درباره ما

دانلود پاورپوینت آماده

جستجو

شبکه های اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
مبانی نظری و پیشینه کمرویی نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-خانواده و تعاملات آن.............................22

2-2- موقعیت های ایجاد کننده آسیب نوجوانان............26

2-2-1-دوره نوجوانی..................................31

2-3-کمرویی..........................................34

2-3-1--تعریف کمرویی.................................34

2-3-2-شیوع کمرویی...................................46

2-3-3-پیامدهای کمرویی...............................48

2-3-4-پیوستار کمرویی................................50

2-3-5-علل کمرویی...................................53

2-3-6-نظریه های کمرویی.............................60

2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری........................60

2-3-6-2-نظریه اریکسون..............................60

2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو.......................61

2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس.....................61

2-3-7-کمرویی و ویژگی های روانشناختی.................62

2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی........64

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری و پیشینه مدیریت استرس و عملکرد تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه :...................................................................................................15

2-2 گستره نظری مسأله مورد پژوهش :.........................................................15

2- 2-1 مفهوم استرس :............................................................................15

2-2-2 مراحل ایجاد استرس و چگونگی تأثیر آن :...............................................16

2-2-3 آسیب پذیری در مقابل استرس :..........................................................17

2-2-4 استرس از دیدگاه نظریات :........................................................................18

2-2-5 مراحل پاسخ به استرس از دیدگاه هانس سلیه :.......................................19

2-2-5-1 مرحله اول- اعلام خطر :...............................................................20

2-2-5-2 مرحله دوم- مقاومت :...................................................................20

2-2-5-3 مرحله سوم- فرسودگی :..............................................................20

2-2-6 ارزیابی استرس، راهبردهای رویارویی و سازگاری روان شناختی :........20

2-2-6-1 ارزیابی استرس :..............................................................22

2-2-6-1-1 ارزیابی اولیه :.............................................................22

2-2-6-1-2 ارزیابی ثانویه :...........................................................23

2-2-6-2 رویارویی با تهدید :...................................................................24

2-2-7 مقابله با استرس :............................................................................25

2-2-7-1 مقابله ی مسأله محور :........................................................25

2-2-7-2 مقابله ی هیجان محور :..........................................................25

2-2-8 مهارت های مقابله با استرس در مدل جرابک :......................................26

2-2-8-1 مهارت های معطوف به حل مسأله :...........................................27

2-2-8-2 مهارت های هیجانی :..................................................................27

2-2-9 راه های مقابله با استرس :...............................................................27

2-2-9-1 مهارت های رفتاری :...............................................................28

2-2-9-1-1 سلامتی و توانایی :.........................................................28

2-2-9-1-2 تعامل های اجتماعی مثبت :...............................................29

2-2-9-1-3 مدیریت زمان :.....................................................................29

2-2-9-1-4 روش تنفسی :..................................................................29

2-2-9-2 مهارت های شناختی :...............................................................30

2-2-9-2-1 افکار مثبت :.......................................................................30

2-2-9-2-2 توانایی حل مسأله :...........................................................30

2-2-9-2-3 منبع کنترل :....................................................................30

2-2-9-2-4 کمک حرفه ای :..................................................................31

2-2-9-3 منابع اجتماع :...........................................................................31

2-2-9-3-1 حمایت اجتماعی :..........................................................31

2-2-9-3-2 امکانات مالی : ..................................................................31

2-2-10 استرس و راهبردهای مقابله با آن :...................................................32

2-2-2 عملکرد تحصیلی :.................................................................................34

2-2-2-1 مفهوم عملکرد تحصیلی :..................................................................34

2-2-2-2 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی :.................................................36

2-2-2-2-1 عوامل فردی :.......................................................................36

2-2-2-2-2 عوامل خانوادگی و اجتماعی :.............................................36

2-2-2-2-3 عوامل آموزشگاهی :.............................................................36

2-2-2-2-4 جنس :........................................................................36

2-2-2-3 مفهوم پیشرفت یا موفقیت تحصیلی :..................................................37

2-2-2-4 عوامل مؤثر بر پیشرفت و افت تحصیلی :....................................39

2-2-2-5 عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان :..............................39

2-3 بررسی پیشینه مطالعاتی :.....................................................................41

2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج کشور :.......................................41

2-3-2 پژوهش های انجام شده در ایران :..................................................43

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی

مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87
مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی و باورهای معرفت شناختی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2–1. زمینه نظری موضوع پژوهش.... 16

2–1-1. رویکرد فلسفی به معرفت شناسی و باورهای معرفت شناختی.. 16

2-1-1-1. امکان معرفت... 17

2-1-1-2. چیستی معرفت... 17

2-1-2. انگیزه معرفت شناسی.. 18

2 –1-3. تاریخچه معرفت شناسی.. 18

2-1-3-1. در دوره یونان باستان.. 18

2-1-3-2. دوره قرون وسطی.. 19

2-1-3-3. دوره جدید. 20

2-1-3-4. دوره معاصر. 21

2-1- 3-5. فلسفه اسلامی.. 22

2-1- 3-5-1. سیر معرفت شناسی در اسلام. 22

2-1- 3-5-2. مبانی معرفت شناسی از نظر استاد شهید مطهری.. 23

2-1-4. انواع معرفت شناسی.. 24

2-1-4-1. معرفت شناسی مطلق و مقید. 24

2-1-4-2. معرفت شناسی پیشینی و پسینی.. 25

2-1-5. ساختار معرفت، انسجام گروی، مبنا گروی.. 26

2-1-5-1. انسجام گروی.. 26

2-1-5-2. مبنا گروی.. 27

2-1-6. رویکردهای روانشناسی.. 28

2-1-7. رویکرد شناختی.. 29

2-1-7-1. پیاژه 29

2-1-7-1-1. منابع الهام بخش معرفت شناسی تکوینی از نظر پیاژه 29

2-1-7- 1-2. اصول معرفت شناسی تکوینی.. 31

2-1-7-1-3. معرفت شناسی به منزله علم.. 31

2-1-7-2. طرح پری.. 32

2-1-7-3. ریان.. 34

2-1-7-4. بکستر. 35

2–1-7-5. کینگ و کیچنر. 35

2-1-7-6 .شومر. 37

2-1-8. رایج ترین مدل های نظری مطرح شده 38

2-1- 9. مدل های موجود در خصوص سنجش باورهای معرفت شناختی.. 40

2-1-10. حوزه کلی مربوط به ساختار اصلی باورهای افراد دربار? یادگیری و آموزش.... 40

2–1-1. مفهوم کمال گرایی.. 43

2-1-2. رویکردهای کمال گرایی.. 44

2-1-2-1. نظریه زیگموند فروید(1939-1856) 44

2-1-2-2. نظریه کارن هورنای(1952-1885) 45

2-1-2-3. نظریه آلفرد آدلر( 01937 -1870) 46

2-1-2-4. نظریه کارل راجرز(1987-1902) 48

2-1-2-5. نظریه اریک اریکسون)1990-1902) 49

2-1-2-6. نظریه آلبرت بندورا(1925) 49

2-1-2-7. نظریه گوردون آلپورت(1967-1897) 50

2-1-2-8. نظریه عقلانی عاطفی الیس(1913) 51

2-1-2-9. نظریه فریتزپرلز(1970-1893) 52

2-1-2-10. نظریه آبراهام مزلو. 53

2-1-2-10-1. ویژگی افراد خود شکوفا 54

2-1-2-10-2. کمال گرایی از دیدگاه اسلام. 55

2–1-3. رویکردهای درمانی.. 55

2–1-3-1. رویکرد شناخت درمانی.. 55

2–1-3-1 -1. تغییر دادن طرحواره ناسازگار 58

2–1-3-2. رویکرد درمانی روانکاوی.. 59

2–1-3-3 رویکرد درمانی انسان گرا 60

2–1-3-4. رویکرد گشتالت درمانی.. 61

2–1-3-5. رویکرد رفتار درمانی عقلانی عاطفی.. 62

2–1-3-6. دیدگاه بلت در باره درمان کمال گرایی.. 62

2–1-4. ابعاد کمال گرایی.. 63

2–1-5. انواع کمال گرایی.. 68

2–1-5-1 هاماچک(1978) 68

2–1-5-1-1. کمال گرایی بهنجار 68

2–1-5-1 -2. کمال گرایی روان رنجور 68

2–1-5- 2. تری ـ شورت و همکاران (1995) 69

2–1-5-3. رایس و دیلوو (2002) 70

2–1- 6 . ویژگی های افراد کمال گرا 70

2–1-7. علل کمال گرایی.. 71

2- 1-8. دانش آموزان کمال گرا 72

2-1- 9. عوامل خانوادگی موءثر در ایجاد کمال گرایی.. 73

2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 74

الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی.. 74

ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 81

2-3. جمع بندی.. 86

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی و یادگیری خودتنظیمی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2.مقدمه..........................................................................................14

2-2. کارکردهای اجرایی............................................................................14

3-2.مؤلفه های کارکردهای اجرایی..................................................................15

1-3-2.استدلال....................................................................................16

2-3-2.سازماندهی-برنامه ریزی.......................................................................17

3-3-2.حافظه ی فعال .......................................................................18

4-2.مؤلفه های تکمیلی کارکردهای اجرایی ......................................................20

5-2. مدل های کارکردهای اجرایی .................................................................21

1-5-2. مدل براون..............................................................................21

2-5-2.مدل نورمن و شالیس ......................................................................22

3-5-2.سه لایه سارا وارد..........................................................................22

4-5-2.مدل CEO مغزی یا رهبر ارکستر( مک کلوسکی) ....................................23

5-5-2..مدل سلسله مراتبی ................................................................24

1-5-5-2.خودانگیختگی...........................................................................25

2-5-5-2.خودتشخیصی.............................................................................27

3-5-5-2.خودمختاری....................................................................................27

4-5-5-2.خودزادی....................................................................................28

5-5-5-2.ماورای خود یکپارچگی.............................................................28

6-2. کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانات ...................................................28

7-2.کارکردهای اجرایی و یادگیری........................................................33

8-2. تاریخچه و پیشینه نظری مفهوم خود تنظیمی ...........................................34

9-2. تعریف یادگیری خود تنظیمی ...................................................................35

10-2. ابعاد یادگیری خود تنظیمی ................................................................37

11-2. ویژگی های یادگیرنده گان خود نظم یافته ...............................................38

12-2.زیر مراحل خود تنظیمی .....................................................................40

13-2.راهبردهای یادگیری خود تنظیمی .............................................................41

1-13-2. راهبردهای شناختی ...........................................................................41

2-13-2. راهبردهای فرا شناختی ..................................................................42

3-13-2. راهبرهای مدیریت منابع .......................................................44

4-13-2.راهبردهای انگیزشی ................................................................44

14-2. الگوهای یادگیری خود تنظیمی ................................................................45

1-14-2.­­مدل بیگز(یادگیری سطح بالا)..................................................................45

2-14-2. مدل کارور و شی یر(1990)....................................................46

3-14-2. واین و هدوین(1998)......................................................47

4-14-2. مدل بوکائرتز(1999)..........................................................................47

5-14-2.مدل زیمرمن(1989-2000)..................................................................47

6-14-2. مدل پنتریچ(2000)......................................................................48

15-2. نظریه های یادگیری خود تنظیمی.........................................................49

1-15-2. نظریه کنشگر ..................................................................50

2-15-2. نظریه شناختی اجتماعی .....................................................50

3-15-2. نظریه ویگوتسکی .........................................................................51

4-15-2.نظریه پردازش .............................................................................52

5-15-2.نظریه کارکرد زیستی ......................................................................53

16-2. خود تنظیمی از بعد زیست شناختی ...................................................57

17-2. آموزش خود تنظیمی .......................................................................59

18-2. پیشینه پژوهش .....................................................................60

1-18-2.تحقیقات انجام شده در داخل کشور..................................................60

2-18-2. تحقیقات انجام شده در خارج کشور.............................................62

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی- نافرمانی کودکان

مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
مبانی نظری و پیشینه قصه گویی و رفتار لجبازی- نافرمانی کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 15

2-2- بخش اول اختلال لجبازی – نافرمانی.. 15

2-2-1- اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی.. 15

2-2-2- همه گیر شناسی.. 21

2-2-3- ملاحظات تشخیصی و ویژگیهای بالینی.. 24

2-2-4- تشخیص افتراقی.. 28

2-2-5- ویژگیها و اختلال های توأم. 30

2-2-6- بررسی های آسیب شناختی و آزمایشگاهی.. 31

2-2-7- سیر و پیش آگهی.. 31

2-2-8- سبب شناسی.. 32

2-2-9- سازوکارهای شناختی رفتاری.. 34

2-2-10- درمان. 39

2-3- بخش دوم : قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن. 42

2-3-1- اهداف ادبیات کودکان. 42

2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان. 43

2-3-3- قصه و اهمیت آن. 44

2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک... 47

2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه. 52

2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی.. 53

2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی.. 54

2-3-8- رویه های قصه درمانی.. 55

2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی.. 62

2-3-10- قصه در خانواده درمانی.. 65

2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک... 68

2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی.. 69

2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی.. 72

2-3-14- روان تحلیل گری.. 73

2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری ) 75

2-3-16- شناخت درمانی.. 76

2-3-17- رفتار درمانی.. 77

2-3-18- پیشینه پژوهش.... 79

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه فرزندپروری و اختلال نقص توجه - بیش فعالی

مبانی نظری و پیشینه فرزندپروری و اختلال نقص توجه بیش فعالی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
مبانی نظری و پیشینه فرزندپروری و اختلال نقص توجه - بیش فعالی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مبانی نظری..................................................................................... 21

2-1-1- اختلال نقص توجه - بیش فعالی............................................................ 21

2-1-1-1- تاریخچه اختلال نقص توجه – بیش فعالی........................................ 21

2-1-1-2- ملاک های تشخیص اختلال نقص توجه – بیش فعالی.......................... 25

2-1-1-3- انواع اختلال نقص توجه – بیش فعالی................................................. 26

2-1-1-4- همه گیری شناسی......................................................................... 26

2-1-1-5- سبب شناسی.............................................................................. 27

2-1-1-5-1- بعد زیست شناختی....................................................................... 28

2-1-1-5-1-1- عوامل ژنتیکی................................................................... 29

2-1-1-5-1-2- عوامل عصبی – فیزیولوژی......................................................... 30

2-1-1-5-1-3- عوامل عصبی – شیمیایی........................................................... 32

2-1-1-5-2- بعد روانشناختی........................................................................... 34

2-1-1-5-3- بعد جامعه شناختی........................................................................ 35

2-1-1-6- مشکلات همراه با اختلال نقص توجه - بیش فعالی.................................. 38

2-1-1-6-1- مشکلات رفتاری........................................................................... 38

2-1-1-6-2- مشکلات در روابط والد و فرزندی ..................................................... 39

2-1-1-7- مدل‌های نظری اختلال نقص توجه - بیش فعالی..................................... 41

2-1-2- شیوه‌های فرزندپروری.......................................................................... 51

2-1-2-1- تاریخچه شیوه فرزندپروری.............................................................. 51

2-1-2-2- مدل های شیوه فرزندپروری................................................................ 52

2-1-2-2-1- مدل شیوه فرزندپروری بامرید.............................................................. 54

2-1-2-2-2- مدل شیوه فرزندپروری شیفر.......................................................... 54

2-1-2-2-3- مدل ترکیبی.................................................................................. 55

2-1-3- برنامه فرزندپروری مثبت........................................................................... 57

2-1-4- روابط مادر- کودک................................................................................. 58

2-1-4-1- دیدگاه‌های نظری مربوط به روابط مادر – کودک..................................... 59

2-1-4-1-1- نظریه روانکاوی.............................................................................. 60

2-1-4-1-2- نظریه یادگیری اجتماعی........................................................ 62

2-1-4-1-3- نظریه کردارشناسی.................................................................... 62

2-2- پیشینه پژوهش................................................................................... 64

2-2-1- تحقیقات مربوط به شیوه فرزندپروری و روابط مادر – کودک............................. 64

2-2-2- تحقیقات مربوط به برنامه فرزندپروری مثبت و اختلال نقص توجه - بیش فعالی.... 67

2-3- فرضیه های پژوهش............................................................................. 73

2-3-1- فرضیه های اصلی............................................................................... 73

2-3-2- خرده فرضیه ها................................................................................... 73

2-4- سؤالات پژوهش........................................................................................ 74

2-5- خلاصه................................................................................................. 74

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه عملکرد حافظه ی بینایی

مبانی نظری و پیشینه عملکرد حافظه ی بینایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 131 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
مبانی نظری و پیشینه عملکرد حافظه ی بینایی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- ماهیت حافظه انسان ................................................................................................................. 19

2-2- دیدگاه ساختاری حافظه ............................................................................................................ 25

2-2-1- حافظه حسی ........................................................................................................... 25

2-2-1-1- مراحل پردازش اولیه اطلاعات بینایی...................................................................................................... 29

2-2-2- حافظه کوتاه مدت(S.T.M) ................................................................................................. 31

2-2-3- حافظه دراز مدت(L.T.M) ................................................................................................. 35

2-3- دیدگاه پردازش اطلاعات ................................................................................................... 38

2-3-1- مرحله یادگیری ....................................................................................................... 38

2-3-2- مرحله ذخیره سازی یا نگهداری .......................................................................................... 39

2-3-3- مرحله بازیابی ................................................................................................. 40

2-4- آزمون های سنجش حافظه دیداری ............................................................................................ 41

2-4-1- آزمون بینایی بنتون ................................................................................................. 41

2-4-2- آزمون بینایی کیم کاراد ................................................................................................... 42

2-4-3- آزمون تصاویر درهم ری – استریه .................................................................................................. 42

2-4-4- مقیاس حافظه­ ی وکسلر (WMS)........................................................................................ 45

2-4-5- آزمون یادگیری جفت ارتباط(PAL) ........................................................................................ 46

2-5- بررسی تحقیقات انجام شده ............................................................................................... 47

جمع بندی نهایی.................................................................................. 73

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه عقب ماندگی ذهنی و اختلالات شخصیتی

مبانی نظری و پیشینه عقب ماندگی ذهنی و اختلالات شخصیتی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری و پیشینه عقب ماندگی ذهنی و اختلالات شخصیتی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه......................................................................................................12 

2-2- عقب ماندگی ذهنی...............................................................................................12 

2-2-1- ملاک های تشخیصی DSM-IV-TR برای کم توانی ذهنی............................................12 

2-2-3- ویژگی های عقب ماندگی ذهنی..................................................................................12 

2-2-4- عقب مانده ذهنی آموزش پذیر....................................................................................13

2-2-5- عقب مانده ذهنی تربیت پذیر....................................................................................14

2-3 نیازهای والدین کودکان عقب مانده ذهنی..........................................................................14

2-4- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر سلامت والدین..............................................................15

2-5- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط زناشویی والدین.....................................................18

2-6- تاثیر کودک عقب مانده ذهنی بر روابط اعضای خانواده......................................................19

2-7- نیمرخ روانی و شخصیت................................................................................20

2-7-1- نظریه مک کری و کوستا درباره ابعاد شخصیت بهنجار............................................21

2-8- اختلال شخصیت.....................................................................................22

2-8-1-نظریه اختلال شخصیت میلون.............................................................................23

2-8-2- نظریه میلون درباره اختلالات شخصیت........................................................................23

2-8-3- تقسیم بندی اختلالات شخصیت.................................................................................25

2-8-3-1- خوشه A اختلالات شخصیت.................................................................................26

2-8-3-2- خوشه B اختلالات شخصیت..................................................................................28

2-8-3-3- خوشه C اختلالات شخصیت...................................................................................31

2-9- مروری بر مطالعات پیشین...................................................................................33

2-9-1- تحقیقات داخلی.............................................................................34

2-9-2- تحقیقات خارجی.......................................................................................38

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی و شیوه های فرزندپروری

مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی و شیوه های فرزندپروری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
مبانی نظری و پیشینه عملکرد تحصیلی و شیوه های فرزندپروری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه :............................................................................................12

2-2 بخش اول :..............................................................................................................12

2- 2-1 عملکرد تحصیلی :.......................................................................................................12

2-2-1- 2 عوامل موثر در عملکرد تحصیلی :..........................................................................14

2-2-1-3 ویژگی های شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی :.......................................16

2-2-1-4 خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی :...............................................................18

2-2- 2 درگیری والدین در امور تحصیلی :.............................................................................19  

2-2-2-1 درگیری خانواده در امور تحصیلی :...........................................................................19 

2-2-2-2 الگوی روابط والد و فرزند :......................................................................................20

2-2-2-3 سبک های والدین :.................................................................................................20 

2-2-2-4 تحصیلات والدین :...................................................................................................21

2-2-3 عوامل مربوط به محیط آموزشی :.............................................................................22

2-2-3-1 کیفیت در آموزش :.................................................................................................22 

2-2-4 شیوه فرزندپروری و تعاریف آن :...............................................................................25

2-2-4-1 تاریخچه شیوه های فرزندپروری :........................................................................26

2-2-4-2 طبقه بندی انواع شیوه های فرزندپروری :...........................................................27

2-2-4-3 مقایسه والدین افراطی و والدین مسامحه کار :...................................................36

2-2-4-3-1 توقع داشتن :....................................................................................................36

2-2-4-3-2 پذیرندگی :......................................................................................................37

2-2-4-4 ابعاد شیوه های فرزندپروری :.............................................................................38

2-2-4-4-1 بعد گرم بودن والدین :.....................................................................................39

2-2-4-4-2بعد کنترل:.......................................................................................40

2-2-4-5 مهارت های فرزندپروری :.................................................................................... 40

2-2-4-6 تأثیر شیوه های فرزندپروری :............................................................................. 42

2-2-4-7 عوامل مؤثر بر شیوه های فرزندپروری :............................................................. 43

2-2-4-8 پیامدهای شیوه های فرزندپروری :......................................................................43

2-2-4-9 رابطه سبک فرزندپروری و عملکرد تحصیلی :....................................................45

2-3 بخش دوم :...........................................................................................................46

2-3-1 پیشینه پژوهش:.......................................................................................46

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید


مبانی نظری و پیشینه طرحواره های ناسازگار اولیه و رفتارهای پرخطر

مبانی نظری و پیشینه طرحواره های ناسازگار اولیه و رفتارهای پرخطر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مبانی نظری و پیشینه طرحواره های ناسازگار اولیه و رفتارهای پرخطر

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- بخش اول:مبانی نظری پژوهش.................................................................................................. 12

2-1-1- طرحواره های ناسازگار اولیه................................................................................................. 12

2-1-2- طرحواره :............................................................................................................... 13

2-1-3- ریشه های شکلگیری طرحواره............................................................................................. 15

2-1-4- طرحواره های ناسازگار اولیه............................................................................................... 18

2-1-5- حوزه های طرحواره و طرحواره ناسازگار اولیه:................................................................................... 19

2-1-5-1- حوزه اول؛ بریدگی/طرد............................................................................................ 19

2-1-5-2- حوزه دوم ؛ خودگردانی و عملکرد مختل.......................................................................................... 20

2-1-5-3- حوزه سوم: محدودیت های مختل..................................................................................... 21

2-1-5-4- حوزه چهارم،دیگر جهت مندی.................................................................................... 22

2-1-5-5- حوزه پنجم:گوش به زنگی بیش از حد و بازداری....................................................................... 23

2-1-2- رفتارهای پرخطر................................................................................ 24

2-1-2-1- موادمخدر و روان گردان............................................................................................... 26

2-1-2-1-1- تعریف اعتیاد و ملاکهای تشخیص آن.................................................................................... 26

2-1-2-1-2- عوامل زمینه ساز مستعد کننده اعتیاد.................................................................................. 28

1- عوامل مخاطره آمیز فردی........................................................................................ 28

2- عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی........................................................................................ 30

3- عوامل مخاطره آمیز اجتماعی............................................................................................... 31

2-1-2-1-3- عوامل مؤثر در ادامه مصرف :....................................................................................... 31

2-1-2-1-4- عوامل مؤثر در تداوم مصرف:.................................................................................... 31

2-1-2-1-5- دیدگاه های مطرح روانشناختی در زمینه سوءمصرف مواد.................................................. 32

1- دیدگاه روان تحلیلی........................................................................................... 32

2- دیدگاه زیستی................................................................................ 34

3- دیدگاه فرآیند متضاد......................................................................... 34

4- دیدگاه الگوهای تقویت مثبت.................................................................................................. 35

5- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا................................................................................................... 35

6- دیدگاه الگوهای شرطی سازی و یادگیری................................................................................ 36

2-1-2-1-6- نقش تکامل شخصیت در اعتیاد:............................................................................ 36

2-1-2-1-7- نقش دوره نوجوانی در اعتیاد:........................................................................... 37

2-1-2-1-8- نقش صفات شخصیتی در اعتیاد:........................................................................ 38

2-1-2-1-9- دیدگاه اسلام در مورد اعتیاد................................................................................ 40

2-1-2-2- دخانیات................................................................................ 40

2-1-2-2-1- علل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار........................................................... 41

2-1-2-3- مشروبات الکلی....................................................................................... 41

2-1-2-3-1- اثرات مشروبات الکل بر بدن:............................................................................. 42

2-1-2-4- ایدز....................................................................................... 43

2-1-2-4-1- آمار ایدز در ایران...................................................................... 47

2-1-2-5- خشونت................................................................................ 49

2-1-2-5-1 نظریه های خشونت:........................................................................................ 51

1- نظریه رفتار غریزی................................................................................ 51

2- نظریه زیست محیطی........................................................................... 52

3- نظریه پالایش روانی................................................................................. 52

4- نظریه ناکامی- پرخاشگری.......................................................................................... 53

5- نظریه مبادله........................................................................................... 53

6- نظریه نظارت اجتماعی.................................................................................................... 54

7- نظریه های کارکرد گرایی.................................................................................................. 54

8- نظریه منابع................................................................................ 55

9- نظریه سیستمی.............................................................................................. 55

10- نظریه یادگیری اجتماعی.................................................................................................... 55

2-2- بخش دوم:مطالعات انجام شده داخلی و خارجی............................................................... 56

2-2-1- سوابق مربوط به طرحواره های ناسازگار اولیه:........................................................ 56

2-2-2- سوابق مربوط به رفتارهای پرخطر........................................................................... 58

 

 در صورت وجود مشکل در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل ها ی سایت با از طریق پیامک یا تماس شماره 09214087336 در ارتباط باشید