سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

شبکه های اجتماعی

تحلیلی از موقعیت کنونی موسسات بانکی

پیشینه صنعت بانکداری در ایران به چندین قرن برمی گردد بدون تردید کارکرد موسسات مالی و اعتباری برای شتاب دهی به فرآیند توسعه اقتصادی از نظر تجهیز و تامین منابع و تخصیص برای فرصت های سرمایه گذاری و در نهایت بسترسازی برای زیرساخت های تولیدی جزو مبانی اثبات شده از نظرگاه کارشناسان اقتصادی و برنامه ریزان و سیاست گذاران واقعه گراست
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
تحلیلی از موقعیت کنونی موسسات بانکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تحلیلی از موقعیت کنونی موسسات بانکی

 

پیشینه صنعت بانکداری در ایران به چندین قرن برمی گردد. بدون تردید کارکرد موسسات مالی و اعتباری برای شتاب دهی به فرآیند توسعه اقتصادی از نظر تجهیز و تامین منابع و تخصیص برای فرصت های سرمایه گذاری و در نهایت بسترسازی برای زیرساخت های تولیدی جزو مبانی اثبات شده از نظرگاه کارشناسان اقتصادی و برنامه ریزان و سیاست گذاران واقعه گراست. مقوله شکل گیری و تاسیس بانک های خصوصی پس از سال ها تاخیر که عمدتامبانی نظری و قانونی آن در برنامه سوم تدوین شده دوباره در دستور کار قرار گرفت و چهار بانک خصوصی (پارسیان، کارآفرین، اقتصاد نوین و سامان) پیشگامان در زمره بانک های خصوصی ایران به شمار می روند. ارزیابی اولیه نشان می دهد برای ایجاد فضای رقابتی بین بانک های دولتی و خصوصی تاسیس این نوع بانک ها می تواند برای کارآیی و سنجش شاخص های آن مفید باشد.

 

در حال حاضر نقش بانک های خصوصی در نظام بانکی کشور چندان قابل ملاحظه نبوده و سهم ناچیزی از سپرده های مؤثر و همچنین کفایت سرمایه، دارایی ها و... به این نوع بانک ها اختصاص داشته و در مجموع رقم ناچیزی از بازار پولی کشور متعلق به آن ها ست. علاوه بر آن وضعیت موسسات بانکی در بازار سرمایه از نظر «اندازه» و «نقش» و به طور کلی «ارزش بازار» و «حجم معاملات» چندان قابل ملاحظه نیست و به عنوان موسسات نوپا در بازار سهام به فعالیت می پردازند.برای این که ارزیابی درستی از کارکرد موسسات بانکی در بازار سرمایه ارایه شود مروری اجمالی بر موقعیت کنونی بانک های خصوصی خواهیم داشت.

 

برابر آمار موجود، در سال 1384 تعداد شعب بانک های دولتی و خصوصی ایران بر روی هم بالغ بر 2/18 هزار شعبه گزارش شده که بانک های خصوصی با 199 شعبه سهمی معادل یک درصد کل شعب بانک های کشور را تحت پوشش داشته اند. از طرفی سهم بانک های خصوصی از کل دارایی های بانکی کشور تا پایان سال 2005 معادل پنج درصد بوده است.

 

به نقل از تحقیقات موسسه یورومانی، چهار بانک خصوصی کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین و سامان تا پایان سال 2003 فقط سه درصد از کل دارایی های بانک های ایران را در اختیار داشته اند که در این میان بانک پارسیان در حدود دوسوم کل دارایی های بانک های خصوصی ایران را در اختیار داشته، بانک کارآفرین 15 درصد و سهم هر یک از بانک های اقتصاد نوین و سامان نیز در حدود 10 درصد کل سرمایه بانک های خصوصی بوده است.

 

به این ترتیب، بانک های خصوصی برابر ارقام موجود، توان رقابت با بانک های دولتی را نداشته و از نظر کمیت و گستره فیزیکی و همچنین میزان «سرمایه» و «دارایی» در پیرامون و حاشیه نظام بانکی کشور قرار دارند. چنانچه وضعیت بانک های خصوصی را از حیث ترکیب سهام داران و مالکان اصلی بیش تر مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم به این جمع بندی خواهیم رسید که بانک های خصوصی به معنای واقعی طی یک فرآیند «خصوصی سازی» و هم نیاز با تحولات اقتصادی کشور به وجود نیامده اند و کم رنگ بودن نقش آن ها در بازار مالی صحت موضوع مطروحه را اثبات خواهد کرد. از این رو برای این که شناختی از وضعیت بانک ها در بازار سرمایه کشور به دست آید، ضروری است مروری اجمالی از برخی شاخص های موسسات بانکی موجود در این بازار داشته باشیم تا از این طریق ارزیابی و تحلیل درستی از کارکرد موسسات مالی و اعتباری ارایه شود. ناگفته نماند که سه بانک مطرح کشور به نام های «بانک ملی ایران»، «بانک صادرات» و «بانک صنعت و معدن» که از نظر مالکیت دولتی نیز هستند، حضوری غیرمستقیم در بازار سرمایه داشته و با عرضه سهام شرکت های «سرمایه گذاری بانک ملی»، «توسعه ملی»، «لیزینگ غدیر»، «سرمایه گذاری غدیر»، «بین المللی توسعه ساختمان» و «آتیه دماوند» به نوعی در بازار سهام کشور تاثیرگذار بوده اند.

 

بنابراین، با اجرایی شدن عملیات خصوصی سازی بانک های دولتی و پذیرش بانک های خصوصی موجود (بانک سامان، موسسه اعتباری توسعه، موسسه مالی و اعتباری بنیاد، بانک سرمایه، بانک پاسارگاد و...) ضمن متنوع شدن موسسات مالی، اعتباری و بانکی در بازار سرمایه، «ارزش بازار»، «حجم معاملات»و... می توانند به عنوان یک قطب و بلوک اثرگذار در شاخص های بازار سهام موثر باشند.

 

موسسات بانکی در بازار سرمایه

 

برپایه اطلاعات موجود، در رشته بانک و موسسات اعتباری تاکنون سه بانک خصوصی در بازار سرمایه فعال هستند و «موسسه مالی و اعتباری بنیاد» نیز هنوز نتوانسته مورد پذیرش سازمان بورس قرار بگیرد. از این رو موسسات بانکی از نظر تعداد، جایگاه کوچکی را در بازار سرمایه به خود اختصاص داده اند. بانک های «پارسیان»، «کارآفرین» و «اقتصاد نوین» نیز جزو گروه بانکداری قرار دارند.

 

سرمایه گروه بانکی برابر 700ر7 میلیارد ریال بوده و ارزش بازار آن ها بالغ بر _2/10671 میلیارد ریال یعنی حدود _2/1 میلیون دلار برآورد می شود. در واقع سهم گروه بانکی از ارزش بازار سرمایه کشور از سه درصد فراتر نمی رود که موقعیت محدود این موسسات را در بازار سهام بهتر نمایان می سازد.

 

در بین موسسات بانکی موجود، پارسیان بالغ بر 9/64 درصد سرمایه و _5/60 درصد ارزش بازار گروه بانکی را به تنهایی تحت پوشش داشته است.

 

دو بانک «کارآفرین» و «اقتصاد نوین» از نظر سرمایه به ترتیب 1/9 و 26 درصد از سهم موسسات بانکی موجود در بازار سرمایه را در اختیار دارند. سهم دو موسسه اخیر از ارزش بازار این موسسات یعنی اقتصاد نوین 2/26 درصد و کارآفرین 3/13 درصد است.

 

میانگین قیمت و ارزش سهام موسسات بانکی برابر 1569 ریال بوده که تنها کارآفرین با قیمت 026ر2 ریال نسبت به میانگین قیمتی بیش تر و پارسیان با قیمت 294ر1 ریال و اقتصاد نوین با قیمت 389ر1 ریال کم تر از متوسط قیمتی گروه بانکی بوده اند که سهام پارسیان با توجه به قیمت آن نوعی سهام جایگزین به شمار می رود; زیرا قیمت آن نه تنها از میانگین قیمتی سهام شرکت های هم گروه خود پایین تر بوده، بلکه نسبت به قیمت دو سهم دیگر نیز پایین تر بوده است.

 

ضریب P/E موسسات بانکی معادل 9/3 بوده که بازدهی سهم، این گروه را در 6/25 درصد نگه می دارد. با این وضعیت بازدهی نرخ سود سهام در مقایسه با ضریب «قیمت به درآمد» به 5/27 درصد فزونی می یابد که نسبتامطلوب است.

 

ارزش ویژه یا مجموع کل حقوق مربوط به سهام داران شامل سرمایه، سود تقسیم نشده، صرف سهام و ... است که در گروه بانکی میانگین آن برابر 157ر1 ریال بوده و با در نظر گرفتن مقدار میانگین EPS در این گروه 4011 ریال) مقدار ارزش ویژه ناخالص برابر 6/34 درصد خواهد بود.

 

پیش بینی سود )EPS( برای موسسات بانکی به طور متوسط برابر 401 ریال بوده که بانک کارآفرین با EPS برابر 471 ریال نسبت به دو بانک پارسیان و اقتصاد نوین در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین مقدار سود برآوردی موسسات بانکی برابر _7/2936 میلیارد ریال یعنی 3/326 میلیون دلار برآورد شده که بیش ترین حجم سود متعلق به بانک پارسیان بوده که به تنهایی 9/64 درصد برابر 905ر1 میلیارد ریال از کل سود این موسسات را به خود اختصاص داده است. دو بانک اقتصاد نوین و کارآفرین در رده های بعدی از نظر مقدار سود قرار دارند.

 

بانک پارسیان

 

در سال 1378، گروهی از مدیران و متخصصان بانکی، اقتصادی و صنعتی (بخش خودروسازی) کشور با هدف تامین منابع برای سرمایه گذاری در بخش خودرو، سلسله مطالعات و بررسی هایی را آغاز کردند تا بتوانند براساس قوانین و مقررات موجود در آن زمان به ایجاد یک موسسه اعتباری غیربانکی مبادرت ورزند. مجموعه کوشش های مطروحه در سال 1379 به اخذ مجوز از بانک مرکزی درخصوص تشکیل پرونده ثبتی و پذیره نویسی سهام موسسه اعتباری غیربانکی پارسیان انجامید.

 

پس از آن با موافقت اصولی بانک مرکزی مبنی بر تبدیل موسسه مذکور به «بانک خصوصی پارسیان» در سال 1380 زمینه برای عملیات بانکی فراهم شد. این بانک از آغاز فعالیت تاکنون توانست _80 شعبه را در تهران و شهرستان های مختلف تاسیس کند.

 

ترکیب سهام داران بانک پارسیان نشان می دهد، یکی از سهام داران عمده این بانک ایران خودرو و موسسات خوردویی تابعه این شرکت است، به طوری که 8/28 سهام پارسیان در تملک ایران خودرو و موسسات خودرویی بوده که معادل یک هزار و 440 میلیارد سهم است. وجود سهام داران خرده پا در پارسیان یکی از مشخصه های اصلی این بانک به شمار می رود. کما این که بالغ بر 47 درصد سهام پارسیان در اختیار سهام داران کم تر از یک درصد قرار دارد. صندوق بازنشستگی نیز شش درصد، کارکنان بانک سهمی معادل دو درصد و سایر موسسات نیز سهمی معادل یک درصد را دارند. این ارقام بیانگر تعدد و تنوع گروه های سهام دار در بزرگ ترین بانک خصوصی کشور است. وجود سهام آزاد (شناور) معادل 60 درصد نیز نشان می دهد گستره عرضه وسیع بوده و این مساله می تواند موضوع مدیریت عرضه سهام را با مشکل روبه رو سازد. به هر تقدیر فعلاگروه خودرویی با توجه به سهم قابل ملاحظه و همچنین موسسه اصلی پارسیان در شرایط کنونی نوعی هژمونی بر مدیریت این سهم را در بازار سهام در دست دارد و می تواند روی عرضه و تقاضای سهم و همچنین «قیمت» و نوسانات آن تاثیر جدی بگذارد.

 

سرمایه این بانک در شرایط کنونی معادل 000ر5 میلیارد ریال بوده و در قیمت 1294 ریال عرضه می شود، ارزش بازار این سهم برابر 475ر6میلیارد ریال و ضریب P/E آن نیز برابر 4/3 است که بازدهی سهم را 3/30 درصد فزونی می دهد.

 

برآورد سود سال جاری معادل 381 ریال بوده که تاکنون 5/21 درصد پیش بینی EPS تحقق یافته است. حجم سود پیش بینی شده پارسیان رقمی معادل 1905 میلیارد ریال خواهد بود و نرخ سود سهام نیز در سطح 4/29 درصد متمرکز می شود. ارزش ویژه سهم پارسیان برابر 1159 ریال برآورد شده که بازده آن با توجه به مقدار سود 3811 ریال) برآوردی معادل _9/32 درصد است.

 

نکته ای که در رابطه با سهام پارسیان می تواند مورد تامل قرار گیرد، واگذاری و فروش یکباره سهام خودرویی اش است.

 

تحقق این رویکرد می تواند روی مدیریت آتی بانک پارسیان به نحو موثری تاثیرگذار باشد. ایران خودرو به عنوان متولی اصلی گروه خودرویی، سعی دارد برای پوشش هزینه و همچنین توسعه طرح های صنعت خودروسازی خود، سهام پارسیان را واگذار کند.

 

اعمال چنین سیاستی سبب خواهد شد سهم پارسیان در آینده حاکمیت گروه خودرویی را در ترکیب سهام داران خود نداشته باشد و از حمایت یکی از صنایع مهم و بزرگ کشور بی بهره شود.

 

بانک اقتصاد نوین


 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


تجزیه و تحلیل سیستمها (پروژه SSADM)

در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیزه ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور کلی این فروشگاه شامل یک سالن بزرگ فروش و یک انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
تجزیه و تحلیل سیستمها (پروژه SSADM)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

 

در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیزه ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور کلی این فروشگاه شامل یک سالن بزرگ فروش و یک انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است.

 

در سالن این فروشگاه قفسه های متعددی وجود دارد که هر قسمت مربوط به یک نوع محصول می باشد و تعداد زیادی کارگر و فروشنده در قسمتهای مختتلف آن مشغول بکار هستند اما با در نظر گرفتن تعداد خریداران و فروش روزانه از شرکتها و کارخانجات تولید کننده به مشکلاتی در فروش و خرید و برداشت سود برخورد می کنیم، که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

با توجه به مشکلات موجود هیأت مدیره این فروشگاه اقدام به مکانیزه نمودن این سیستم کرده است و این هیأت شامل 3 نفر از سهام داران همین سیستم موجود مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم با در نظر گرفتن خرید ماهیانه فروشگاه از شرکتهای مختلف و تعداد خریدارانی که همه روزه به فروشگاه می آیند و خریدی که توسط آنان انجام می پذیرد سیستم بازدهی مورد قبول را ندارد و چون تعداد خرید بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه زیاد می باشد متأسفانه مدیر فروشگاه قادر به نگهداری تمام فاکتورهای خرید نمی باشد چون بایگانی آن جا بسیار زیاد جا اشغال می کند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و محاسبة تعداد کالاها از روی آن وقتی بسیار زیاد را می گیرد و بازهم ممکن است در محاسبات اشتباه رخ دهد پس بطور دقیق نمی توان تخمین زد که سود بدست آمده از فروش کالاها درست استیا خیر.

 

در قسمت صندوق نیز نمی توان بطور واقعی گفت که در روز چه تعداد از یک کالا فروخته شده است، چون تعداد خریداران زیاد است فروشندگان در قسمت صندوق قادر به یادداشت تمام کالاهای خریداری شده نیست و اگر هم بخواهند این کار را انجام دهند وقت بسیار زیادی از مشتری گرفته می شود. راه حل ارائه شده از طرف ما به کارفرما مکانیزه کردنم سیستم دستی موجود است و چون کارفرما تأکید داشت که نمی خواهد هزینه زیادی صرف تعویض سیستم دستی موجود شود، تصمیم به این گرفته است که شاید با استخدام کردن چندین نفر نیروی انسانی بیشتر

 

1-مسئولیت ثبت کالاهای خریداری شده از شرکتها

 

2-تعداد کالاهای چیره شده در قفسه های فروشگاه

 

3-ثبت جزء به جزء فروش روزانه هر کالا بتوان نظارت بیشتری در فروش داشت

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


کتاب لوله های فایبرگلاس G.R.P

کتاب کاربردی لوله های فایبرگلاس GRP شامل مباحث زیر می باشد
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 2230 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
کتاب لوله های فایبرگلاس G.R.P

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

 

کلیات و کاربرد

روش الیاف پیچی

روش ریخته گری گریز از مرکز

استانداردها

طبقه بندی لوله های فایبرگلاس

طبقه بندی کلی بر اساس فشار اسمی

طبقه بندی کلی بر اساس سختی

طبقه بندی کلی بر اساس سری قطر

طبقه بندی لوله های فایبرگلاس تولیدی با روش الیاف پیچی

طبقه بندی لوله های فایبرگلاس تولیدی با روش ریخته گری گریز از مرکز

مشخصات فنی و کیفی

وزن

عمر مفید

خزش

ضریب انبساط حرارتی

قابلیت اشتعال

خوردگی

مشخصات هیدرولیکی

کمانش

انواع اتصالی های لوله های فایبرگلاس

اتصالی غلاف و حلقه لاستیکی

اتصالی فلنجی

اتصالی مکانیکی

اتصال غلاف و حلقه لاستیکی

اتصال فلنجی

اتصال مکانیکی

اتصالی فلزی

اتصال فلزی

اتصالی فشاری

اتصال فشاری

سایر انواع اتصالی

واشر و روان کننده

قطر لوله میلیمتر

مقدار مواد روانساز مصرفی

در هر اتصالی گرم

پوشش های حفاظتی

بارگیری، حمل، باراندازی، انبارداری و ریسه کردن

بلندکردن و جابجایی، بارگیری، حمل و باراندازی لوله و متعلقات

ریسه کردن

انبارداری

انتقال لوله، متعلقات و شیرآلات به داخل ترانشه

نصب لوله و متعلقات

اجرای اتصالی از نوع غلاف و حلقه لاستیکی

اجرای سایر انواع اتصالی

لوله گذاری در قوس و ایجاد انحراف

شناور شدن و جابجایی لوله

لوله گذاری در حالتهای خاص

تغییر جنس زمین

قطع عرضی سایر لوله ها

نصب دو لوله موازی

نصب روی سطح زمین

برش لوله

تعمیر لوله

انشعاب از خطوط لوله فایبرگلاس

تکیه گاه ها و پشت بندها

مهار زانویی

آزمایش هیدرواستاتیکی

خاکریزی نهایی

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


ترجمه استاندارد جوشکاری خطوط لوله و تاسیسات API 1104

ترجمه استاندارد جوشکاری خطوط لوله و تاسیسات API 1104 شامل مباحث زیر می باشد
دسته بندی صنایع نفت و گاز
فرمت فایل zip
حجم فایل 7986 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
ترجمه استاندارد جوشکاری خطوط لوله و تاسیسات API 1104

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

فهرستمندرجات 

صفحه 

آشناییبااستانداردها 

بخشکلیات 

دامنه کاربرد این استاندارد

تعریف اصطلاحات

کلیات

تعاریف

تجهیزات

مواد

لوله و اتصالات pipe and fittings

فلز پرکننده FILLER METAL

گازهای محافظ shielding Gases

بخشخصوصیاتدستورالعملهایجوشکاری

خصوصیات دستورالعمل

ثبت گزارشات

مشخصات دستورالعمل

متغیرهای اساسی

جوشکاری اتصالات آزمایش

آزمایش اتصالات جوشکاری شده جوش های لب به لب

تهیه نمونه های آزمایشی

مقاومت کششی

آزمایش شکست شکافی فاق

آزمایش خمش سطحی و ریش های

آزمایش خمش جانبی

جوشکاری اتصالات آزمایشی جوش های نواری گوشه ای

آزمایش اتصالات جوشکاری شده جوش های نواری گوشه ای

تهیه نمونه های آزمایشی

روش

مقررات

بخشخصوصیاتجوشکار

صلاحیت خاص

حوزه عمل صلاحیت خاص

صلاحیت عمومی

حوزه عمل صلاحیت عمومی

آزمایش چشمی

تعیین صلاحیت جوشکار به کمک آزمایش های تخریبی DESTRUCTIVE TEST

نمونه برداری از جوش های آزمایشی جوش های لب به لب

دستورالعمل آزمایش های کششی، شکست شکافی، خمش جوش ها جوش های لب به لب

مقررات آزمایش کشش جوش های لب به لب

مقررات آزمایش شکست شکافی جوش های لب به لب

مقررات آزمایش خمش جوش های لب به لب

نمونه برداری از جوش های آزمایشی جوش های نواری گوشه ای

روش آزمایش و مقررات جوش های نواری گوشه ای

تعیین صلاحیت جوشکاری به کمک پرتونگاری فقط جوش های لب به لب

بازرسی جوش های آزمایشی به کمک پرتونگاری

آزمایش مجدد

کارنامه جوشکار با صلاحیت

بخشطرحوآمادهسازییکاتصالجهتجوشکاری

کلیات

همطرازی ALIGNMENT

استفاده از گیره های همطرازی جوش های لب به لب

پخ زدن

پخ زدن با فرز BEVEL

پخ زدن در محل جوشکاری

شرایط جوی

فاصله با زمین CLEARANCE

تمیزکاری بین لایه ها

جوشکاری ساکن یا موضعی POSITION WELDING

دستورالعمل جوشکاری

فلز پرکننده و لایه های تکمیلی جوش

جوشکاری گردان ROLL WELDING

همطرازی

فلز پرکننده و لایه های تکمیلی FINISH BEADS

کیفیت جوش ها IDENTIFICATION OF WELDS

عملیات حرارتی قبل و پس از جوشکاری PREHEAT AND POSTHEAT

بخشبازرسیوآزمایشجوشکاری

حقوق بازرسی

روش های بازرسی

خصوصیات بازرس جوشکاری

بخشاستانداردهایقبولیجوشهاآزمایشهایغیرتخریبی

مقدمه

حقوق رد کردن جوش

نفوذ ناقص و ذوب ناقص

نفوذ ناقص در ریشه جوش

نفوذ ناقص در اثر بالا پایینی جوش

فرورفتگی داخلی INTERNAT CONCAVITY

ذوب ناقص

ذوب ناقص در اثر سرد بودن لایه ها COLD LAP

سوختگی درون لوله ها BURN THROUGH

لوله های با قطر خارجی

اینچ و بزرگتر

لوله های با قطر خارجی کوچکتر از

اینچ و بزرگتر

سرباره های باقیمانده در جوش SLAG INCLUSION

سرباره های باقیمانده در جوش با طول زیاد راه آهنی WAGON TRACKS

سرباره های باقیمانده در جوش به صورت مجزا

تخلخل یا حفره گازی

تخلخل کروی

تخلخل خوشه ای

تخلخل لوله یا سوراخ کرمی WORMHOLE

لایه تو خالی خط جوش HOLLOW BEAD

ترک ها

طول کل گسیختگی انقطاع

شیار کنار جوش UNDERCUTTING

نقایص لوله ها

بخش ترمیم یا عیب زدایی

اجازه ترمیم معایب بجز ترک ها

برداشتن جوش و تدارک ترمیم معایب

آزمون تعمیرات

اجازه و دستورالعمل ترمیم ترک ها

بخشدستورالعملپرتونگاری

مقدمه

جزئیات دستورالعمل پرتونگاری

هندسه نوردهی EXPOSURE GEOMETRY

نفوذسنج ها PENTE RAMETER

انتخاب نفوذسنج

نصب نفوذسنج

پرتونگاری جوش

تشخیص فیلم ها

خصوصیات پرتونگاران

دستورالعمل تعیین صلاحیت پرتونگاران

کارنامه پرتونگاران با صلاحیت

انبار کردن فیلم

دانسیته فیلم

ظهور فیلم

تاریک خانه

حفاظت در مقابل تشعشع

بخشجوشکاریاتوماتیک

عملیات قابل قبول

خصوصیات دستورالعمل

ثبت گزارشات

مشخصات دستورالعمل

متغیرهای اساسی

تجهیزات جوشکاری و خصوصیات اپراتور

کارنامه اپراتور با صلاحیت

بازرسی و آزمایش جوشکاری

استاندارد قبولی جوش آزمایش های غیرتخریبی

تعمیر و عیب زدایی

دستورالعمل پرتونگاری

فرم ضمیمه "A"

فرم ضمیمه "B"

فرم ضمیمه "C"

بخشآشناییباعملیاتپرتونگاریصنعتی

لغت نامه اصطلاحات جوشکاری

تصاویر مربوط به رادیوگرافی

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق تجزیه تحلیل سیستمها (قوطی سازی)

هدف اصلی ما در این قسمت دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله قوی و پویا در شرکت قوطی سازی شفا می باشد به منظور اجرا و دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله کارآمد، باید مواردی را در نظر گرفت و از کارهای بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود و راه کارهایی بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود به این منظور راه کارهایی در این قسمت ارائه می شوند که
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود تحقیق تجزیه تحلیل سیستمها (قوطی سازی)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تجزیه و تحلیل سیستمها ( قوطی سازی )

هدف اصلی ما در این قسمت دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله قوی و پویا در شرکت قوطی سازی شفا می باشد به منظور اجرا و دستیابی به یک سیستم نظام حل مسئله کارآمد، باید مواردی را در نظر گرفت و از کارهای بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود و راه کارهایی بخصوص در جهت نیل به این اهداف استفاده نمود به این منظور راه کارهایی در این قسمت ارائه می شوند که کمک و بهره گیری از آنها می توان به یک نظام حل مسئله قابل قبولی در شرکت قوطی سازی شفا دسترسی پیدا کرد.

در واقع اساسی ترین و نخستین قدم در این راه تشکیل کمیته نظام حل مسئله می باشد که تمامی اهداف ما در جهت دستیابی و اجرای این نظام در همین کمیته خلاصه می شود.

این کمیته دارای وظایف متعددی در جهت طراحی و اجرای نظام حل مسئله به عهده دارد.

اعضای این تیم کاری باید از افراد کلیدی هر قسمت کار باشند تا مشکلات را بخوبی بشناسند.

این کارخانه دارای 2 سالن تولید قوطی سر و کف قوطی می باشد که در سالن اول وظیفه تولید سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی را بر عهده دارد و سالن دوم وظیفه تولید سر و کف قوطی یک کیلوگرمی را بر عهده دارد.

2 سالن تولید قوطی را بر عهده دارند از تولید سیلندر تا بسته بندی قوطی، که در سالن اول تولید قوطی نیم کیلوگرمی و در سالن دوم تولید قوطی یک کیلوگرمی از تولید سیلندر تا بسته بندی را بر عهده دارد.

یک سالن نیز انبار مواد خام اولیه می باشد و یک سالن نیز انبار ضایعات می باشد.

برای تشکیل تیم کاری می توان از جدول ذیل استفاده نمود.

سرپرست سالن تولید سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی

سرپرست سالن تولید سر و کف قوطی یک کیلوگرمی

سرپرست سالن تولید قوطی نیم کیلوگرمی

سرپرست سالن تولید قوطی یک کیلوگرمی

مسئول فنی سالن تولید سرو کف قوطی نیم کیلوگرمی

مسئول فنی سالن تولید سروکف قوطی یک کیلوگرمی

مسئول فنی سالن تولید قوطی نیم کیلوگرمی

مسئول فنی سالن تولید قوطی یک کیلوگرمی

مسئول خرید و انبار مواد خام اولیه

مسئول فروش و انبار ضایعات

رئیس کمیته

وظایف تیم:

گام اول

شناسایی و انتخاب مسئله و تعیین هدف حل مسئله

ابتدا باید در نظر بیاوریم که چه کاری انجام می دهیم؛

ابتدا ورق خام وارد کارخانه می شود با قیچی برش داده می شود در سالنهای دیگر قوطی تولید و بسته بندی می شود و به انبار می رود.

حال باید ببینیم ترتیب و توالی کارهایی که انجام می دهیم چگونه است و فرآیندهای مختلف مراحل را بررسی کنیم.

ابتدا مواد خام اولیه وارد کارخانه می شود که وارد سالن 1 می شود، این مواد خام شامل ورقهای سروکف قوطی ورقهای سیلندر قوطی، مایع لاستیک (مایع آبندی)، لاک(برای روکش ورق داخلی سیلندر و سروکف قوطی) ، پالت(برای بسته بندی)، سلفون برای بسته بندی و مواد آزمایشگاهی می باشد.

سپس ورقهای خام قیچی نشده وارد سالن 2و 3 می شود. در آنجا ورقها قیچی شده تا توسط دستگاهها پرس سرو کف قوطی نیم کیلوگرمی تولید شود. پس از تولید سر و کف قوطی نیم کیلوگرمی و یک کیلوگرمی، سر و کف وارد دستگاه مایع زن می شود تا مایع، لاستیک (آب بندی) به دور سر و کف ریخته شود. سپس این سر و کفها وارد دستگاه خشک کن می شوند تا مایع لاستیک و خشک شود، پس از عبور سر و کف از دستگاه خشک کن، این سر و کفها در داخل سبد جاگذاری می شوند و به سالن شماره 4 و 5 می روند در سالن 4و 5 ابتدا سیلندر قوطی توسط دستگاه can MAN و soudronic تولید می شود و وارد دستگاه پودر زنی می شود و سپس وارد کوره می شود سپس وارد دستگاه فلنچر شده و لبه های سیلندر فلنج می شود و پس از آن وارد دستگاه سیمر ده و کف قوطی پرس می شود و پس از آن وارد دستگاه پلیت

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق تجزیه و تحلیل سیستم کارگزینی و حسابداری شرکت روغن ن

تهیه مستندات برای هر اقدامی در همه زمینه ها همواره مفید بوده است در زمینه تهیه یک سیستم نیز نباید همه چیز در قلب و یاد تهیه کننده باقیمانده و در نهایت در آنجا به فراموشی سپرده شود سیستمی که دارای مستندات صحیح و اصولی باشد همواره نفرات دیگر با مطالعه مختصر می توانند براحتی ادامه دهنده کار نفر قبل باشند
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
دانلود تحقیق تجزیه و تحلیل سیستم کارگزینی و حسابداری شرکت روغن نباتی لادن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فصل اول : مقدمه

تهیه مستندات برای هر اقدامی در همه زمینه ها همواره مفید بوده است . در زمینه تهیه یک سیستم نیز نباید همه چیز در قلب و یاد تهیه کننده باقیمانده و در نهایت در آنجا به فراموشی سپرده شود .سیستمی که دارای مستندات صحیح و اصولی باشد همواره نفرات دیگر با مطالعه مختصر می توانند براحتی ادامه دهنده کار نفر قبل باشند .

و اما در ارتباط با این مستندات لازم است بیان نمایم که بر اساس اطلاع یکی از دوستان در شرکت «لادن» که کار حسابداری آنان بطور دستی انجام می شد و مشکلاتی در این زمینه نیز داشتند تصمیم گرفتیم که به اتفاق موضوع را بررسی و در صورت امکان نسبت به تهیه سیستم مورد نیاز آنان اقدام نمائیم . لذا پس از چند تماس تلفنی و هماهنگی لازم مراجعات متعددی به شرکت مزبور داشته و در نهایت اقدام به تهیه سیستم بشکلی که در صفحات آتی نوشته و شرح داده شده است نمودیم .

فصل دوم : شناخت سیستم موجود

2-1-قبل از محاسبه

ما در تاریخ 14/8/84 به کارخانه روغن نباتی لادن رفتیم. البته با هماهنگی قبلی که توسط یک آشنا انجام شده بود ما به آنجا رفتیم. البته قبل از مصاحبه ما با صحبت کردن با کارکنان شرکت سعی کردیم با خصوصیات اخلاقی مدیریت محترم آشنا شویم و همچنین سؤالاتی که مد نظر ما بود را طرح کردیم و سعی کردیم در طراحی سؤالات از سؤالاتی استفاده کنیم که ما را به هدف برساند تا جایی که توانستیم سعی کردیم از سؤالاتی که مربوط به ما نمی شود خودداری کنیم که مبادا مدیریت در هنگام مصاحبه از ما رنجوده خاطر شود.در هنگام مصاحبه ما با ظاهر آراسته و با خواندن سؤالات از قبل آماده شده به شرکت رفتیم و سؤالات را طبق اصول مصاحبه از

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق تجزیه تحلیل سیستم یک شرکت

شناخت و تحلیل ساختار سازمانی وضع موجود همانطور که ملاحظه میشود کل شرکت به دو بخش تولیدی و غیر تولیدی تقسیم شده است که هر دو بخش مستقیماتحت نظر مدیریت عامل می‌باشند بخش تولیدی از قسمتهایی نظیر تاسیسات ، تعمیرات و نگهداری ، کنترل کیفیت و بخش غیر تولیدی از قسمتهای تدارکات، امور مالی، وامور بازرگانی واداری تشکیل شده است
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
دانلود تحقیق تجزیه تحلیل سیستم یک شرکت

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

شناخت و تحلیل ساختار سازمانی وضع موجود

همانطور که ملاحظه میشود کل شرکت به دو بخش تولیدی و غیر تولیدی تقسیم شده است که هر دو بخش مستقیماتحت نظر مدیریت عامل می‌باشند بخش تولیدی از قسمتهایی نظیر تاسیسات ، تعمیرات و نگهداری ، کنترل کیفیت و بخش غیر تولیدی از قسمتهای تدارکات، امور مالی، وامور بازرگانی واداری تشکیل شده است .

در طراحی مجدد ساختار سازمانی با توجه به الزامات موجود مجموعه بخش تولیدی خود باید به سه قسمت عمده تفکیک شود . که این سه بخش عبارتند از :

بخش تولید اکسل پیکان

بخش تولید اکسل پژو

بخش تولید کرانویل – پینیون

چارت جدید به این دلیل بوجود آمده است که هر یک از این محصولات با توجه به خصوصیات فیزیکی و تکنولوژی ساخت از یکدیگر متفاوت بودند و نیاز مندیهای خاص خود را دارد که با توجه به این موضوع مدیریت واحد آنها اشکالاتی را در عمل بوجود می‌آورد که لزوم تغییر در ساختار سازمانی را ایجاب می‌کرد .

شناخت وتحلیل منظور ، خط مشی واهداف کیفی وضع موجود

شناخت و تحلیل منظور، خط مشی و اهداف کیفی وضع موجود

در زمینة شناخت و تحلیل خط مشی و اهداف کیفی و منظور های سازمانی در شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو می توان به برخی نکات اشاره نمود .

1 ـ رسالت و اهداف سازمان با توجه به وضع موجود شرکت کاملاً‌ مناسب به نظر می رسد تنها نکته ای که دراین بند از خط مشی کیفی سازمان مورد توجه واقع نشده گسترش فعالیتهای شرکت در زمینة توسعة محصولات جدید و گسترش فعالیتهای شرکت غیر از زمینة تولید اکسل خودروهای بنزینی می باشد که با توجه به توان بالقوة شرکت برای حصول این امر رسیدن به آن دور از دسترس نیست یعنی شرکت می تواند محصولای غیر از اکسل نیز تولید نماید و روانه بازار کند و سازمان را هر چه بیشتر و بهتر توسعه دهد .

2 ـ در زمینة دیدگاه شرکت که در بند دوم خط مشی و اهداف ذکر شده است طرح سعی کرده است که بر اساس مدل TQM دکتر اوکلند با تاکید بر تعهد مدیران شرکت ، عزم و ارادة مدیران شرکت را در بسط و توسعة فرهنگ کیفیت که در آن جابه نام فرهنگ بهبود مستمر و پیش گیری از عیوب یاد شده بیان کند و آنرا در کلیة سطوح و فرآیندهای سازمان بسط داده است .

3 ـ در زمینة بحث از روش شرکت ناظم خط مشی سازمان با تاکید بر آموزش کارکنان در جهت تقویت روحیة تعهد گرایی و جلب مشارکت آنان در حقیقت بر این جملة معروف دکتر (( ایشی کاوا )) تاکید کرده که : کیفیت با آموزش شروع می شود و با آموزش ختم می شود و این امر را مبنای انجام صحیح امور دانسته در تمام سطوح سازمانی دانسته است که این امر بدون وجود فضای مناسب و روابط کاری صمیمانه در بین سطوح مختلف سازمان امکان پذیر نیست و این امر هم بایستی با آموزش کارکنان تامین شود که این نشانگر یک چرخة مناسب در جهت انجام صحیح امور در تمامی سطوح می باشد .

4 ـ سازما الگی خود را در نظام مدیریت کیفیت بر اساس الزامات و بایدهای دو استاندارد ISO /TS 16949 , ISO 9001-200 بنا نهاده است و تمامی کارکنان خود را با احترام متعهد به اجرای الزامات مندرج در این استانداردهای سیستم کیفیت که در نظام کیفیت شرکت آمده کرده است .

خط مشی کیفیت

خط مشی کیفیت :

شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو یکی از بزرگترین تولید کننده گان اکسلهای بنزینی در صنعت خودرو می باشد .

رسالت و اهداف ما :

تولید اکسلهای بنزینی و قطعات با استانداردهای بین المللی جلب رضایت و اطمینان مشتریان ، خدمات پس از فروش ، توجه به کارکنان ، افزایش کیفیت محصولات و توجه به رشد و سودآوری .

دیدگاه ما :

تاکید بر نگرش مدیریت کیفیت سعی بر نهادینه کردن فرهنگ بهبود مستمر و پیشگیری از عیوب در کلیة فعالیتها و فرآیندها .

روش ما :

تقویت روحیة تعهد گرایی و مسئولیت پذیری از طریق آموزش کارکنان و جلب مشارکت آنان در کارهای گروهی ، انجام صحیح امور در تمام سطوح ، ایجاد فضای مناسب و روابط کاری صمیمانه در بین مدیران و کارکنان .

الگوی ما :

نظام مدیریت کیفیت مبینی بر نیازمندیهای I SO/TS 16949 , ISO 9001-200 تمامی کارکنان شریف شرکت محورسازان متعهد به اجرای کلیة الزامات تعیین شده در نظام کیفیت

شرکت می باشند.

شناخت وتحلیل وضع موجود از سیستم مدیریت کیفیت

تحلیل وضع موجود از سیستم مدیریت کیفیت

شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو جهت برقراری واجرای سیستم مدیریت کیفیت از گواهینامه های سیستمهای مدیریت کیفیت استفاده می کند . این شرکت دارنده گواهینامه های ISO 9001-94 و ISO TS/16949-99 می باشد . شرکت همچنین در نظر دارد گواهینامه IMS شامل؛ استاندارد OHSAS 18000 و استاندارد زیست محیطی ISO 14000 و استاندارد ISO 9001-2000 وگواهینامه مؤسسة استاندارد ایران جهت آزمایشگاه اندازه گیری (کالیبراسیون)تحت عنوان "تعیین صلاحیت کالیبراسیون" .

شرکت فعالیت خود را جهت اخذ این گواهینامه ها از سال 1378 آغاز کرد .در این سال اولین گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت که اخذ شد ، گواهینامه استاندارد ISO 9002-94 بود ویکسال بعد از آن یعنی در آذر ماه 1379 شرکت موفق به اخذ دومین گواهینامه خود یعنی گواهینامهISO 9001-94 شد .با

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق پیامدهای اعمال قیمتهای حسابداری برای محصولات صنعتی

پیامدهای اعمال قیمتهای حسابداری برای محصولات صنعتی قیمتگذاری محصولات صنعتی به روش حسابداری و جلوگیری از عملکرد قیمتهای اقتصادی بر تحولات تولیدی و اصتقادی کشور، اثرات منفی و ویرانگر مهم و بنیادی خواهد داشت در این قسمت، برخی اثرات و پیامدهای مهم و مخرب قیمتگذاری بیان خواهد شد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود تحقیق پیامدهای اعمال قیمتهای حسابداری برای محصولات صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پیامدهای اعمال قیمتهای حسابداری برای محصولات صنعتی

قیمتگذاری محصولات صنعتی به روش حسابداری و جلوگیری از عملکرد قیمتهای اقتصادی بر تحولات تولیدی و اصتقادی کشور، اثرات منفی و ویرانگر مهم و بنیادی خواهد داشت. در این قسمت، برخی اثرات و پیامدهای مهم و مخرب قیمتگذاری بیان خواهد شد.

جلوگیری از علامت دهی قیمتهای اقتصادی

چون در تعیین قیمتهای حسابداری، وضعیت تقاضا نسبت به عرضه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، قیمتهای تعیین شده علامتی را در زمینه میزان کسری یا فزونی تقاضا نسبت به عرضه در بر ندارد. در چنین شرایطی، قیمتهای اعلام شده نمی‌تواند سرمایه گذاران و منابع اقتضادی را به طرف تولید کالاهای مورد نیاز هدایت نماید. در چنین حالتی، فعالیتهای تولیدی مورد نیاز کشور باید توسط یک دستگاه اداری تعیین و اعلام شود و با اعظای امتیازاتی نظیر ارز دولتی یا پرداخت سوبسید مستقیم، سرمایه گذاران و امکانات اقتصادی را به سمت تولید کالاهای مورد نیاز که با روشهای اداری تعیین شده است، برانگیخت و حرکت داد. با توجه به ناتوانی و عدم کارایی نظامهای اداری، و با توجه به کمبود منابع دولتی برای استمرار پرداخت سوبسید یا ارزیهای ارزانقیمت، و با توجه به مسائل و مشکلاتی که به لحاظ تفاوت قیمتهای واقعی بازار و قسمتهای محاسباتی از نظر توسعه فساد برای نظام اداری کشور ایجاد می‌شود، و بالاخره با توجه به اینکه اعطای امتیازات دولتی، زمینه کشب سودهای بادآورده را برای کسانی که آن امتیازات را می‌گیرند فراهم می‌کند، و این سودهای بادآورده به کسانی می‌رسد که یا رابطه و نفوذ دارند یا بخشی از آن سود را به عوامل اداری موثر در تصمیمگیری می‌دهند و زمینه فساد در دستگاه اداری را فراهم می‌نمایند، جایگزینی علامت دهی قیمتها با یک ماشین اداری نتیجه بخش نبوده و فاقد کارایی است. البته دستگاه اداری می‌تواند به عنوان مکمل یا تقویت کننده علایم قیمتهای اقتصادی مقید و موثر باشد، ولی نمی‌تواند به طور موفقیت آمیزی جایگزین آن شود. در هیچ یک از کشورهای موفق نیز علامت دهی قیمتهای اقتصادی با قیمتهای حسابداری و نظام اداری متصل به آن جایگزین نشده است. در واقع، در هر کشوری که قیمتگذاری حسابداری با نظام دولتی توزیع امتیازات و امکانات در کار بوده است، آن کشور را عقب افتاده و فلج نموده است. اوج کاربرد نظام قیمتهای حسابداری و ماشین اداری مربوط به آن در کشورهای کمونیستی متجلی بود که نتایج آن از عوامل اصلی و تعیین کننده ای بود که موجب متلاشی شدن کامل نظام اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها شد.

جلوگیری از تشویق و تنبیه توسط قیمتهای اقتصادی

قیمتهای حسابداری مانع تشویق و تنبیه تولیدکنندگان بر اساس کارایی آنها و اهمیت محصولات آنها از نظر رفع نیازهای جامعه میشود. در قیمتهای اقتصادی، آنهایی که کارآترند و با بهره وری بیشتر محصولی را تولید می‌کنند که بیشتر مورد نیاز جامعه است، تشویق می‌شوند. بر عکس، آنها که کارا نیستند یا امکانات جامعه را در تولید محصولاتی به کار گرفته اند که مورد نیاز جامعه نیست، تنبیه می‌شوند. قیمتهای حسابداری این ساز و کار مهم تشویق و تنبیه را حذف یا بسیار کم رنگ می‌کند. در قسمتهای حسابداری، صنایعی که کارایی نداشته باشند و محصولات خود را با ضایعات و نیروی کار فراوانی تولید کنند، چون هزینه هایشان بالاست، قیمت تعیین شده برای محصولات آنها نیز بالا خواهد بود و شاید به خاطر عدم کارایی، سود یا جایزه بیشتری هم بگیرند. بر عکس، صنایعی که کاراتر هستند چون هزینه‌های تولیدشان نیز کمتر است سود کمتری خواهند برد و به نوعی به خاطر کارایی تنبیه می‌شوند. اگر در جامعه کارآمدها تنبیه شوند و غیر کارآمدها تشویق، بهبود کارایی و بهره وری میسر نخواهد بود. در همه کشورهای موفق، زمینه سیاستهای اقتصادی و قیمتگذاری به گونه ای است که کارآمدها تشویق و غیرکارآمدها خود به خود تنبیه می‌شوند.

فقر تولیدکنندگان و عدم بهره برداری از امکانات تولیدی

چنانکه در قسمت قبل ملاحظه شد، در قیمتهای حسابداری هزینه‌های فرصت سرمایه هایی که در تولید به کار گرفته شده اند در نظر گرفته ن شده و نرخ سود سرمایه‌های ثابت بسیار پایین و ناپیز در نظر گرفته می‌شود. در واقع، قیمتهای حسابداری، سود تولیدکنندگان صنعتی را نسبت به سرمایه ای که به کار گرفته اند بسیار ناچیز تعیین می‌کند. قیمتهای حسابداری با نفوذ به قلب فرایند توسعه صنعتی که سودآوری قنعت است، توسعه صنعتی را مختل می‌کند و تولیدکنندگان را در فقر فرو می‌برد. شکل، چرخه‌های رشد و فروپاشی بخش صنعت را با نقطه نفوذ قیمتهای حسابداری نشان می‌دهد. قیمتهای حسابداری با نفوذ به نقطه سودآوری و سنعت و کاهش سود فعالیتهای تولید صنعتی، تولیدکنندگان صنعتی را در فقر فرو می‌غلتاند. در نتیجه کمی‌سود و فقر تولیدکنندگان، چرخه‌های رشد صنعت به چرخه‌های فروپاشی آن تبدیل می‌شوند. در شکل با کاهش سود تمام منابع سرمایه گذاری کاهش یافته و کمبود سرمایه گذاری موجب عدم توسعه یا حتی جایگزینی سرمایه‌های ثابت صنعت و عدم توسعه نرم افزارهای صنعتی شده، سود صنعت را بیشتر کاهش می‌دهد. همچنین کاهش سود و فقر صنعت، موجب کاهش حقوق و دستمزد و در آمد کارکنان صنعت می‌شود. وقتی صنعت نتواند به کارکنان موثر و کارامد خود متناسب با هزینه فرضت آن کارکنان پرداخت کند، کارکنان با کیفیت، صنعت را ترک می‌کنند و کیفیت نیروی انسانی صنعت تنزل می‌یابد. با تنزل کیفیت نیروی انسانی، بهره برداری از امکانات موجود کاهش یافته و سود صنعت بیشتر کاهش می‌یابد. صنعت کشور یا صنایعی از کشور که تحت پوشش قیمتهای حسابداری قرار می‌گیرند، رو به از هم گسیختگی و نابودی خواهند رفت.

تاثیر قسمتهای حسابداری بر برخی از صنایع تجربه شده است. وقتی در اکثر سالهای دهه 1360 صنعت فولاد عدم توان او در جذب و نگهداری نیروهای کارآمد، و عدم توان او در بازسازی و نوسازی خود، واحدهای تولید فولاد را به نابودی می‌کشاند. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شرکتهای معدن زغال سنگ، و صنعت خودروسازی ایران، نزدیک به یک دهه قیمتهای حسابداری و فقر و فرسایش و از هم گسیختگی ناشی از آن را تجربه کرده اند.

وقتی قیمت حسابداری در یک صنعت اعمال می‌شود، مدیران آن صنعت را مورد سرزنش قرار می‌دهند که کارایی و بهره وری صنعت پایین است و باید ارتقا یابد، در صورتی که مدیران مقصر نیستند. وقتی یک صنعت در نتیجه اعمال قیمتهای حسابداری ناتوان می‌شود، طبعا به لحاظ از دست دادن نیروهای کارآمد خود، انکان تحرک و بهبود بهره وری را نیز از دست می‌دهد. مدیران نمی‌توانند معجزه کنند.

جلوگیری از حرکت ثروت جامعه به بخش صنعت و توسعه آن بخش

توسعه و رشد هر بخش اقتصادی، مستلزم حرکت ثروت و امکانات جامعه به طرف آن بخش است. وقتی قسمتهای حسابداری نرخ سود یک صنعت را کاهش می‌دهد به چند طریق مانع حرکت ثروت جامعه به سمت آن بخش می‌شود. اولا کاهش سود در آن صنعت، مانع جذب امکانات و ثروتهای جامعه از طریق سود و مازاد اقتصادی ایجاد شده در آن سنعت برای سرمایه گذاری و رشد می‌شود. ثانیا به تبع ممانعت از شکل گیری سود مناسب برای صنعت، طرق دیگر انتقال ثروت و امکانات جامعه به طرف رشد و توسعه آن صنعت نیز مسدود می‌شود. وقتی صنعتی سودی متناسب با سرمایه‌های قبلی ایجاد نکند، امکان فروش سهام و جذب سرمایه گذاران جدید، اخذ وام، یا جذب پس اندازها از طریق فروش اوراق قرضه نیز محدود یا منتفی خواهد شد. با محدود یا منتفی شدن طرق جذب امکانات و ثروتهای جامعه به سوی رشد صنعت، صنعت کشور رشد نخواهد کرد. در هیچ یک از کشورهایی که از نظر توسعه اقتصادی موفق بوده اند، قیمتهای حسابداری بر محصولات صنعتی اعمال نشده است تا از انباشت سرمایه‌ها و امکانات کشور در بخش صنعت جلوگیری کند.

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق تاثیر تورم در بورس

اگر چه عبارت بورس واژه‌ای پرکاربرد است اما تا حدودی مبهم می‌نماید غالباً به سهام شرکت‌ها در هر کشور اطلاق می‌گردد به عنوان مثال یک سرمایه‌گذار در ایالات‌متحده بورس را مجموعه سهام شرکت‌های موجود در این کشور می‌داند برای نمونه این بازار در ایالات‌متحده شامل بورس سهام شهر نیویورک که به اختصارNyseنامیده می‌شود، انجمن ملی بها گذاری خودکار سهام توسط دلا
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
دانلود تحقیق تاثیر تورم در بورس

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فصل اول

بورس

اگر چه عبارت بورس واژه‌ای پرکاربرد است اما تا حدودی مبهم می‌نماید. غالباً به سهام شرکت‌ها در هر کشور اطلاق می‌گردد. به عنوان مثال یک سرمایه‌گذار در ایالات‌متحده بورس را مجموعه سهام شرکت‌های موجود در این کشور می‌داند. برای نمونه این بازار در ایالات‌متحده شامل بورس سهام شهر نیویورک که به اختصارNyseنامیده می‌شود، انجمن ملی بها گذاری خودکار سهام توسط دلال‌ها سهام NADAQ، بورس سهام آمریکا در شیکاگو Amex می‌باشد.در معنای وسیع آن، بازار بورس به کل سهام موجود در تمام کشورها اطلاق می‌گردد.

تجارت

در اصل بازار بورس به صورت علنی و در تالاری که بدین‌منظور در نظر گرفته شده بود برگزار می‌گردد. اما امروزه تجارت سهام بیشتر از طریق کامپیوتر و به صورت آن‌لاین بین فروشنده و خریدار صورت می‌گیرد.شرکت‌های بزرگ اغلب در چندین مکان به تجارت می‌پردازند. برای مثال، سهام شرکت Exxon Mobile در استرالیا، فرانکفورت، بلژیک، لندن، بوینس‌آیرس و نیویورک خرید و فروش می‌گردد.

مالکیت

در سال‌های دور، در سرتاسر جهان، خریداران و فروشندگان سهام، سرمایه‌گذاران و تجاری بودند که به صورت شخصی و انفرادی به داد و ستد می‌پرداختند، با گذشت زمان بازارها به سوی نهادگرایی حرکت کردند و خریداران و فروشندگان به صورت موسساتی درآمده‌اند، (مثال: سازمان امور بازنشستگی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های تعاونی سرمایه‌گذاری در سهام، گروه‌های سرمایه‌گذار و بانک‌ها) افزایش سرمایه‌گذاری به صورت سازمانی و نهادی سبب ایجاد ملاحظات حرفه‌ای و شغلی شده و این نوع بازارها را تحت نظم و کنترل قانونی درآورده است.

خصوصیات بازار بورس در سرتاسر جهان با یکدیگر متفاوت است. برای نمونه، اکثریت سهام در بازارهای بورس ژاپن در دست شرکت‌های مالی و کمپانی‌های صنعتی است در صورتی که در ایالات‌متحده آمریکا و کشور انگلیس این مقدار در دست اشخاص و افراد است.

تاریخچه بورس

در قرن 12 میلادی در فرانسه Courtier dechange به اداره و نظارت بر دیون جوامع کشاورزی به نمایندگی از بانک‌ها مربوط بود و افراد شاغل در این محل را می‌توان اولین دلالان بورس نامید.در قرن 13 میلادی، تجار Bruges در خانه شخصی به نام vander bourse جمع می‌گردیدند و در سال 1309 آنجا را به صورت یک موسسه درآوردند که Bruges Bourse نامیده می‌شد. این ایده به سرعت در فلاندر (نام ناحیه‌ای در قرون وسطی که بخشی از شمال خاوری فرانسه و جنوب بلژیک امروزی را دربرمی‌گرفت) و بخش‌های همسایه گسترش یافت و Bourses به زودی در شهرهای گنت و آمستردام گشایش یافت . .در اواسط قرن 13، بانکداران ونیزی شروع به تجارت اوراق قرضه دولتی نمودند. در سال 1351 دولت ونیز شایعات در حال انتشار را که هدفش کاهش قیمت اوراق قرضه دولتی بود را بی‌اساس و بی‌اعتبار خواند.شهرهای پیزا که برج پیزا در آن است. ورونا، جنوا و فلورانس نیز در قرن 14، تجارت این نوع اوراق را آغاز کردند. این امر در این شهرها امکان‌پذیر بود بدین‌علت که این شهرها مستقل بوده و توسط دوک اداره نمی‌شد بلکه اداره آنها به دست شورایی از بومیان این شهرها بود . کشور هلند بعدها شرکت‌های سهامی با مسوولیت محدود را در بورس بنیان نهاد که به سهامداران امکان فعالیت و در معاملات تجاری و سهیم شدن در سود و زیان این شرکت‌ها را می‌داد . .در سال 1602 کمپانی هند شرقی شعبه کشور هلند اولین اوراق بهادار و سهام را در بازار بورس آمستردام منتشر کرد. این کمپانی اولین شرکتی است که سهام و اوراق قرضه خود را صادر نمود.

بازارهای بین‌المللی

اولین بازار بورسی که به طور مستمر فعالیت می‌کرد Amesterdam beurs در اوایل قرن 17 میلادی بود. هلندی‌ها در پیش‌فروش سهام، امتیاز خرید و فروش سهام به بهای از پیش تعیین شده و... پیشرو بودند.امروزه بازارهای بورس در تمام کشورهای قدرتمند اقتصادی وجود دارد و بزرگترین این بازارها در کشورهای چین، ایالات‌متحده ژاپن و در اروپا قرار دارد.

شاخص بورس

نوسان قیمت بازار یا بخشی از آن در سیستمی که شاخص بازار بورس نامیده می‌شود ثبت می‌گردد.

سند مشتق1

: Option قراردادی است که به سرمایه‌گذار حق خرید یا فروش اوراق‌قرضه را مثل سهام و... با قیمت توافق شده در یک دوره زمانی مشخص و بدون الزام می‌دهد.

Future )قراردادهای آتی یا سلف): قراردادی است که سرمایه‌گذار را ملزم به خرید و فروش اوراق قرضه با قیمت توافق شده در یک دوره زمانی مشخص، می‌نماید . . این نوع بازارها در قیاس با بازارهای سهام‌های دارای حق تقدم ریسک‌پذیری بالاتری دارند.

Leverage strategies

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری (سرمایه‌گذاری با پول قرضی(

سهامی که کارگزار بورس مالک آن نیست به صورت سلف فروش و یا وجه‌الضمان داد و ستد می‌گردد.

سلف فروش

در این سیستم، کارگزار بورس سهام را قرض می‌گیرد (معمولاً از بنگاه دلالی که سهام مشتری و یا سهام خود را به طور قسطی نگاه می‌دارد) و بعد آن را در بازار به فروش می‌رساند. به این امید که قیمت‌ها کاهش یابد. سپس کارگزار سهام را دوباره خریداری می‌کند. در صورتی که قیمت‌ها کاهش یافته باشد سود کرده و در صورتی که قیمت‌ها افزایش یافته باشد ضرر می‌کند.

بودجه خرید

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


دانلود تحقیق تعریف انبار

امروزه انبار د یگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی ورضایت بخش است که از دوجهت اطلاعاتی وفیزیکی مورد توجه قرارگیرد به طور کلی انبا رمحل وفضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ،‌صنعتی یا مواداولیه یا فرآورده های مختلف که اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی وتنظیم می گردد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود تحقیق تعریف انبار

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تعریف انبار :

امروزه انبار د یگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی ورضایت بخش است که از دوجهت اطلاعاتی وفیزیکی مورد توجه قرارگیرد به طور کلی انبا رمحل وفضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ،‌صنعتی یا مواداولیه یا فرآورده های مختلف که اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی وتنظیم می گردد.

انواع انبارها :

انبارها از نظر فرم ساختمانی به سه صورت زیر می باشند:

انبارهای پوشیده :

این مکان از تمام اطراف بسته است ودارای سقف ووسایل ایمنی کامل می باشد .

انبارهای سرپوشیده یا هانگارد :

این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است وفاقد حفاظ جانبی است . این نوع انبارها کالاها را فقط از باران وآفتاب حفظ می کند .

انبار با ز یامحوطه :‌این انبار به صورت محوطه بوده وجهت نگهداری ماشین آلات ولوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

وظایف انباردار :‌

تحویل اجناس خریداری شده ومورد نیاز سازمان ، رسیدگی وبررسی طبق اسناد ومدارک اولیه.

صدور برگ درخواست خرید کالا به واحد تدارکات داخلی یا سفارشات خارجی درصورت عدم وجود موجودی .

مراقبت ونگهداری کالاها از سرقت ، صدمه ،‌ضایعه ،‌حادثه ناشی از طبقه بندی یا قفسه بندی یا چیدن اقلام درانبار

پیش بینی ،‌ برنامه ریزی وکنترل مواد انبار وانجام انبارگردانی متناسب با نوع شرکت وکالاهای آن وسیاست مؤسسه .

تهیه گزارشات لازم درخصوص ضایعات، موجودیها ونظریات اصلاحی وسایر گزارشات مورد نیاز مدیریت .

صدور قبض انبار پس از دریافت کالا وحواله انبار هنگام تحویل دادن کالا به متقاضی وفرمهای مرجوعی در صورت برگشت کالا وسایر فرمهای مربوط به انبار وثبت صادره ووارده در دفاتر وکارتهای مربوطه.

بایگانی اسناد ومدارک مربوط به انبار وتعبیه یک کارت برای هریک از اقلام انبار.

کدگذاری کالاها:‌

تعریف وفواید کدگذاری :‌

به ایجادرویه وسیستمی که بوسیله آن اطلاعات ونشانه های مورد نیاز از شخصی به شخص دیگر یا ازنقطه ای به نقطه دیگر به صورت خلاصه منتقل گردد کدگذاری گویند . که به معنی رمز یا نشان خاص است وجهت سهولت درکار وتقلیل حجم گفته ها ونوشته ها به کار می رود درکدگذاری ممکن است از عوامل متعددی چون رنگها،‌ نورها ،‌اشکال ، اعداد ،‌الفبا و… یا ترکیبی از آنها بهره گرفت اما مهمترین فواید سیستم کدگذاری عبارتند از :

جلوگیری از نوشتن جملات طویل وتوصیفی وشناسایی کردن ساده ودقیق تر کالاها .

استاندارد کردن کالاهاوکمک به جمع آوری صحیح آمار و اطلاعات آماری ومحاسباتی .

ثبت عملیات واردات وصادرات کالاها ونگهداری حساب دقیق موجودی انبار توسط ماشینهای الکترونیکی پیشرفته .

صدور سفارش خرید بطور ساده ومطمئن ودقیق وپیگیری ساده تر امور وسهولت برنامه ریزی وکنترل.

انواع روشهای کدگذاری :‌

روش ساده با روش اعداد ترکیبی .

روش اعداد گروهی

روش اعشاری یا روش دیوئی

روش حروفی یا الفبایی

روش نیمونیک یا روش استفاده از حرف اول نام کالاها

روش مخفی

روش کدینگ ویژه

روش کدینگ استاندارد .

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید