سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

شبکه های اجتماعی

پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلو)

پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلو) در 28 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1570 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلو)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلو) در 28 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

آلو از میوه های مهم مناطق معتدله بوده وپس از هلو در درجه دوم است .

درخت آلو درمناطق سردسیربه خوبی رشد کرده ومحصول تولید می کند.

آلو یک میوه آبدار، خوشمزه وباارزش است .

رده بندی

دربین میوه های هسته دار، آلوها خیلی متنوع هستند.

جنس prunus ، زیر خانواده prunoideae ،خانواده Roseaceae

تعداد کروموزوم پایه آلو X=8

طبقه بندی ارقام آلو براساس :

1) رابطه بین ظهور جوانه گل وجوانه برگ.

2) تعداد گل درهرجوانه .

3) قطر جام گل.

4) فاصله گلبرگ درجام گل

5) شکل گلبرگ.

6) شکل کاسه گل.

7) شکل کاسبرگ.

8) طول دم میوه

9) درجه کرکدار بودن دم میوه

ترکیبات میوه آلو

(آب ،چربی ، فیبر ،خاکستر، پروتئین)

( انرژی ، مواد معدنی ،مواد جامد قابل حل )

(اسیدهای آلی، اسیدمالنیک ، اسیدکونیک، اسیدیته قابل تیتراسیون )

(ساکارز، گلوکز ، فروکتوز )

(سدیم ،پتاسیم، کلسیم ،آهن، منیزیم، روی) (ویتامین C ،تیامین ،کاروتن ،ریبوفلامین)

ترکیبات مغز هسته آل

(آب، پروتئین،چربی، لیسیتین ،موادقندی)

(فیبر،خاکستر، آمیگدالین ،فسفر)

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلبالو) در 17 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلبالو)

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی میوه های مناطق معتدله (آلبالو) در 17 اسلاید قابل ویرایش



درخت آلبالو یا Black cherry

نام علمی Prunus cerasus و از خانواده Rosaceae می باشد.

آلبالو از نظر گیاه شناسی بسیار به گیلاس شبیه است. آلبالو بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است که احتمالاً بذر آن توسط پرندگان به سایر نقاط از جمله اروپا برده شده است. مناطق عمده کشت آلبالو فرانسه، یوگسلاوی و آلمان می باشد.

گیاه شناسی :


آلبالو گیاهی خزان پذیر با برگهای لوزی بصورت متناوب روی شاخه قرار دارند. رنگ پوست آن قهوه ای روشن تا نقره ای است. آلبالو از نظر حجم در مقایسه با گیلاس جای کمتری را اشغال می کند.
ارتفاع درختان آلبالو 4-2 متر و ساقه بعضی از ارقام بسیار قابل انعطاف است و براحتی بدون آنکه شکسته شود خم می شود بهمین دلیل در چیدن میوه بعضی ارقام نیازی به نردبان نمی باشد و میتوان درخت را خم کرد و میوه آنرا چید. گل روی اسپورهای سـالهای قبل و همچنین روی شــاخه های ســال قبل هم تشکیل می شود. گلها بصورت 5-3 تایی در یک جوانه ظاهر و گلها دارای 5 گلبرگ، 5 کاسبرگ، پرچم و یک مادگی است. بر عکس گیلاس آلبالو خود بارور است و برای تلقیح نیازی به ارقام گرده افشان ندارد. گرده ‌آلبالو میتواند گل گیلاس را تلقیح کند.

اقلیم :


نیاز سرمایی آلبالو بین 1600-600 ساعت زیر 7 درجه سانتیگراد می باشد. تابستان های خشک و خنک برای این درخت مناسب است. مقاومت به سرما در حد سیب است. ریشه آلبالو در برابر خاک مرطوب نسبت به گیلاس دارای مقاومت بیشتری است و ریشه آلبالو سطحی و تا حداکثر عمق 5/1 متر گسترش می یابد.

ازدیاد :


آلبالو به سه روش کاشت بذر، پاجوش و پیوند قابل ازدیاد است. آلبالوهای معمولی بیشتر بصورت پاجوش ازدیاد میگردد. ولی ارقام جدید آلبالو از قبیل آلبالو گیسی و آلبالو مجارستان (سیکانی مجی-اردی جوبیلیوم و بوترمو) با پیوند روی پایه آلبالو تلخ(محلب) ازدیاد می یابد و پیوند شکمی(T) در آلبالو معمول می باشد.


آفات مهم آلبالو : مهمترین آفت آلبالو مگس گیلاس می باشد. بیماریهای مهم آلبالو : از مهمترین بیماریهای آلبالو شانکر باکتریایی درختان هسته دار و پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه می باشند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی سرطان پوست

پاورپوینت بررسی سرطان پوست در 30 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 750 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت بررسی سرطان پوست

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی سرطان پوست در 30 اسلاید قابل ویرایش




تشریح سرطان

به رشد نابهنجار، غیر عادی و کنترل نشده سلول های بدن سرطان اطلاق میشود که در صورت درمان نشدن منجر به مرگ بیمار می شود. بیشتر سرطان ها به صورت تومور و غده یا برآمدگی در بدن بروز میکنند. البته باید توجه داشت که تمام تومورها سرطانی نیستند. تومور بافتی است که هیچ گونه فعالیت فیزیولوژیکی را در بدن انجام نمی دهد. گاهی ممکن است شبیه به یک زگیل باشد و در مواردی به صورت یک غده بدخیم. سرطان پوست یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق تومورها به وجود می آیند، اما اگر در همان مراحل اولیه تشخیص داده شوند، جای امیدواری برای درمان آنها وجود دارد.


انواع مختلف سرطان پوست

در علم پزشکی ? نوع مختلف سرطان پوست تشخیص داده شده است:

?) بیسال: که برآمدگی سطحی پوست است، ?) کارسانوم: غده سرطانی قشر سطحی پوست، ?) ملانوم: تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست. اولین نقطه شروع سرطان مناطقی است که برای مدت زمان طولانی و به کرات در معرض نور خورشید قرار میگیرند مثل صورت، گردن و دستها. علائم آن عبارتند از: بیرنگ شدگی قسمت هایی از پوست بدن، ایجاد برآمدگی های سفید یا قرمز رنگ، خشکی و زبر شدن شدید و در نهایت ریزش شدید پوست. خونریزی و ایجاد شیارهای عمیق در پوست پیش بینی میشود اما بیمار طی این مراحل از دردهای سخت رنج نخواهد برد..



سرطان سلول های بنیانی

سرطان سلولهای بنیانی شایع ترین نوع سرطان پوست به شمار می آید و نسبت به دیگر اشکال سلولهای سرطانی پوست خطر کمتری دارد. سرطان سلولهای بنیانی که در پایه اپیدرم (لایه خارجی پوست) قرار دارند سرعت رشد کم و آرام داشته و به ندرت گسترش می یابند.

سبب شناسی سرطان سلولهای بنیانی پوست عبارت است از: در معرض تابش نور شدید آفتاب قرار گرفتن بدن از جمله صورت، گوشها، گردن، سر، شانه ها و پشت، تماس با مواد شیمیایی مانند آرسنیک و مواد رادیو اکتیو، جراحتهای باز، سوختگی، خالکوبی و واکنشهای حساسیتی نسبت به واکسن.

ملانومها

ملانوما از خطرناک ترین انواع اشکال سرطان پوست بشمار می رود. این نوع سرطان اگر زود تشخیص داده شود درمان ???% آن امکان پذیر است. اما چنانچه حالت تهماجمی پیدا کرده و به سایر بافتهای بدن سرایت کند درمان آن امکان پذیر نخو اهد بود .

اشکال سرطانهای ملانوم به چهار دسته تقسیم می شوند:

ملانو م سطحی : این نوع ملا نوم به صورت لکه ای مسطح و یا کمی بر آمده با حاشیه نامنظم ظاهر می شود. این لکه ممکن است به رنگها ی قهوه ای –سیاه – قرمز –آبی ویا سفید نیز ظاهر شود.

لنتیگو مالیگنا

لنتیگو ما لیگنا مانند ملانومهای سطحی نزدیک به سطح پوست رشد می کند و همراه با سایه های برنزه – قهوه ای و یا قهوه ای تیره همراه است. این سرطان که به آهستگی رشد می کند و ممکن است به ملانوم لنتیگو مالیگنا که حالت تهاجمی دارد تبدیل شود.


جراحی: برداشتن بافت بدخیم و کمی از بافت سالم پوست که روش معمول الگوی درمانی سرطان پوست است و به اشکال مختلف انجام می‌ شود و عبارتند از:

کرایوتراپی یا استفاده درمانی از سرمای شدید برای تخریب بافت. در این روش ضایعه بدخیم با استفاده از نیتروژن مایع منجمد شده و در نتیجه آن، سلولهای سرطانی نابود شده و از بین می روند.

خشکاندن و تخریب بافتهای سرطانی از طریق جریان الکتریکی پرفرکانس

کورتاژ یا پاک کردن سطح مبتلا به بیماری با استفاده از کورت (وسیله قاشقی شکل). در این روش جراح ضایعه بدخیم را تراشیده و به وسیله کورت پاک و تمیز می کند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی مراحل پذیرش نقش مادری و وظایف دوران بارداری

پاورپوینت بررسی مراحل پذیرش نقش مادری و وظایف دوران بارداری در 11 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
پاورپوینت بررسی مراحل پذیرش نقش مادری و وظایف دوران بارداری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی مراحل پذیرش نقش مادری و وظایف دوران بارداری در 11 اسلاید قابل ویرایش



موضوع کنفرانس:

1مراحل پذیرش نقش مادری و وظایف دوران بارداری

2تصویر ذهنی در دوران بارداری

تعریف مادری:

مادر فضیلتی است ملکوتی، هنری است ظریف وفنی است عمیق همراه با مبانی دقیق که در درون جای دارد.

هرچه سن به دوران بزرگسالی نزدیک تر میشود این فضیلت به سوی کمال و تخصص می رود

مادری فنی است که غفلت و اشتباه در آن موجب تباهی و فساد جامعه میگرددو مراقبت از آن جامعه ای خیرخواه و متکامل پدید می آورد.

مراحل بارداری:

هر زن در دوران بارداری سه مرحله را پشت سر می گذارد

سه ماهه اول بارداری

2سه ماهه دوم بارداری

3سه ماهه سوم بارداری

تصویر ذهنی در دوران بارداری:

در دوران بارداری اکثر خانم ها خودشان را زشت و نازیبا تصور می کنند و احساس مثبتی نسبت به حاملگی خود ندارند

بعضی مغرور به شکم برآمدهشان بوده،بعضی مردد و عده ای از حاملگی خود لذت می برند

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی آبله مرغان

پاورپوینت بررسی آبله مرغان در 17 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 565 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت بررسی آبله مرغان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی آبله مرغان در 17 اسلاید قابل ویرایش



اسلاید ? :

شرح بیماری

آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است ، ایجاد می‌شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان، ، در همه افراد به صورت نهفته ، درمسیر رشته های عصبی که از نخاع خارج می شوند ، جایگزین می شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هریس زوستر می گردد. این ویروس از راه قطره های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی ، از فرد بیمار انتقال می یابد .
اسلاید ? :

علایم عمومی

ضایعات پوستی که علامت اصلی بیماری هستند ، ابتدا روی پوست صورت و سینه ظاهر می گردند ، و بعد سایر قسمتهای بدن نیز مبتلا می شوند . ضایعات اولیه شامل ماکولوپاپولهای قرمز( مانند جوش ) شدیدا خارش دار است که درنهایت تبدیل به ویزکولهای حاوی مایع روشن تبدیل می شود.سپس این ضایعات دلمه بسته و بهبود می یابند. و در یک زمان همه ی انواع ضایعات روی پوست پدیدار می گردد. ضایعات را می توان روی مخاط دهان و دستگاه تناسلی نیز مشاهده کرد .


اسلاید ? :

انتقال یا سرایت بیماری

محتمل ترین راه سرایت بیماری از طریق سیستم تنفسی و ترشحات تنفسی است . راه دیگر انتقال ، تماس مستقیم با ضایعات پوستی بیمار مبتلا به آبله مرغان یا زونا است .میزان انتقال در تماسهای خانوادگی ??-??% است .
اسلاید ? :

عوارض آبله مرغان



عفونت پوست : شایع ترین عارضه ی عفونی آبله مرغان، اضافه شدن عفونت ثانویه باکتریال برروی ضایعات پوستی است . علت این عفونت ، خراشیدگی آنها بدنبال خاراندن می باشد. همچنین بعضی اوقات جای تاول ، اگر که تاول عفونی باشد ، روی پوست باقی می ماند.

سایر عوارض عبارتند از عفونت مغز یا پرده های مغز بوسیله ی ویروس واریسلا زوستر، التهاب قلب ، قرینه ، مفاصل ، کبد و پانکراس .
اسلاید ? :

پیشگیری

درحال حاضر نمی توان از آن پیشگیری به عمل آورد .سرم حاوی پادتن برعلیه این ویروس ، برای افرادی که خطر بیماری خطرناک در آنها وجود دارد ( مثلا افرادی که داروهای ضد سرطان و یا داروهای سرکوب کننده ی ایمنی مصرف میکنند )، استفاده می شود . اخیرا یک واکسن جدید برای این بیماری مورد تایید قرار گرفته است .

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب

پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب در مرکز آموزش عالی فنی پسران شهید بهشتی اردکان در 89 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4826 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب در مرکز آموزش عالی فنی پسران شهید بهشتی اردکان در 89 اسلاید قابل ویرایش



فهرست :

مقدمه ...............................................................6
پارکت گیریلیوم ....................................................7
پارکت تابل..........................................................8
سقفهای کاذب اسپیس فریم.........................................11
سقف های تر کیبی ................................................13
کفپوش پلی اورتان.................................................14
کفپوش اوکسالون ..................................................15
تصاویر پارکت و کفپوش ........................................16
نتیجه گیری........................................................86
پیشنهادات و انتقادات.............................................87
منابع...............................................................88




مقدمه :

پارکِت کفپوشی از جنس چوب است برای داخل ساختمان که قطعات چوب را به صورت موازی در کنار هم گذاشته تا زمین ساختمان فرش شود. امروزه کفپوشهای جدیدی با مواد پی وی سی و اچ دی اف نیز وارد بازار شده است که با نام پارکت در بازار عرضه می‌شود



پارکت گیریلیوم

از نحوه تولید هم بگوئیم ، سقف کاذب گریلیوم از ورق به قطر 4/0 الی 1 میلیمتر ( امکان قطر بیشتر نیز وجود دارد در صورتی که مدولها بزرگتر شود) ابتدا ورق را به عرض وطول مشخص در می آورند . که این اندازه طول و عرض بستگی به مدول مربع و مستطیل سقف گریلیوم دارد که از کمترین مدول سه در سه سانتی شروع می شود . برای مدولهای بزرگتر طول وعرض نام برده شده و هم ضخامت ورق بزرگتر می شود، بعد از اینکه ورق را بصورت مستطیل برش دادند نوبت به پرس کاری برروی آن بصورت فاق و زبانه می رسد و سپس از وسط مستطیل آنرا بصورت یو انگلیسی در می آورند که خود این کار در یک دوره ماشین کاری انجام می گیرد




پارکت تابل

یک تعریف کلی بود از تابل ، ولی کمی جزء ای تر
این نوع سقف کاذب مانند دیگر سقفها عمل زیر سازی و آویز گرفتن از سقف اصلی را دارد. در سطح تراز و یا شیب دار کار می شود و زیر سازی آن از جنس گالوانیزه است ( در مورد نگهدارنده غیر نمایان ) در مورد نگهدارنده های نمایان از جنس آلومینیومی و گالوانیزه رول فرم شده است و عمل زیرسازی در نگهدارنده نمایان ، آویز از سقف اصلی است



سقف کاذب اسپیس فریم

سقف کاذب اس پیس فریم از نوع سقفها پوششی و دکوراسیون است ، زیبای خاصی این نوع سقف دارا است و جلوه خاصی به محیط می دهد .
معمولا این نوع سقف را در مکانهای نصب میکنند که با دیگر مصالح بکار رفته در ساختمان یک جور هارمونی خاصی را داشته باشد .چون پوشش این نوع سقف به طور کامل نیست به طوری که همه عوامل پشت سقف دیده می شود

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی آمار تحلیلی

پاورپوینت بررسی آمار تحلیلی در 41 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
پاورپوینت بررسی آمار تحلیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی آمار تحلیلی در 41 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه

آمار تحلیلی (آنالیز) در مقابل آمار توصیفی
مفاهیم اولیه در آمار تحلیلی:

احتمال (Probability)

فراوانی (Frequency)

نسبت (Ratio) و میزان (Rate)

توزیع (Distribution)

توزیع دو جمله‌ای

آن چه تا کنون دیدید را توزیع دو جمله‌ای می‌گویند (دو جمله‌ای یعنی این که فقط دو حالت برای هر یک از افراد جامعه وجود دارد.)
این توزیع برای شاخص‌های کیفی دو حالته (dichotomous) کاربرد دارد.

توزیع نرمال

برای متغیرهای کم‍یِ پیوسته به کار می‌رود.
شکل زنگوله‌ی متقارن دارد.
محور تقارن = میانگین

اهمیت توزیع نرمال

بسیاری از شاخص‌های «کمی» و «پیوسته» در ساده‌ترین حالت، توزیع نرمال دارند، اما عوامل مختلفی باعث پیچیدگی توزیع فراوانی شاخص‌ها و لذا فاصله گرفتن آن‌ها از حالت نرمال می‌شوند.
اهمیت توزیع نرمال: بسیاری از روش‌های دقیق مقایسه آماری، برای داده‌هایی که از این توزیع برخوردار باشند به کار می‌روند.

تخمین (Estimation)

عملاًً مقدور نیست که تمام جامعه را در یک نمونه‌گیری مورد بررسی قرار داد.
عملاً ممکن نیست که نمونه‌گیری‌های کوچک‌تر را به دفعات کافی انجام داد تا نمودار توزیع نمونه‌گیری کامل شود.
در اکثر مطالعات علوم پزشکی اگر بتوان تخمینی از میانگین کل جامعه به دست آورد که تا 95 صحیح برآورد شود، این تخمین را صحیح تلقی می‌کنند و در بالین به کار می‌برند.

آزمون فرضیه

فرضیه: فشار خون بالا در پسرها بیشتر یافت می‌شود.
طراحی فرضیه:

فرضیه‌ی H1 : فشار با جنس ارتباط دارد.

فرضیه‌ی H0 : فشار با جنس ارتباط ندارد.

محقق در صدد است فرضیه‌ی H1 را اثبات کند. یک راه حل این است که فرضیه‌ی H0 را رد کند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی مدیریت زنجیره تامین

پاورپوینت بررسی مدیریت زنجیره تامین در 41 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 137 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
پاورپوینت بررسی مدیریت زنجیره تامین

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی مدیریت زنجیره تامین در 41 اسلاید قابل ویرایش


عناوین:

1:مقدمه
2:تاریخچه مدیریت زنجیره تامین
3:تعریف مدیریت زنجیره تامین
4:اجزای اصلی مدیریت زنجیره تامین
5:عملکرد مدیریت زنجیره تامین درچالشها
6:طرح کلی مدیریت زنجیره تامین
7:فرایند اصلی
8:نرم افزار مدیریت زنجیره تامین
9:فازهای اصلی مدیریت زنجیره تامین
10:فن اوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین
11:بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین دربیاده سازی تجارت الکترونیک
12:موانع بیاده سازی SCM
13:بررسی تکنولوژی وبراورد نحوه تامین دانش موردنیاز
14:موانع سر راه نصب نرم افزار زنجیره تامین
15:زنجیره تامین ناب
16:زنجیره تامین تولید انبوه (سنتی)
17:عوامل موثر در افزایش کارایی زنجیره تامین
18:مقایسه نتایج زنجیره تامین ناب وسنتی
19:مدیریت زنجیره تامین درایران
20:نتیجه گیری



مدیریت زنجیره تامین

امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیاده‌سازى کسب و کار الکترونیک در دنیا مطرح است. این مقاله سعى دارد تا با روشن کردن مفاهیم اصلى مدیریت زنجیره تامین جایگاه آن را در توسعه فناورى اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیک تبیین کند.



1- مقدمه

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت.





2- تاریخچه مدیریت زنجیره تامین

در دو دهه 60 و 70 میلادى، سازمان‌ها براى افزایش توان رقابتى خود تلاش مى‌کردند تا با استاندارد سازى و بهبود فرایندهاى داخلى خود محصولى با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسى و طراحى قوى و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستیابى به خواسته‌هاى بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشترى است. به همین دلیل سازمان‌ها تمام تلاش خود را بر افزایش کارایى معطوف مى‌کردند.
در دهه 80 میلادى با افزایش تنوع در الگوهاى مورد انتظار مشتریان، سازمان‌ها به طور فزاینده اى به افزایش انعطاف پذیرش در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید براى ارضاى نیازهاى مشتریان علاقه مند شدند. در دهه 90 میلادى، به همراه بهبود در فرایندهاى تولید و به کارگیرى الگوهاى مهندسى مجدد، مدیران بسیارى از صنایع دریافتند که براى ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهاى داخلى و انعطاف پذیرى در توانایى‌هاى شـــــرکت کافى نیست، بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادى با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکى با سیاست‌هاى توسعه بازار تولید کننده داشته باشند. با چنین نگرشى، رویکردهاى زنجیره تامین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد. از طرف دیگر با توسعه سریع فناورى اطلاعات در سال‌هاى اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تامین، بسیارى از فعالیت‌هاى اساسى مدیریت زنجیره با روش‌هاى جدید درحال انجام است.



3- تعریف مدیریت زنجیره تامین

تعاریف مختصر و جامعى که مى توان از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین ارایه داد، عبارت‌اند از:
زنجیره تامین: زنجیره تامین بر تمام فعالیت‌هاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و
نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مى‌شود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. درباره‌ى جریان کالا دو جریان دیگر که یکی جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.
ج ) مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول .
بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانال‌هاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعات مدیریت سیستم‌هاى اطلاعات، منبع‌یابى و تدارکات، زمان‌بندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مى‌گیرد.
براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستم‌هاى حمل و نقل که بعضى از شرکت‌‌ها را قادر مى سازد که زنجیره‌هاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین‌کنندگان خود اعتماد مى‌کنند.
علاوه بر آن عرضه‌کنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک‌ و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکت‌ها کوشش مى‌کنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیت‌هاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیت‌هاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.






4-پنج جزء اصلی مدیریت زنجیره تامین عبارتند از:

1- برنامه :برنامه بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین است . شما برای مدیریت همه منابعی که برای برآورده ساختن تقاضای مشتری به کارمیروند به استراتژی نیازدارید. توسعه مجموعه متریک ها برای نظارت بر کارآیی،کاهش هزینه و تحویل با کیفیت بالا ی زنجیره تامین ، بخش اعظمی از برنامه ریزی را تشکیل می دهد.
2- منبع : انتخاب تامین کنندگانی که کالاها و خدمات موردنیازشمارابرای ساخت محصول یا خدمت تحویل خواهند داد. فرایندهای قیمت گذاری،تحویل وپرداخت راتوسعه دهید و متریک هایی را برای نظارت و بهبود روابط با تامین کنندگان بسازید.و این فرایندها را در مدیریت موجودی کالاها و خدمات دریافتی از تامین کنندگان نظیر دریافت محموله هاوشناسایی آنان به کارگیرید.
3- ساخت : دراین گام فعالیت های موردنیازبرای تولید،آزمایش،بسته بندی و آماده سازی برای تحویل صورت می گیرند.
4- تحویل : بخشی که به لجستیک نیزمعروف است. هماهنگی دریافت سفارشات مشتریان ، توسعه شبکه ای از انبارها وراه اندازی سیستم صورتحساب برای پرداخت ها ، این بخش را تشکیل می دهند.
5- بازگشت : بخش مشکل آفرین زنجیره تامین . ساخت شبکه ای برای دریافت نواقص و محصولات برگشتی از مشتریان و پشتیبانی از مشتریانی که با محصول تحویلی مشکل داشتند.




5- پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین:

بسیارى از تکنولوژى‌ها و ابزارها در بهبود راهکارهاى زنجیره تامین مورد استفاده قرار مى‌گیرد. دامنه پیاده‌سازى تکنولوژى، راه‌هاى جدیدى را براى تغییر ساختار سازمانى از تکنولوژى سخت‌افزار به تکنولوژى نرم‌افزار و اطلاعات براى سازماندهى مى‌گذارد. براى رسیدن به کارایى و اثربخشى در مدیریت زنجیره تامین پنج عملکرد را براى مدیریت تفکیک کرده‌ایم که این پنج وظیفه تا اندازه‌اى عاملى براى سازماندهى است.
مهارت و اثربخشى مدیریت زنجیره تامین به صلاحیت و درستى این پنج عملکرد وابسته خواهد بود. شکل 1 پنج عملکرد را نشان مى دهد.




مدیریت زنجیره تامین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:

1) مدیریت اطلاعات

2)مدیریت لجستیک

3) مدیریت روابط



1- مدیریت اطلاعات :

امروزه نقش ، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است . گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره تامین - همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیتها، بسیار حائز اهمیت است . این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره ، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره تامین ، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:



2 - مدیریت لجستیک

(انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى) ; تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکا (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و...) : جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى ، انتخاب و توسعه تامین کنندگان ; جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و ... براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا; ایجاد و بهبود روابط بین شرکا.
چنانچه پیداست ، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره تامین مى تواند برروى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره تامین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره تامین است . مدیریت لجستیک : در تحلیل سیستم هاى تولیدى(مانند صنعت خودرو)، موضوع لجستیک بخش فیزیکى زنجیره تامین را در بر مى گیرد. این بخش که کلیه فعالیت‌هاى فیزیکى از مرحله تهیه ماده خام تا محصول نهایى شامل فعالیت‌هاى حمل و نقل، انباردارى، زمان‌بندى تولید و... را شامل مى شود، بخش نسبتا بزرگى از فعالیت‌هاى زنجیره تامین را به خود اختصاص مى دهد. در واقع ، محدوده لجستیک تنها جریان مواد و کالا نبوده بلکه محور فعالیت‌هاى زنجیره تامین است که روابط و اطلاعات ، ابزارهاى پشتیبان آن براى بهبود در فعالیت‌ها هستند.



3- مدیریت روابط:

فاکتورى که ما را به سمت فرجام بحث راهنمایى مى کند و شاید مهم‌ترین بخش مدیریت زنجیره تامین به خاطر ساخت و فرم آن باشد، مدیریت روابط در زنجیره تامین است. مدیریت روابط، تاثیر شگرفى بر همه زمینه‌هاى زنجیره تامین و همچنین سطح عملکرد آن دارد. در بسیارى از موارد، سیستم هاى اطلاعاتى و تکنولوژى مورد نیاز براى فعالیت‌هاى مدیریت زنجیره تامین به سهولت در دسترس بوده و مى توانند دریک دوره زمانى نسبتا کوتاه تکمیل و به کار گمارده شوند. اما بسیارى از شکست‌هاى آغازین در زنجیره تامین ، معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایى است که بین طرفین درگیر در زنجیره به وقوع مى پیوندد. علاوه بر این ، مهم‌ترین فاکتور براى مدیریت موفق زنجیره تامین ، ارتباط مطمئن میان شرکا در زنجیره است، به گونه اى که شرکا اعتماد متقابل به قابلیت‌ها و عملیات یکدیگر داشته باشند. کوتاه سخن این که درتوسعه هر زنجیره تامین یکپارچه، توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان براى آنها از عناصر بحر انى و مهم براى نیل به موفقیت است.




زنجیره تأمین ناب :

تفکر زنجیره تأمین ناب که همزمان با تفکر تولید ناب به وجود آمد، ابتدا در ژاپن شکل گرفت و اجرا شد. در این روش، تأمین‌کنندگان براساس قیمت پیشنهادی انتخاب نمی‌شوند بلکه اساس انتخاب آنها سابقه همکاری و تجربه عملکرد آنهاست از جلمه نکات بارز این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. تأمین‌کنندگان، به لایه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده و در لایه اول، تأمین‌کنندگان اصلی قرار می‌گیرند و در لایه‌های بعد، تأمین‌کنندگان لایه‌های بالاتر. در نتیجه، در هر سطح تعداد کمی تأمین‌کننده وجود دارد.
2. برای تعیین قیمت در این روش، مونتاژگر براساس تحلیل بازار، قیمت هدف را در نظر گرفته و سپس با توجه به این قیمت، با تأمین‌کننده بر سر قیمت مناسبی که سود هر دو طرف را در برداشته باشد، به توافق می‌رسد (تئوری برنده- برنده). برای تأمین سود مناسب هر دو طرف، از تکنیک مهندسی ارزش جهت کاهش هزینه‌ها استفاده می‌شود.
3. تأمین‌کنندگان رده اول (لایه اول) پس از شروع طراحی و تا 2سال قبل از تولید هیئتی به نام مهندسان طراح دائم به شرکت مونتاژگر معرفی می‌کنند که بین این گروه و طراحان شرکت مونتاژگر تعامل و همکاری در مراحل طراحی وجود دارد. به این ترتیب، با تحلیل محصول در مرحله طراحی، تغییرات حین فرایند کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کنند و به افزایش کیفیت و کاهش اتلاف خواهند انجامید
4. مونتاژگر، تنها ساخت قطعات دارای اهمیت بالا را برعهده دارد و تأمین سایر قطعات به تأمین‌کنندگان سپرده شده است.
5. تأمین‌کنندگان، عرضه یک سازه کامل را برعهده دارند. مثلاً مونتاژگر، تأمین صندلی را به جای چند تأمین‌کننده، به یک تأمین‌کننده واگذار می‌کند.
6. اگر تأمین‌کننده در حین تولید و به مرور زمان با استفاده از روش‌های مختلفی همچون آنالیز ارزش، موفق به کاهش قیمت تمام شده شود، مونتاژگر همان قیمت اولیه را به تأمین‌کننده می‌پردازد و این موضوع باعث ایجاد انگیزه در تأمین‌کننده برای کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده قطعه می‌شود.
7. یکنواختی تولید. از آنجا که مونتاژگر در خط تولید خود موجودی بسیار پایینی دارد و نیز به دلیل محدودیت مونتاژگر برای کاهش منابع انسانی، مجبور است تغییرات تولید خود را تا حد ممکن کاهش دهد. با توجه به اینکه تولیدکننده ناب همواره در جهت کاهش هزینه فعالیت می‌کند، می‌تواند با کاهش در قیمت محصول میزان تولید را ثابت نگه داشته و به این ترتیب هم یکنواختی تولید در خطوط را حفظ کرده و هم حجم کار عرضه کننده را تأمین کند. در نتیجه، تأمین‌کننده مجبور به نگهداری موجودی اضافی نخواهد بود.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی کنترل موجودی و اهمیت آن

پاورپوینت بررسی کنترل موجودی و اهمیت آن در 20 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت بررسی کنترل موجودی و اهمیت آن

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی کنترل موجودی و اهمیت آن در 20 اسلاید قابل ویرایش



کنترل موجودی

موجودی : اجناس ، مصالح ، مواد و قطعاتی که در امر تولید و فروش
و اداره کردن صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.


اهمیت موجودی ها

موجودی ها از جمله دارائی هایی هستند که نیازمند توجه دقیق
مدیریت واحد های تجاری ـ تولیدی می باشند.



دو ویژگی مهم موجودی ها :

1- مقدار زیادی ازمنابع واحد تجاری ـ تولیدی در موجودی ها نهفته است. مطالعه و بررسی روی تراز نامه شرکت ها نشان می دهد که حدود 15- 35 درصد از سرمایه شرکت ها را موجودی ها تشکیل می دهند. همچنین نشان می دهـد که حدود 17- 24 درصد از ارزش موجودی ها به عـنوان هزینه نگه داری متحمل می شـود و نسبت های موجودی به فروش در حدود 12- 20 درصد و نسبت موجودی به کل دارایی 16- 30 درصد است.

2- گردش موجودی ها که برخلاف دارایی های غیر مجاز ( که خلاف
مدتی بیشتر از یک سال به پول نقد تبدیل می شوند) بطور مداوم
مصرف و بعذا ً جایگزین می گردند.



دلایل نگه داری موجودی ها :

1- جلوگیری از بروز وقفه در عملیات تولید
2- جلوگیری از ایجاد نوسانات هنگام مواجه شدن با تقاضای نامنظم
3- جلوگیری از تحویل ندادن بموقع محصولات
4- حذف عواملی که به نارضایتی منجر می گردد.
5- امکان ایجاد فرصت برای مدیران در جهت برنامه ریزی های مستقل از یکدیگر
6- جلوگیری از ایجاد گلوگاه در امر تولید





مزایای موجودی ها

1- عامل مهمی در افزایش سود در صورت نگه داری آن در حد مطلوب است.
2- موجب جداسازی عملیات مختلف از هم می گردد.
3- دست مدیران را برای برنامه ریزی های مستقل باز می گذارد.
4- برای مواقع وجود تقاضاهای متغییر و فصلی نقش ضربه گیر را ایفا می کند.




رابطه مقادیر موجود با انواع هزینه (انبار و فروش)

جهت کاهش هزینه های انبار داری صـرفه در آن خواهد بود که موجودی انبارها درحداقل ممکن نگه داری گردد. به عبارت دیگر به جای سفارش کالا در حجم زیاد و ذخـیره آن در انبار ، از نظر مخارج انبار داری بیشتر مقـرون به صرفه خواهد بود که سفارش کالا در حجم و مقادیرکم و تعداد سفارشات بیشتر باشد. درشکل های (الف) و (ب) حجم موجودی ها در یک دوره زمانی « t » با دو روش مختلف سفارش نشان داده شده است.




فرمول(EoQ) با در نظر گرفتن زیان های ناشی از خالی بودن انبار :

در صورت رجوع مشتری و دادن سفارش ممکن است اجناس مورد تقاضا به مقدار خواسته شده در انبار موجود نباشد و یا تحویل جنس به مشتری به تاخیر می افتد. در چنین شرایطی به آن علت که مشتری جهت خرید جنس به سایر رقبا مراجعه می کند، بر اثر شرکت به صورت غیر مستقیم زیانهایی را در برداشته و از اعتبار شرکت در جوابگویی به تقاضا خواهد کاست که به اختصار به آن هزینه کمبود گویند. برای جلوگیری از این موارد دفاتر فروش معمولا سعی برآن دارند که همواره انباردار مصالح ساخته شده باشد تا به محض مراجعه مشتری و دریافت سفارش بتوانند نسبت به تحویل کالا اقدام کنند. در ضمن نگه داری کالاها در جریان ساخت قطعات برای تسریع این اقدام ضروری به نظر می رسد.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


پاورپوینت بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی

پاورپوینت پایان‌نامه تحصیلی دوره کاردانی رشته مکانیک خودرو(بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی) در 100 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8615 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
پاورپوینت بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت تحصیلی رشته مکانیک خودرو(بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی) در 100 اسلاید قابل ویرایش


فهرست مطالب
عنوان
صفحه
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1) مشخصات متقاضیان طرح
2-1) معرفی اجمالی پروژه
3-1) معرفی محصول
4-1) سوابق تولید
5-1) مصرف‌کنندگان
6-1) موارد کاربرد
7-1) بررسی نیاز جامعه به محصول

فصل دوم: طراحی تولید
1-2) فرایند تولید
2-2) نمودار فرآیند تولید
3-2) ابزار و ماشین‌آلات موردنیاز و منابع تأمین آن
4-2) طرح استقرار ماشین‌آلات
5-2) مواد اولیه و منابع تأمین آن
6-2) ظرفیت تولید
7-2) برنامه زمان‌بندی اجرای طرح
8-2) جایابی و محل اجرای طرح

فصل سوم: بررسی اقتصادی طرح
1-3) نیروی انسانی موردنیاز
2-3) شرح وظایف پرسنل
3-3) حقوق و دستمزد
4-3) سازماندهی نیروی انسانی

فصل چهارم: زمین و ساختمان‌های موردنیاز
1-4) زمین موردنیاز طرح
2-4) ساختمان‌های تولید
3-4) ساختمان‌های خدمات اداری و پشتیبانی
4-4) هزینه ساختمان‌سازی و محوطه‌سازی
5-4) پلان طرح

فصل پنجم: انرژی و تأسیسات
1-5) انرژی برق
2-5) انرژی آب
3-5) سوخت
4-5) تأسیسات حرارتی
5-5) تأسیسات برودتی
6-5) ارتباطات
7-6) تأسیسات تهیه و اطفاء حریق
8-5) وسایل حمل و نقل

فصل ششم: محاسبات مالی طرح
1-6) سرمایه کل و منابع تأمین آن
2-6) محاسبه سرمایه ثابت طرح
3-6) محاسبه هزینه تولید سالیانه
4-6) محاسبه هزینه مواد اولیه
5-6) محاسبه هزینه مواد اولیه
6-6) محاسبه قیمت تمام شده محصول
7-6) محاسبه قیمت فروش محصول
8-6) محاسبه سود ناخالص تولید
9-6) محاسبه سود خالص
10-6) محاسبه در برگشت سرمایه
11-6) توجیه اقتصادی طرح
منابع و مآخذ



فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (1-1) مشخصات متقاضیان طرح
جدول (1-2) ابزارآلات و ماشین‌آلات موردنیاز طرح و هزینه تأمین آنها
جدول (2-2) ظرفیت تولید
جدوا (3-2) جایابی و محل اجرای طرح
جدول (1-3) مشخصات نیروی انسانی
جدول (2-3) حقوق و دستمزد
جدول (1-4) زمین موردنیاز
جدول (2-4) ساختمان واحد تولید
جدول (3-4) هزینه ساختمان‌سازی
جدول (4-4) محاسبه هزینه محوطه‌سازی
جدول (1-5 ) محاسبه مصرف برق دستگاه‌های تولیدی
جدول (2-5) محاسبه برق واحد
جدول (3-5) انرژی سوخت مصرفی
جدول (4-5) تأسیسات حرارتی
جدول (5-5) هزینه‌های سرمایه‌ای تأسیسات و انرژی


جدول (6-5) هزینه‌های مصرفی انرژی
جدول (7-5) هزینه حمل و نقل
جدول (1-6) سرمایه گذاری کل طرح
جدول (2-6) محاسبه سرمایه ثابت
جدول (3-6) هزینه‌های قبل از بهره‌ب‌رداری
جدول (4-6) برآورد سرمایه در گردش
جدول (5-6) هزینه تولید سالیانه طرح
جدول (6-6) هزینه تعمیر و نگهداری
جدول (7-6) هزینه استهلاک
جدول (8-6) هزینه ثابت و متغیر




فهرست نمودارها و تصاویر
عنوان صفحه
نمودار (1-2) فرآیند تولید صندلی
نمودار (2-2) برنامه زمان اجرای طرح
نمودار (1-3) چارت سازماندهی طرح
نقشه شماره (1-2) پلان سالن تولید
نقشه شماره (1-4) پلان طرح




پیشگفتار:
کارآفرینی: واژة کارآفرینی از کلمة فرانسوی Entreprender به معنای "متعهد‌شدن" نشأت گرفته است. بنابراین تعریف واژنامه دانشگاهی و بستر: کارآفرینی کسی است که متعهد می‌شود مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاد‌دانان نخستین کسانی بودند که در نظریه‌های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی می‌داند و می‌گوید: نقش کارآفین نوآوری است از دیدگاه وی ارائه کالائی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و ... از فعالیت‌های کارآفرین است. کرزنر نیز که از استادان اقتصاد دانشگاه نیویورک می‌باشد کارآفرینی را این‌گونه تشریح می‌کند. کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازاها.





کارآفرینی سازمانی: فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تأسیس شده، به ظهور می‌رسند. به تعریفی دیگر: فعالیت‌های کارآفرینانه فعالیت‌هایی است که از منابع و حمایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نوآورانه برخوردار می‌باشد.

کارآفرین سازمانی: کسی که تحت حمایت یک شرکت، محولات، فعالیت‌ها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهره‌برداری می‌رساند.



مقدمه:

یکی از مهم‌ترین روش‌های رایج برای شکل‌دهی پلاستیک‌ها قالب‌ریزی تزریقی است. امروزه خانه، دفتر کار و کارخانه شامل انواع وسایلی است که به روش قالب‌ریزی تزریقی ساخته شده است. قالب‌ریزی تزریقی یکی از روش‌های متالوژی و ریخته‌گری می‌‌باشد. هنر ریخته‌‌گری و قالب‌ریزی تزریقی مواد پلاستیکی هنری است دیرین و کهن و اولین دستگاه‌های پیشرفته آن در سال 1872 ساخته شد. بسیاری از صندلی‌های پلاستیکی به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند در این پروژه سعی شده است که صندلی پلاستیکی به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته شود.






فصل اول: کلیات و سوابق
1-1) مشخصات متقاضیان طرح
الف) حقیقی
ب) حقوقی
2-1) معرفی اجمالی پروژه
3-1) معرفی محصول
4-1) سوابق تولید
5-1) مصرف‌‌کنندگان
6-1) موارد کاربرد
7-1) بررسی نیاز جامعه به محصول





3-1) معرفی محصول:

صندلی‌های پلاستیکی در سایز یک نفره می‌باشد. این صندلی‌ها در رنگ‌ها و سایزها و طرح‌های متنوع و گوناگون به بازار عرضه می‌گردد. با اندکی تغییر در قالب‌های تولید می‌توان براحتی به طرح‌های مختلفی دست یافت که این مورد خود باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به سبکی، ارزانی و سهولت جابه‌جائی و همچنین اشغال فضای مود برای نگهداری صدها صندلی نام برد




4-1) سوابق تولید:

دستگاه‌های قالب‌ریزی تزریقی ابتدائی، براساس روش ریخته‌گری تحت فشار در قالب برای فلزات ساخته شده است. اولین دستگاه در سال 1872 به ثبت رسید. برای استفاده از سلولوئید بکار رفته است. اختراع مذکور در زمان خود بسیار مهم بود. در سال‌های بعد از آن تغییر ناچیزی در فرآیند قالب‌گیری تزریقی بوجود آمده اس در سال 1920، در آلمان ابداع جالبی به عمل آمد که کارها را به دست گرفت و عملیات کاملاً دستی بود. اهرم‌هائی برای جفت‌کردن قالب‌ها بکار رفته و پلاستیک مذاب طوری تزریق می‌شد که فشار ایجاد شده بیش از حد نباشد. اصطلاحات بعدی مشتمل بر استفاده از مخازن بادی برای جفت‌کردن قالب بود که امکان اعمال فشار بیشتری را فراهم می‌آورد، اما کماکان به کارگر نیاز بود.


پیشرفت عمده بعدی در قالب‌گیری تزریقی استفاده از دستگاه‌های هیدرولیکی بود که در سال 1930 متقارن با عرضه طیف وسیعی از ترموپلاستیک‌ها به بازار ابداع شد تا سال 1950 طراحی دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی برای پلاستیک‌ها بور جدی نبود تا اینکه در این سال، نسل جدیدی از این دستگاه‌ها به بازار ارائه شد که بسیار مناسبتر و قابل انطباق با خواص پلیمر مذاب تهیه شده بود. امروزه در دستگاه‌های جدید نیز همان اصول طراحی حفظ شده‌اند اما نحوه تنظیم چگونگی کار دستگاه‌ها خیلی پیچیده‌تر است.





5-1) مصرف‌کنندگان:

محل مصرف این کالاها بطور عمده منازل مسکونی، ادارات و سایر اماکن خصوصی و عمومی می‌باشند.



6-1) موارد کاربرد محصول:

صندلی‌های پلاستیکی در ادارات و مساکن به ویژه در محل‌های اجتماعات عمومی مانند تالارها، آمفی‌تئاترها و ... استفادة گسترده‌ای دارد. این صندلی‌ها به دلیل سبک‌بودن و راحتی جابه‌جائی و کم هزینه‌بودن در تمامی اجتماعات مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.




فصل دوم:
طراحی تولید
1-2) فرایند تولید
2-2) نمودار فرآیند تولید
3-2) ابزار و ماشین‌آلات موردنیاز و منابع تأمین آن
4-2) طرح استقرار ماشین‌آلات
5-2) مواد اولیه و منابع تأمین آن
6-2) ظرفیت تولید
7-2) برنامه زمان‌بندی اجرای طرح
8-2) جایابی و محل اجرای طرح






1-2) فرایند تولید:

خصوصیات اصلی فرایند ریخته‌گری تحت فشار عبارت است از ایجاد یک فشار نسبتاً زیاد هنگام پرکردن و یا تزریق نافلز مایع با سرعت زیاد به داخل حفره قالب جریان یابد. از این جهت عمل‌ پرکردن قالب در این روش با روش‌های دیگر ریخته‌گری تفاوت دارد. باتوجه به این امر نتیجه می‌شود که برای طراحی- قطعه ریختگی- قالب- گلویی تزریق به شرایط مشخصی نیاز می‌باشد. به علاوه تولید انبوه قطعات ریختگی مستلزم تجهیزات ویژه جهت بسته نگه‌داشتن قالب ریخته‌گری تحت فشار است. این موضوع منجر به توسعه، ماشین ریخته‌گری دایکاست شده است که وظیفه آن از یک طرف بازکردن بستن و بسته نگه‌داشتن قالب دایکاست بوده و از طرف دیگر فشردن فلز مایع به داخل قالب و اعمال فشار کافی تا انجماد آن است.




تولید به روش ریخته‌گری تحت فشار همیشه بصورت سری انجام می‌شود و بخصوص برای تولید تیتراژ متوسط تا بزرگ مناسب است این نوع تولید به مقدار زیادی مکانیکی شده و در بسیاری از موارد می‌توان با خودکارکردن آن در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود. پروسه تولید با ماشین ریخته‌گری تحت فشار اساساً به یک ترکیب از پیش تعیین شده صورت می‌پذیرد. این سیکل ماشینی از طرف اپراتور و یا به‌طور خودکار تکرار می‌گردد. برای دستیابی به مدت زمان‌های کوتاه در هر سیکل (و به حداقل‌رساندن اثرات حرارتی قالب ریخته‌گری دایکاست) قطعات ریختگی دایکاست غالباً بصورت جدار نارک طراحی می‌کردند. اگر قرار باشد که قطعات ریختگی به علاوه دارای طراحی پیچیده‌ای نیز باشند، تولید قطعات بدون عیب بعضاً دشوار می‌گردد.




پرکردن قالب و تشکیل فشار ریختگی:


طبق بررسی‌های L. Frommer جریان پرشدن حفره قالب در ریخته‌گری تحت فشار این ویژگی را دارد که فوران جریان فلز از گلویی تزریق به طرف دیواره مقابل قالب برخورد کرده و در آنجا از هم می‌پاشد. در نتیجه یک سدی به وجود می‌آید و مذاب پاشیده شده در امتداد دیواره قالب در جهت عکس جریان می‌یابد تا اینکه احتمالاً جریان مذاب آن را دوباره در اثر انحراف مجدد به وسیله سطوح قالب جمع‌‌آوری و با خود همراه کند. به این ترتیب پروسه‌ پرشدن قالب در صورت صرف‌نظر نمودن از اصطکاک داخلی و خارجی عبارت است از یک سیکل چرخشی، به شرط اینکه این امر به لحاظ شکل هندسی حفره قالب ممکن باشد. بنابراین قالب از طرف مقابل گلویی تزریق پر می‌شود. این پروسه پرشدن برگشتی نامیده می‌شود. این نوع پرشدن از نظر تئوری برخلاف آن چیزی است که در عمل رخ می‌دهد، یعنی اینکه نمی‌توان همیشه به خاطر افزایش سریع اصطکاک داخلی فلز مایع، که در اثر کاهش دما به وجود می‌‌‌آید، به یک سیکل چرخشی در حفره قالب دست یافت. در این حال فاز مذاب به دیواره قالب برخورد کرده و خیلی سریع انرژی جنبشی خود را از دست می‌دهد. در اثر این پدیده ترمزکننده، امکان تشکیل‌ گرداب در جریان وجود دارد و ممکن است حتی در سطوح مقاطع ضخیم‌تر یک ناقوس گردابی تشکیل گردد، در اینجا نیز پر‌شدن حفره قالب طبق تئوری فرومر در جهت عکس جریان ورودی یعن از عقب به سمت گلویی صورت می‌گیرد.




2-6) سرمایه ثابت:

منظور از سرمایه ثابت آن گروه از دارایی‌های متعلق به واحد صنعتی است که ماهیت نسبتاً ثبت یا دائم دارند و به منظور استفاده و جریان عملیات جاری شرکت و نه برای فروش نگهداری می‌شوند به سرمایه ثابت دارایی‌‌های سرمایه‌ای یا دارایی بلندمدت نیز اطلاق می‌گردد.
از اجزای تشکیل‌دهنده سرمایه ثابت می‌توان دستگاه‌ها و تجهیزات خط تولید تأسیسات زیربنایی زمین ساختمان و محوطه‌سازی وسائل نقلیه اثاثیه و لوازم اداری هزینه‌های قبل از بهره‌‌برداری و ... را نام برد گرچه هیچ معیاری برای حداقل طول عمر لازم جهت مشمول یک دارائی در طبقه سرمایه وجود ندارد اما این قبیل دارایی‌ها باید پیش از یکسال دوام داشته باشند زیرا هزینه‌های پرداخت شده برای اقلامی که هرساله از بین می‌‌روند جزئی هزینه‌‌‌های تولید سالیا‌نه محسوب می‌شود.
با گذشت زمان سرمایه‌های ثابت به استثنای زمین (منظور زمینی است که برای احداث ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد) قابلیت بهره‌دهی خود را از دست می‌دهند بدین لحاظ بهای تمام شده این قبیل دارایی‌ها باید در طی عمد مفیدشان بطور منظم به تدریج به حساب هزینه منظور گردد این کاهش تدریجی بهای تمام شده «استهلاک» خوانده می‌شود ارزش قابل بازیافت دارائی مستهلاک شده در تاریخ خروج از خدمت ارزش اسقاطی خوانده می‌‌شود. مازاد بهای تمام شده نسبت به ارزش اسقاط دارایی ثابت نشان‌دهنده مبلغی است که باید طی دوره عمر مفید دارایی به عنوان هزینه استهلاک در حساب‌ها منظور شود.



3-6) سرمایه در گردش:

سرمایه در گردش طرح براساس محاسبه مواد و انرژی موردنیاز و همچنین پرسنل واحد مطابق الگوی ذیل انجام می‌شود:


الف) مواد اولیه و قطعات موردنیاز:

هزینه مواد اولیه و قطعات مصرفی واحد برای یک دوره سفارش (مواد داخلی 45 روز کاری و مواد خارجی 100 روز کاری) به عنوان بخشی از سرمایه در گردش منظور می‌شود.


ب) حقوق و دستمزد کارگر:

هزینه حقوق و دستمزد کارکنان به مدت 25‚0 سال معادل 68 روز کاری محاسبه و در برآورد سرمایه در گردش منظور می‌شود).

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید