7) اجسام معدنی که روی شیشه خط می‌اندازند مانند کوارتس یا کوارتز 8) اجسام معدنی که به آسانی روی شیشه خط میاندازند و یا روی کوارتز خط می‌اندازند مانند توپاز 9) اجسام معدنی که خیلی آسان روی شیشه خط می‌اندازند مانند یاقوت 10) اجسام معدنی که روی همه اجسام معدنی دیگر خط می‌اندازند مانند الماس که سخت‌ترین جسم معدنی است.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


جزوه برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها Inventory Control (I)

جزوه برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها Inventory Control (I) شامل
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 241 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
جزوه برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها Inventory Control (I)

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

مفاهیم پایه وتعاریف سیستم های کنترل موجودی

فرآیند های تولیدی و مشخصات آنها

هزینه های سیستم های تولید

تـصمیم گیری و روشهای تقاضا و پیش بینی

روشهای سفارش دهی

مدلهای برنامه ریزی تولید و برنامه ریزی کنترل موجودی

کنترل موجودی

فصل اوّل

Break-Even Analysis

مقدمه، تعاریف و مفاهیم پایه

انواع سیستم های تولید

نقطه سر به سر (Break-Even Point)

بررسی یک نمونه کاربردی

چهار مو لفه اصلی فن آوری

زنجیره تامین Supply Chain - SC

زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین SCM

ارتباط با تامین کنندگان

سایر عوامل موثر:

زمینه های تحقیق

ارتباط با مشتری

یک پارچه سازی زنجیره تامین

ویژگیهای مدیریت مواد در زنجیر? تامین

شاخص های مدیریت مواد در زنجیر? تامین

میانگین ارزش موجودی

هفته های تامین

گردش موجودی

انواع فرآیند های تولید

عوامل موثر در انتخاب نوع فرآیند تولید

طبقه بندی کلاسیک، فرآیند های تولیدی
انواع فرآیند های تولیدی و مشخصه های آنها

انواع استقرارماشین آلات

استقرار عملکردی

 

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت تقاضا و سیستم های کنترل موجودی

پاورپوینت تقاضا و سیستم های کنترل موجودی شامل
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 1940 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58
پاورپوینت تقاضا و سیستم های کنترل موجودی

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

سیستم های کنترل موجودی

سیستم دسته بندیABC

مدلهای EOQ

تقاضا

انواع تقاضا

کنترل موجودی
Inventory Control) )

سیستم رده بندیABC

مدل حجم سفارش اقتصادی EOQ

مدل پایه EOQ

تغییرات موجودی نسبت به زمان (مدل پایه EOQ)

هزینه سفارش دهی (مدل پایه (EOQ

هزینه سفارش دهی سالانه:

هزینه نگهداری (HC )

هزینه کل (مدل پایه (EOQ

مقدار بهینه سفارش (مدل پایه (EOQ

مقدار بهینه سفارش (مدل پایه (EOQ
هزینه موجودی برای مقدار بهینه سفارش

مدل EOQ با

نمودار موجودی – زمان ( EOQ با دریافت تدریجی)

مدل EOQ با دریافت تدریجی

هزینه های مدل EOQ با دریافت تدریجی

مقدار بهینه سفارش (مدل EOQ با دریافت تدریجی)

مدل EOQ با فرض مجاز بودن کمبود
(The EOQ model with shortages)

نمودار زمان-موجودی (مدل EOQ با کمبود مجاز)

نمودار هزینه موجودی (مدل EOQ با کمبود مجاز)

هزینه های مدل EOQ با کمبود مجاز

هزینه ی کل موجودی (مدل EOQ با کمبود مجاز)

حجم بهینه سفارش و سطح بهینه کمبود موجودی

نقطه سفارش (Reorder point)
نمودار موجودی-زمان (با ذخیره اطمینان)

ارزش مقدار متوسط عامل متغیر

مشخصه های منحنی توزیع نرمال

منحنی توزیع نرمال

مثال محاسبه میانگین وانحراف معیار

مساحت منحنی توزیع نرمال

ذخیره اطمینان (Safty stock)

نرخ مصرف متغییر (با ذخیره اطمینان)

سطح سرویس دهی (Service level)
نقطه سفارش با مصرف متغییر و ذخیره اطمینان

تعداد انحراف معیارها از میانگین (Z)

نقطه سفارش با تقاضاهای (نرخ مصرف) متغییر

نقطه سفارش با تقاضای متغییر و ذخیره اطمینان

نقطه سفارش با زمان حمل متغییر و ذخیره اطمینان

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت تفکر ناب

پاورپوینت تفکر ناب شامل
دسته بندی صنایع
فرمت فایل zip
حجم فایل 101 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
پاورپوینت تفکر ناب

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

فهرست موضوعات
تفکر ناب تعاریف و مفاهیم

موداها

اصول تفکر ناب

مودا

نمونه مودا ها در بخش خدمات

فهرست روش های شناسایی مودا

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید